راهنمای خرید یخچال فریز مناسب

بررسی و معرفی ۱۳۹۶/۰۵/۱۸

راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

یخچال ! این انبار غذا های لذیذ و خوشمزه که یکی از ضروی ترین وسایل منزل، و چندین و چند سال میهمان خانه ی شماست را چگونه انتخاب می کنید؟ شاید در گذشته ای نه چندان دور، برای خرید یخچال مناسب انتخاب زیادی نداشتید، وارد مغازه می شدید و از فروشنده یخچالی مناسب بودجه ی تان تقاضا می کردید. اما امروزه چطور؟ در حالی که بین هزاران مدل و برند مختلف سر در گم شده اید نمی دانید کدام یک از آن ها برای شما مناسب است؟ در این راهنما به شما کمک می کنیم تا در این سیل تنوع، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. عوامل زیادی می توانند در انتخاب یک یخچال مناسب دخیل باشند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم. با راهنمای خرید یخچال مناسب همراه ما باشید .

 

بودجه

چقدر بودجه برای خرید کنار گذاشته اید؟ به دنبال یک یخچال رده  بالا هستید یا به نوع متوسط آن هم قانعید؟ مسئله ی بودجه، اولین و مهم ترین بخش خرید است! این وسیله ی نسبتا گران قیمت هم از ضرب المثل: “هر چی پول بدی آش میخوری” مستثنا نیست! یخچال های رده بالا گران هستند، اما قطعات داخلی آنها کیفیت بالا تری دارد، کم مصرف تر هستند و بعضا دارای امکاناتی هستند که ممکن است برایتان جذاب باشد.

نمایشگر های لمسی، سیستم تصفیه هوای داخل یخچال که ضد باکتریست و مجاری خروج آب و ساخت یخ روی یخچال، همگی از امکاناتی هستند که یخچال های امروزی با خود به خانه ی شما می آورند. باید تصمیم بگیرید که آیا خرید این امکانات با بودجه ی شما هماهنگ هست یا خیر. اما در عین حال به کیفیت قطعات اصلی توجه بیشتری داشته باشید. خرید یخچال به منزله ی نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است، درست است که یخچال های متوسط، ارزان تر هستند، اما ضمن مصرف بیشتر انرژی، قطعات ضعیف تری دارند که ممکن است با گذشت زمان، هزینه های تعمیرات را روی دستتان بگذارد.

یکی از مهم ترین این قطعات، کندانسور یا همان موتور یخچال است. اگر در زمان خرید از این نکته غافل شوید، بعدا دچار پشیمانی خواهید شد! بهترین نوع کندانسور، کندانسور خطی است که با توان کارکرد بالا و صدای کم، کارکرد خوب یخچالتان را تضمین می کند. در زمان خرید، ضمن مراجعه به نمایندگی های معتبر، به کشور سازنده توجه کنید و جداً از خرید یخچال های دارای موتور چینی پرهیز کنید.

 

ابعاد و ظرفیت

یکی دیگر از چالش های خرید یخچال، انتخاب اندازه ی مناسب است، یخچال بیش از حد بزرگ با مصرف انرژی بالا و  بیش از حد کوچک با ظرفیت کم، هر دو شما را متضرر می کنند. در انتخاب یخچال مناسب، باید میزان فضای مورد نیاز اطراف آن (فاصله ی مورد نیاز از دیوار برای گردش هوا و کارکرد مناسب موتور) و میزان مواد غذایی مصرفی خود را در نظر بگیرید. عموما ظرفیت یخچال ها با واحد فوت یا لیتر مشخص می شود. بر اساس محاسبات، ظرفیت مناسب یک خانواده ی سه نفره ی شهری با در نظر گرفتن رفت و آمد و میهمانی معقول، ۲۲۰ لیتر می باشد، که به ازای هر نفر اضافه، ۲۰ لیتر به ظرفیت مورد نیاز افزوده می شود.

 

نوع یخچال

و اما یک سوال مهم، کدام نوع برای شما بهتر است؟ یخچال ها مدل های متنوعی دارند که با توجه به کارکرد و ویژگی هر کدام، می توانید بینشان انتخاب کنید.

 

 مینی

راهنمای خرید یخچال

کوچکترین و ساده ترین نوع هستند که معمولا در هتل ها و مسافرخانه ها، خوابگاه ها و دفاتر اداری استفاده می شوند. این مدل فاقد هرگونه امکانات مدرن هستند و در ساخت آنها از فناوری های نوین استفاده نشده است. عموما قطعات آنها کیفیت چندانی ندارد و سر و صدای زیاد، مصرف انرژی بالا و برفک گیری مدام، از مشکلات این نوع یخچال هستند.

 

 کمبی (یخچال و فریزر بالا یا پایین)

یخچال فریزر

اگر خانواده ی کم تعداد، بودجه ی محدود و فضای کمی دارید، این یخچال فریزر کلاسیک بهترین انتخاب برای شماست. مدل کمبی، آنهایی هستند که یخچال و فریزر به وسیله ی یک خط افقی از یکدیگر جدا شده اند. فریزر می تواند بالا یا پایین یخچال باشد. اگر فریزر پایین یخچال باشد، ظرفیت آن نسبت به حالتی که فریزر بالاست بیشتر خواهد بود.

حال تصمیم با شماست که مایل هستید فریزرتان چقدر فضا داشته باشد. همچنین اگر فریزر در بالا قرار گیرد، باید فاقد قفسه باشد، زیرا جابجایی مواد غذایی سخت تر می شود و امکان افتادن قفسه ها و در نتیجه مصدومیت افراد وجود خواهد داشت، در صورتی که اگر فریزر در پایین قرار گیرد، وجود کشو های متعدد، دسترسی به مواد غذایی را آسان تر می کند.

 

درب فرانسوی

یخچال فرانسوی

دارای دو درب کشیده و کنار هم در قسمت بالا و تعدادی کشو در بخش پایینی هستند که یکی از این بخش ها فریزر است. به لحاظ طراحی، بخشی از فضای آنها قابل استفاده نیست، اما این قضیه باعث ناراحتی کاربران نشده است زیرا فضای کافی برای مواد غذایی وجود دارد. در خانه هایی که جای لازم برای باز شدن یک درب بزرگ وجود ندارد، این مدل می تواند بسیار کاربردی باشد زیرا درب های آن از یکدیگر جدا هستند و فضای کمی برای باز شدن لازم دارند. همچنین، جدا باز شدن درب ها برای دسترسی به قسمتی مشخص، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

یخچال فریزر های ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید

مدلی محبوب و البته گران قیمت! یخچال و فریزری که به وسیله ی یک خط عمودی از یکدیگر جدا شده اند. این مدل، با ظرفیت بالا، مناسب خانواده های پر جمعیت و آشپزخانه های جادار است. فضای داخلی آن، دارای عمق زیاد و بهینه سازی شده است و بیشتر از چیزی که در ظاهر به نظر می رسد گنجایش دارد. این مدل ها دارای آبریز و گاهی نیز یخ ساز روی درب خود هستند که بخشی عمده از انرژی مصرفی آنها نیز مربوط به همین دو بخش است. اگر تمکن مالی دارید و مواد غذایی با تنوع بالا نگهداری می کنید، این مدل با سیلی از امکانات به روز و مدرن، بهترین انتخاب برای شماست.

 

 دو قلو

یخچال فریزر دوقلو

این مدل که به اشتباه در برخی مناطق به عنوان ساید بای ساید شناخته می شود، در واقع یک یخچال و یک فریزر است که می توانند در کنار هم یا جدا از یکدیگر قرار گیرند. همچنین بر خلاف فریز های ساید بای ساید که طبقه طبقه اند، فریزر این مدل دارای کشو است. معمولا روی درب این مدل، آبریز تعبیه نمی شود.

 

مصرف انرژی

مصرف انرژی یخچال

یکی از فاکتور های مهمی که باید هنگام خرید یخچال به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی است. یخچال به عنوان یکی از بزرگترین لوازم خانگی موجود در منزل، در صورتی که طبق استاندارد های مشخصی عمل نکند، می تواند هزینه ی برق مصرفی شما را چند برابر کند. از این رو، چه برای جلوگیری از هدر رفت پول از جیب خودتان و چه برای جلوگیری از مصرف برق و هدر رفت منابع محیط زیست، باید به این معیار توجه کنید.

امروزه، میزان مصرف یخچال ها با استاندارد های خاصی نشان داده می شود، که یکی از آنها برچسب انرژی است. در برچسب انرژی این وسیله، اطلاعاتی از قبیل: شرکت سازنده و مدل، حجم نگهداری مواد تازه و منجمد به لیتر، مصرف برق به کیلووات ساعت در یک سال و منطقه آب و هوایی. این برچسب به شما کمک می کند تا در یک نگاه اطلاعات قابل توجهی از آن وسیله بدست آورید. البته، صرف اینکه میزان مصرف در محدوده ی سبز رنگ این برچسب باشد، نشان دهنده ی مصرف کم انرژی نیست، زیرا معیار تعیین محدوده ی مصرف، بازدهی یخچال است که عواملی مثل سایز  و ناحیه آب و هوایی در آن دخیل هستند. به همین دلیل است که باید ضمن در نظر گرفتن محدوده ی رنگی که مصرف انرژی در آن قرار می گیرد، به عدد میزان مصرف آن هم توجه کرد.

 

امکانات جانبی

بهترین یخچال چیست

همانطور که در ابتدای نوشته هم اشاره شد، امکانات یخچال ها روز به روز در حال گسترش است. با هوشمند سازی وسایل خانگی، این قابلیت ها چند برابر نیز شده اند. اینکه قفسه های یخچال شما قابلیت تغییر داشته باشند، روی یخچال، مانیتور لمسی، آبریز و یخ ساز وجود داشته باشد، دمای یخچال به صورت هوشمند با تغییر دمای محیط تغییر کند و امکاناتی از این قبیل، همگی با صرف بودجه ای بیشتر برای خرید قابل دسترسی هستند.

همچنین مدل های هوشمند، پا از این امکانات فراتر گذاشته و قابلیت اتصال به اینترنت دارند. این قابلیت امکان کنترل از راه دور و ارسال دستوراتی از قبیل تنظیم دما، شروع یا پایان فرایند یخ سازی و حتی کنترل مواد غذایی موجود را به کاربر می دهد. برخی از انواع مدل های هوشمند، به سیستم کنترل صوتی نیز مجهز هستند تا کاربر بتواند با دستورات صوتی، یخچال را کنترل کند. علاوه بر همه این امکانات، یخچال های هوشمند به شما می گویند که کدام قسمتشان دچار مشکل شده و کی زمان تعویض فیلتر های آب و هوا فرا رسیده است.

 

نتیجه گیری

در این مطلب، معیار های خرید یخچال مناسب و انواع آن را معرفی کردیم. اکنون تصمیم با شماست که تعیین کنید هر کدام از معیار ها برای شما چقدر اهمیت دارند و حاضرید چقدر پول برای خرید امکانات مدرن هزینه کنید. امیدواریم با استفاده از مطالب بالا، مشخصات یخچال ایده آلتان را مشخص کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.