آشنایی با انواع دزدگیر و ردیاب خودرو

بررسی و معرفی ۱۳۹۶/۰۶/۱۸

راهنمای خرید ردیاب و دزدگیر خودرو

محافظت از خودرو ها در برابر سارقان، می تواند چالشی بزرگ باشد. در گذشته صرفا با استفاده از روش هایی مثل قفل کردن درب ماشین، قفل فرمان و قفل پدال، از سرقت ماشین جلوگیری می شد. هر چقدر که این قفل ها پیشرفت می کنند، وسایل و ابزار آلات سارقان نیز پیشرفته تر می شود. از این رو، وسایلی با عنوان دزدگیر ها، ساخته و راهی بازار شدند.

اما دزدگیر ها چگونه عمل می کنند و چه انواعی از آنها وجود دارد؟ سیستم های ردیاب خودرو چه هستند و مناسب ترین آنها کدام است؟ اگر قصد دارید برای خودروی خود تجهیزات امنیتی بخرید، با ما همراه باشید تا انواع آنها را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید دزدگیر و ردیاب خودرو

انواع دزدگیر اتومبیل

دزدگیر ها در انواع مختلفی تولید می شوند. هر چقدر قیمت آنها بالاتر می رود، سیستمشان پیشرفته تر شده و از قابلیت های بیشتری برخوردارند. در کل، چهار نوع سیستم امنیتی برای خودرو تولید می شود؛

 

دزدگیر های ساده

انواع دزدگیر

ارزان ترین و پایه ترین نوع دزدگیر، همین مدل است. نصب آن ساده بوده و به همان سادگی هم قابل از کار انداختن است! دزدگیر های ساده از دو بخش تشکیل شده اند. بخش آلارم و بخش شناسایی. یکی از استاندارد های نصب دزدگیر اتومبیل ، این است که به طور کلی دیده نشوند تا سارقین نتوانند محل آنها را شناسایی کرده و اقدام به از کار انداختن سیستم کنند. این در صورتی است که در دزدگیر های ساده، تمامی بخش ها در معرض دید است.

علاوه بر این موارد، دزدگیر های ساده، صدای مشابهی دارند و تشخیص صدای دزدگیر ماشینتان از صدای بقیه دزدگیر ها، کار ساده ای نخواهد بود. از دیگر معایب این سیستم، واکنش دادن به هر محرکی است. ممکن است کسی از کنار ماشینتان رد شده باشد یا حیوانات باعث ایجاد صدای آلارم شده باشند. در این نوع دزدگیر ها، مشخص نیست که صدای آلارم به چه دلیل ایجاد شده است.

ریموت کنترل این دزدگیر ها، بسیار ابتدایی بوده و از ۲ الی ۴ دکمه برای باز و بسته کردن قفل درب ها یا قطع کردن آلارم استفاده می کند. برد این ریموت ها چندان زیاد نیست و از فاصله ی دور نمی شود از آنها استفاده کرد.

 

دزدگیر های سیم کارت خور

دزدگیر سیمکارت خور

دزدگیر سیم کارت خور، کارایی نسبتا خوبی دارند. زمانی که سارقین به ماشین شما نزدیک شده و قصد باز کردن درب آن را داشته باشند، این دزدگیر از طریق تماس یا پیامک، شما را مطلع کرده و مانع روشن شدن خودرو می شود. همچنین در صورتی که به هر یک از بخش های ماشین آسیب وارد شودف مثلا کسی شیشه های آن را بشکند، دزدگیر با شما تماس می گیرد. در این دزدگیر ها، قابلیت مکان یابی ماشین نیز وجود.

به دلیل ارتباط این دزدگیر ها با تلفن همراه، در صورتی که ریموت آن را در خانه یا درون ماشین جای گذاشته باشید، به وسیله ی تلفن همراه می توانید درب ها را باز و بسته کرده و حتی شیشه ها را هم بالا بکشید.

برخی انواع دزدگیر های سیم کارت خور، امکاناتی نظیر هشدار روشن بودن چراغ خودرو هنگام خاموش بودن ماشین و آلارم فراموشی قفل کردن ماشین هم دارند.

 

دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر های تصویری، از پیشرفته ترین سیستمهای امنیتی هستند. با نصب این دزدگیر ها، یک چیپ داخل خودروی شما نصب می شود که قابلیت رصد و کنترل خودرو را دارد. به عنوان مثال، اگر خودروی شما روشن شود، دچار آتش سوزی شود یا سیستم برقی آن دچار مشکل شود، شما را خبر می کند.

همچنین با حرکت شما به سمت ماشین، درب ماشین به طور اتوماتیک برایتان باز شده، و برعکس وقتی ماشین را ترک می کنید، درب های آن قفل می شوند. این قابلیت، امکان فراموشی قفل کردن درب ها را به حداقل می رساند.

دزدگیر های تصویری، ریموت پیشرفته ای دارند که گاهی برد آن تا چند کیلومتر می رسد. همچنین، هر اتفاقی که برای ماشین شما بیفتد، ریموت آن را به صورت مجزا نمایش می دهد. یعنی برای باز شدن درب ها یک علامت خاص و شکسته شدن شیشه ها، علامتی دیگر به نمایش در می آید.

دزدگیرهای تصویری دارای قفل کودک هستند و پس از روشن شدن ماشین و رسیدن به اولین دست انداز، درب های ماشین را قفل می کنند. همچنین در صورت جا گذاشتن ریموت، روش های خاصی برای باز کردن درب وجود دارد.

 

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو ، مدل پیشرفته ی دزدگیر های سیم کارت خور است. در این ردیاب ها نیز از سیم کارت استفاده می شود و می توان ماشین را توسط فرمان های پیامک کنترل کرد.

در ردیاب ها، علاوه بر امکانات سایر دزدگیر ها، امکان ارسال صدا و تصاویر درون خودرو وجود دارد و با یا بدون اتصال به اینترنت، می توانید لحظه به لحظه خودرو را ردیابی کرده و مسیر آن را روی نقشه ببینید. همچنین در هر نقطه ای، می توانید با ارسال یک پیام، خودرو را خاموش کرده و از روشن شدن مجدد آن جلوگیری کنید.

برای استفاده از ردیاب، یک پنل مدیریتی به شما داده می شود که به صورت نام کاربری و کلمه ی عبور وبسایت پشتیبانی، یا اپلیکیشن موبایل است. کلیه فعالیت های خودرو، می تواند توسط این دو کنترل شود.

از مزایای این سیستم امنیتی، می توان به وجود باطری و حافظه داخلی اشاره کرد. وجود باطری باعث می شود که حتی در صورت از کار افتادن سیستم برقی خودرو، ردیاب به فعالیتش ادامه دهد. حافظه ی داخلی نیز، علاوه بر ضبط موقعیت های مکانی، در زمان هایی که امکان ارسال اطلاعات وجود ندارد، اطلاعات را ذخیره کرده و به محض فراهم شدن موقعیتی مناسب، آنها را ارسال می کند.

در خرید ردیاب های خودرو، باید حتما از شرکت هایی خرید کنید که خدمات پس از فروش خوبی دارند و کار آنها به صورت تخصصی، نصب و راه اندازی سیستم های ردیاب است. علاوه بر این، پنل های کاربری باید فارسی شده و بومی باشند تا کارایی لازم را داشته باشند. در صورتی که این دو مورد وجود نداشته باشد، انگار پول خود را دور ریخته اید و سیستم امنیتی شما ممکن است اصلا به درستی کار نکند.

 

سخن پایانی

انواع سیستم های امنیتی خودرو را تشریح کردیم. ضمن اینکه باید بودجه ی خود را در نظر گرفته و بهترین مدل ها را انتخاب کنید، به فروشنده ها نیز توجه داشته باشید. سیستم های امنیتی حتما باید توسط متخصصین نصب و راه اندازی شوند.

امیدواریم مطالب فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید امن ترین انتخاب را داشته باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

آخرین نوشته ها

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]