راهنمای خرید لپ تاپ مناسب

بررسی و معرفی ۱۳۹۲/۰۷/۱۴

راهنمای خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ همیشه یک موضوع وقت گیر و سخت نیست و یا داشتن اطلاعات فوق العاده ای را نمی طلبد اگر بدانیم که چه انتظاراتی از این وسیله داریم و می خواهیم چه کارهایی را با آن انجام دهیم.
برای مثال اگر شما همیشه در سفر و جابجایی هستید حمل و نقل یک لپ تاپ بزرگ و سنگین بسیار دشوار می نماید و بهتر است به فکر یک نوت بوک سبک و به قول معروف جمع و جور باشید و یا اگر هدفتان انجام کارهای گرافیکی و انجام بازی و تماشای فیلم است حتما باید به اندازه آن (بر حسب اینچ) توجه کنید و همچنین کارت گرافیکی آن بسیار حائز اهمیت است. برای نمونه یک لپ تاپ ۱۷ اینج با کارت گرافیک Geforce مناسب می باشد.
نکته دیگر که حتما باید به ان توجه داشت نوع سیستم عامل است. به نظر بنده سیستم عامل ویندوز بسیار مناسب است زیرا عمومی تر و نرم افزارهای موجود برای ان بیشتر و استفاده از آن راحت تر است (Win 7) و بتازگی (Win 8) سیستم عامل های محبوب ویندوز بر روی لپ تاپ می باشد. البته از زیبایی و ظرافت محصولات Apple که با سیستم عامل OSX که آخرین نسخه ارائه شده است نیز نمی توان صرف نظر کرد، تنها باید به آن که اصطلاحا Mac نامیده می شود عادت کرد.
لپ تاپ های مبتنی بر Google Chrome نیز که Chromebook نام دارند، با قیمت های پایین تر طالبین خاص خود را دارند اما متاسفانه این لپ تاپ ها کارایی چندان مناسبی در انجام وظایف خود نسبت به سایر سیستم ها ندارند .
برند یا مارک یک لپ تاپ نیز که با قیمت ن ارتباط مستقیم دارد حتما یکی از معیارهای اساسی برای کاربران خواهد بود .مسلما برندهای شناخته شده دارای خدمات گسترده تر و کیفیت شناخته شده تری هستند اما برای کسانی که محدودیت بودجه برای خرید دارند برند های دیگر می تواند با توجه به کیفیت امتحان شده انتخاب بهتری باشد.
خدمات پس از فروش مسئله بسیار قابل توجهی است زیرا محصولات شناخته شده و با کیفیت بالا حتما توسط شرکت های معتبر و بزرگ ضمانت و گارانتی می شوند علاوه بر اینکه این محضولات از پشتیبانی آنلاین از طریق اینترنت نیز برخوردار می باشند!

اندازه حافظه (Hard Disk)
میزان توان یک لپ تاپ جهت ذخیره فایل ها نیز یکی از نکاتی است که کاربران توجه زیادی به آن می نمایند.در حالی که میزان هارد دیسک ۳۲۰ تا ۵۰۰ گیگا بایت در سیستم های عرضه شده در بازار معمول هستند با اینحال بعضی ها تصور می کنند که این فضا بسیار کم است، اما توصیه من به شما این است که کیفیت قطعات دیگر را فدای فضای زیاد و اکثرا بلا استفاده نکنید.
در صورتیکه پس از مدتی نیاز به فضای زیادتری احساس شد بهتر است از هارد های اکسترنال که قیمت مناسبی نیز دارند استفاده نمایید و از آن ها برای نگهداری حجم های بالای اطلاعات خود استفاده نمایید و از امنیت و سهولت این تکنولوژی استفاده کنید.

قدرت پردازشگر (CPU)
پردازشگر تراشه اصلی و قطعه ای مهم در یک PC است که وظیفه کنترل و تصمیم گیری برای انجام برنامه ها را در کامپیوتر دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد نشانگر سرعت بالاتری است که یک لپ تاپ قادر به ارائه ان است.

رم (Random Access Memory)
حافظه موقت یا همان RAM نیز وظیفه انتقال اطلاعات را به عهده دارد و مقدار بالاتر آن در سرعت یک لپ تاپ نقش مستقیم دارد.

وضوح تصویر یا رزولوشن
وضوح تصویر و یا همان شارپ بودن مانیتور که با معیار Resoloution براساس تعداد پیکسهای افقی و عمودی در هر اینج مربع از سطح مانیتور اندازه گیری می شود نیز یکی از پارامترهای قابل توجه می باشد.

آداپتور گرافیکی
قسمتی از سیستم که وظیفه مدیریت امور گرافیکی و انتقال داده های گرافیکی را به مانیتور بر عهده دارد آداپتور گرافیکی می گویند که می تواند جداگانه و یا نصب شده بر روی پردازشگر لپ تاپ بکار برده شده باشد.

درایو نوری
برای خواندن اطلاعات موجود در سی دی ها و دی وی دی ها نیاز به یک درایو نوری در لپ تاپ است که علاوه بر CD ,DVD قابلیت بلوری نیز جدیدا به بازار عرضه شده است.

HDMI
یک اتصال دیجیتال برای اتصال لپ تاپ شما به یک تلویزیون HD و یا مانیتور دیگر (External) است تا براحتی بتوانید تصاویر HD مورد نظرتان را از طریق یک مانیتور دیگر مشاهده کنید.

Sandy Bridge
نام رمز نسل جدید تراشه‌های شرکت اینتل است که در سه کلاسهای i3، i5 و i7 عرضه می‌شوند. البته نوع جدید آیوی بریج نیز به تازگی راهی بازار شده است.

هزینه کمتر و کارآیی بهتر
همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد اگر قصد همراه بردن مرتب لپ تاپ خود را به سفر و جابجایی آن را ندارید بهتر است هزینه اضافی بابت دستگاه هایی که بخاطر عمر زیاد باطری و وزن کم قیمت بالایی دارند نپردازید. برای کسی که پرتابل بودن لپ تاپ اهمیت چندانی برایش ندارد عمر باتری بیش از ۸ ساعت که با استفاده از سلول های ۶ و ۹ عددی ساخته شده اند فقط به معنی هدر دادن پول است کما اینکه لپ تاپ های زیر ۳ گیلوگرم که برای حمل و نقل مناسب هستند دارای قدرت کمتری هستند و شاید انتظارات شما را برای عملگرد سریع و بهتر بر آورده نسازند.
از سویی بهتر است پول خود را صرف خرید مدل های بسیار قدرتمند نکنید برای مثال اگر قصد شما گردش در وب و کار با اسناد یا تماشا کردن گاه به گاه فیلم است، لپ تاپ با حدود قیمت ۹۰۰ هزار تومان کفایت می کند
اگر جه امکانات محصولات در همین رنج قیمت متفاوت است ولیکن پردازنده آن باید حداقل از نوع Intel Core i3 و یا AMD Phenom II سه هسته‌ای باشد و رم آن نیز حداقل به ۴GB برسد. ولی اگر سرعت بالای لپ تاپ مد نظر شماست ، مدل‌های مبتنی بر پردازشگر Intel Core i5 و i7 که جدیدترین نسخه پردازشگرهای اینتل بوده و با استفاده از فناوری سندی بریج و آیوی بریج ساخته شده‌اند پیش روی شما هستند
اگر نیاز به مشاهده فیلم‌های HD داریدباید کارت گرافیک لپ‌تاپ را لااقل از نوع on Board بگیرید و اگر هم هدف شما اجرای بازی‌های جدید امروزی است، پیشنهاد می‌شود مدلی را انتخاب کنید که دارای کارت گرافیک اختصاصی باشد.

امید است مطلب فوق قابل توجه شما قرار گرفته باشد. موفق باشید

این مطلب برای سایت آگهی۲۴ تهیه شده و کپی برداری و انتشار آن با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

ارسال نطر

آخرین نوشته ها

  • درمان روماتیسم مفصلی

    روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علا...

    با در - دیدگاه‌ها برای روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟ بسته هستند

    روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی است که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود و در سالمندان این بیماری ممکن است نتیجه فرآیند طبیعی پیری و فرسایش مفاصل باشد، علائم آن شامل درد، سفتی و تورم در مفاصل است و می‌ تواند تحت درمان‌های مختلفی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی کنترل شود، در […]

  • بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد

    بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو د...

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد بسته هستند

    بی نظمی تو کشوهای خونه کلافه کننده است، درسته؟ انگار هر بار که یه چیزی رو برمی داری، کل محتویات کشو میریزه بیرون! ما درکت می کنیم. به همین خاطر این راهنمایی رو تهیه کردیم تا بهت کمک کنه بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد رو پیدا کنی.

  • آشپزخانه صنعتی

    طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سی...

    با در - دیدگاه‌ها برای طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سینک صنعتی بسته هستند

    برای ورود به این صنعت پر سود، سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند که با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهند شد. برای کنترل مشکلات در زمان تولید غذا با روش های صنعتی، رعایت اصول حرفه‌ای آشپزخانه صنعتی ضروری است و بخش اساسی و تاثیرگذار آن، طراحی آشپزخانه صنعتی است.

  • بوشن پلاستیکی

    بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار بسته هستند

    انتخاب برند مناسب برای هر محصولی، دغدغه ای همیشگی برای خریداران بوده است. این موضوع در مورد بوشن ها که نقش مهمی در سیستم های لوله کشی ایفا می کنند، نیز صدق می کند. در این مطلب به بررسی انواع بوشن، مزایا و کاربرد هر کدام پرداخته و در آخر به معرفی بهترین برند بوشن […]

  • تالار عروسی

    مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعا...

    با در - دیدگاه‌ها برای مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعایت کنید بسته هستند

    روز عروسی شما نقطه عطف مهمی است که آغاز یک سفر مادام العمر با شریک زندگی شما است. با شروع این مناسبت شاد، توجه به برخی مسائل کلیدی برای تضمین یک جشن آرام و به یاد ماندنی ضروری است. در این مقاله، مهم‌ترین جنبه‌های عروسی و تالار عروسی ایده آل را بررسی می‌کنیم که برای […]