نقد و بررسی موتور برقی سوپر سوکو مدل TC

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۰۴/۰۹

موتور برقی SUPER SOCO TC
یکی از جدیدترین موتور سیکلت های حال حاظر در اروپا موتور برقی سوپرسوکو TC است که با بزرگترین برند تولید کننده موتور سیلکت (Tesla ) رقابت می کند. ویژگی هایی که این موتور را از محصولات دیگر متفاوت ساخته است

عبارتند از : طراحی کلاسیک، زیبایی و استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش و پیکر بندی، باتری و موتور همگی این موارد در کنار هم موجب شده تا یک محصول بسیار قدرتمند و شیک که مناسب ترین وسیله برای رفت و آمد شهری است ساخته شود.

طراحی و تولید این موتور سیکلت برقی با همکاری دو شرکت پاناسونیک و بوش (Panasonic & BOSCH ) و برخی دیگر از شرکت های اوپایی انجام شده که حاصل آن عملکردی بی نظیر در عین سادگی و طول عمر بالا است.

باتری
در ساخت Super Soco TC از باتری های شرکت پاناسونیک ۶۰ ولت (۳۰ آمپری) استفاده شده است. دقیقا مشابه باتری هایی که در اتومبیل Tesla استفاده شده. باطری های این موتور به گونه ای طراحی شده اند که هر سلول آن با سلول مجاور خود ۵ میلی متر فاصله دارد از این رو حرارتی که تولید می کند ۴ برابر کمتر از باطری های معمولی است همین امر طول عمر باطری را چندین برابر افزایش می دهد.

طراحی ظاهری این باطری بسیار ظریف و در عین حال مستحکم است برای این منظور از آلومینیوم استفاده شده که همانند بدنه هواپیماست. محفظه باطری قابلیت گنجایش دو عدد باطری را دارد که باعث دو برابر شدن برد مسافت موتور می شود.

موتور Super Soco با پک باطری خود می تواند ۷۰ کیلومتر را در حالت ECO طی کند و در صورت استفاده از نهایت سرعت خود نیز توانایی طی کردن ۵۰ متر مسافت را دارد. همچنین برای شارژ کردن باتری این دستگاه می توانید آن را خارج کرده و یا در صورت تمایل درون دستگاه آن را شارژ کنید. همچنین نمایشگر دستگاه وضعیت باتری که شامل اطلاعات باتری و مقدار شارژ باقی مانده است را با استفاده از الگوریتم BMS به صورت پویا نمایش می دهد.

 

موتور الکتریکی

در این محصول از موتور ۱۲ اینچی BOSCH استفاده شده که با دقت یک ساعت سوئیسی ساخته شده و از جنس آلومینیوم است. قدرت معمول این موتور ۲۰۰۰ وات است اما اگر در شرایطی مثل شیب های تند قرار گیرد که شتاب گیری موتور افزایش یابد به قدرت ۳۵۰۰ وات نیز می رسد. اگر موتور سیکت Super Soco را در محیط مسطح قرار دهیم و از نهایت سرعت آن استفاده کنیم قدرت موترو به ۸۰۰ وات خواهد رسید. این شرایط می تواند از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کرده و طول عمر آن را چندین برابر کند. اصلی ترین معیار سنجش یک موتور گشتاور است TC نی دارای بالغ بر ۱۵۰NM گشتاور و سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

 

شاسی
اجزای مکانیکی موتور سوپر سوکو نیز همانند اجرای الکتریکی آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این موتور سیلکت از شاسی منحصر به فردی استفاده شده است که می تواند با موتور های مسابقه ای مقایسه شود. شاسی این دستگاه در عین سبک بودن بسیار مقاوم است. در ساخت بخش جلویی شاسی این دستگاه از فولاد کربن استفاده شده و سپس آن را با استفاده از الکتروفوز رنگ کرده اند. این بخش تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد. بخش عقبی شاسی نیز در پردازش حرارت T6 به ۲۴۰ MPa ساخته شده و از جنس آلیاژ آلومینیوم آرگون است. شاسی قدرتمند این دستگاه توانایی تحمل وزن ۱۸۰ کیلو کرم را دارد.

ترمزها

این موتور برقی قدرتمند دارای گیره های ترمز عظیم شناوری است که به یک ترمز پیستونی دیسکی هیدرولیکی به اندازه ۲۲۰ میلی متر متصل هستند. در هر بار ترمز گرفتن ۸۰ درصد از فشار وارد شده توسط ترمز های جلو جذب می شود. از این رو در هر شرایطی توانایی کنترل کردن موتور را دارد. ایمنی این دستگاه بیشتر به واسطه ترمز های جلو تامین می شود. عملکرد ترمز های این دستگاه به وسیله فرآیند دو حالته ای انجام می شود ابتدا ترمز عقب فعال شده و سپس پس از گذشت ۵۰ میلی ثانیه ترمز جلو فعال می شود. این امر مانع از لیز خوردن موتور در جاده های لغزنده و خیس می شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی باشد. در صورتی که قصد خرید موتور برقی و یا انواع اسکوتر برقی دارید، پیشنهاد می کنیم به سامانه ایران اسکوتر(www. irscooter.com) مراجعه نمایید و با توجه به سلیقه و بودجه مورد نظرتان به صورت اینترنتی اقدام به خرید نمایید.

 

آخرین نوشته ها

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]