علت گرم نشدن آب پکیج

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

پکیج بوتان

در حال حاضر یکی از متداول ترین روش های تامین آب گرم مورد نیاز بسیاری از ساختمان ها استفاده از انواع پکیج گرمایشی است. در این مقاله قصد داریم علت گرم نشدن آب پکیج را بررسی و راهکارهای برای حل این معظل ارائه دهیم.یکی از نیازهای هر واحد مسکونی یا اداری در اختیار داشتن آبگرم جهت انجام کارهای روزمره و همچنین تامین آبگرم مورد نیاز سیستم های گرمایشی اعم از رادیاتورها می باشد. اما مانند هروسیله و سیستم دیگری ممکن است گاهی اوقات برای پکیج ها نیز مشکلات خاصی بوجود آید و همین امر زمینه ساز درست کار نکردن پکیج یعنی اختلال و گرم نشدن آب پکیج را فراهم سازد. امروزه بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی فعال در ساخت سیستم های گرمایشی سالانه میلیون ها پکیج را تولید و روانه بازار رقابت می کنند، اما با توجه به کوچک شدن متراژ ساختمان ها و گسترش آپارتمان نشینی استفاده از پکیج دیواری نسبت به نوع زمینی آن کارایی بیشتری دارد، و همانطور که اشاره شد در اکثر سازه های ساختمانی از این تجهیزات جهت تامین آبگرم مورد نیاز بهره می برند. کسانی که در منزل و یا محل کار خود از این نوع سیستم ها استفاده می کنند ممکن است بارها گرم نشدن آب پکیج را تجربه کرده باشند. این امر بدون شک برای هیچکس ناخوشایند نیست و به همین دلیل افراد بدنبال علت و راهکارهایی برای رفع این امر مهم هستند. دلایل و عوامل متعددی ممکن است در گرم نشدن آب پکیج نقش داشته باشند که برآن شدیم برخی از انها را جهت کمک و راهنمایی کسانی که با این معظل روبه رو هستند، مورد بررسی قرار دهیم.

پکیج بوتان

این نوع سیستم های گرمایشی تحت برندهای مختلفی اعم از پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایستاتیس، فرولی، بوش و ده ها برند دیگر که هریک دارای سطح کیفیت های مختلفی هستند تولید و در بازار موجود می باشند. اما صرفنظر از مارک آن گرم نشدن آب پکیج یکی از مشکلات رایج در تمامی پکیج ها محسوب می گردد. برخی از عوامل نیاز به نیروی متخصص نداشته و میتوان آن را بررسی کرد اما گاهی اوقات الزاما به یک تکنسین متخصص جهت چک کردن عملکرد پکیج نیازاست.

پایین آمدن فشار گاز و یا فشار آب

از علت های رایج در گرم نشدن آب پکیج می توان به افت فشار گاز اشاره نمود. در زمستان ها به علت سرد شدن هوا و افزایش استفاده از گاز در سطح شهر ممکن است افت فشار گاز و اخلال در سیستم گازرسانی رخ دهد. این مواقع اگر گاز وسوخت مورد نیاز دستگاه به اندازه تامین نشود، پکیج توانایی لازم برای ایجاد شعله طبیعی و بدنبال آن آب گرم با دمای مورد نیاز را تامین نکند. یکی دیگر از معظلات رایج در خصوص گرم نشدن آب پکیج که اکثرا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اتفاق می افتد کمبود و کاهش فشار آب است. با توجه به معظل کمبود آب در بیشتر نقاط کشور، هنگامی که آب با فشار و دبی مناسب وارد سیستم پکیج نشود و در عملکرد سیستم اخلال ایجاد کرده و آب با نوسان دما روبه رو می شود و یا در یک واحد آپارتمانی کم و زیاد شدن فشار آب وجود داشته باشد، که هنگام استفاده و انجام کارهای روزمره اعم از استحمام، آشپزی و سایر فعالیت ها آب گرم با دمای یکسان نخواهیم داشت.

اما در برخی مواقع مشکل از سیستم گازرسانی و یا آبرسانی شهری نیست. و برای خود دستگاه و اجزای آن ممکن است مشکلی پیش آید. مبدل بکار رفته در پکیج، نقش اساسی و کلیدی در گرم شدن آب دستگاه دارد. پکیج ها در دو نوع تک مبدل و دو مبدل تولید و در بازار موجود می باشند. آب ورودی به پکیج با عبور از مبدل دما مورد نیاز را بدست آورده و آماده استفاده در موارد بهداشتی و یا مدار گرمایشی می شود. مبدل ها بعد از مدتی املاح آب را به خود گرفته و دچار رسوب گرفتی می شوند، که همین امر سبب گرم نشدن آب پکیج شده و نیاز است که مبدل را تعویض و یا به تکنسین متخصص واگذار کرد که با اسید و روش های دیگر مبدل پکیج را تمیز نماید.

زمانیکه با گرم نشدن آب پکیج مواجه شدید برد آن را بررسی کنید.

الزام نظم و هماهنگی هر سسیستم پیچیده ای پیروی از یک فرمانده است. میتوان برد پکیج را مغز آن در نظر گرفت که به برخی اجزا دستور داده و از چند قطعه دیگر اطلاعات دریافت میکند. برد پکیج یک قطعه الکترونیکی است که عملکرد اجزا را به هدف تامین آبگرم فوری کنترل می نماید. در برخی مواقع ممکن است که برد پکیج دچار خرابی شود و همین امر یکی از دلایل بروز مشکل و علت گرم نشدن آب پکیج شود.

اخلال در عملکرد برخی از اجزای پکیج باعث گرم نشدن آب پکیج و نوسان دمای آب خروجی از آن می شوند. فلوسوئیچ پکیج وظیفه ی اطلاع رسانی به برد دستگاه را به عهده دارد. بعد از باز شدن آب توسط سنسور فلوسوئیچ این جریان شناسایی شده و به دستگاه پیام روشن شدن شعله را صادر می کند. در برخی مواقع فلوسوئیچ پکیج ممکن است دچار خرابی های احتمالی شود و ورود و فشار آب را به خوبی تشخیص نداده و همین امر سبب گرم نشدن آب پکیج شود. ممکن است مشکل از گرفتگی توربین فلومتر، شکستن و یا گرفتگی قطعه مغناطیسی آن باشد. یکی دیگر از قطعاتی که در گرم نشدن آب پکیج نقش کلیدی دارد سنسور دما یاهمان NTC پکیج است. وظیفه ی این قطعه در پکیج همانطور که از نامش پیداست تشخیص دمای آب ورودی را به عهده دارند و از این طریق با فرستادن پیام به برد پکیج در نهایت سبب تنظیم شعله می گردد. اگر سنسور دما به خوبی کار نکند و یا دچار مشکل شده باید دما را به خوبی تشخیص نداده و به همین دلیل باعث بیش از حد گرم شدن آب پکیج و یا در مواردی سبب سرد شدن آب خروجی گردد. یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج طولانی بودن مسیر لوله کشی ساختمان است. هرچه قدر پکیج و شیر آب به هم نزدیک تر باشند آب مسیر کمتری طی کرده و دمای کمتری ازدست خواهد داد.

اما این امر بر هیچکس پوشیده نیست که با رعایت برخی نکات می توان بهترین عملکرد مطلوب را از پکیج داشت. سرویس دوره ای و مرتب از جمله چک کردن فشار دستگاه، انتخاب ظرفیت مناسب پکیج با متراژ فضای مورد نظر، بکارگیری قوانین و راهنمای نصب صحیح از عوامل مهم و تاثیر گذار در استفاده بهینه از انواع پکیج است.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه تاسیسات دماپویا مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

آخرین نوشته ها

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]