بررسی بازی Left Alive

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

بازی left alive

در این مطلب قصد داریم به بررسی بازی Left Alive برای شما کاربران گرامی بپردازیم . در صورتی که به دانلود بازی کامپیوتر علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما باشید.

بازی Left Alive ثابت می­کند که ایده‌های اشکال‌دار ارائه دادن، ناچارا فقط کمی از پتانسیل آن‌ها را هدر نمی‌دهد. بلکه اگر از شدت بی‌توجهی تولیدکنندگان بسیار بالا باشد، همه آنها را به  طور کامل نابود می­کند.

بازی left alive

آثاری با محوریت پنهان‌کاری و داستان‌گویی‌های دلربا که می‌خواهند از سریMetal Gear Solid و بخصوص نسخه‌ی تست­شده و پیشرفته آن یعنی بازیMetal Gear Solid V: The Phantom Pain که فرمول‌های کارآزموده بسیاری را تقدیم بازی‌سازها می‌کند الهام بگیرند، خودبه­خود آن‌قدر در سبک و ظاهر به آن ساخته‌ی کوجیما شبیه می‌شوند که موقع دیدن نمایش‌های‌شان، بیشترین دغدغه‌ی بعضی افراد، عدم روبروی با تبدیل­شدن آن‌ها به بازی‌های کپی‌شده‌ای باشد که کمتر بهانه تازه‌ای برای تجربه­­شدن بوسیله مخاطب را تحویل او می‌دهند. اما دیگر به نگرانی نیازی نیست! به دلیل اینکه اسکوئر انیکس با ارائه Left Alive آن‌چنان بازی داغونی تحویل‌مان داده است که آرزو کنیم کاش محصول مورد نظر که نام‌های بزرگ چون یوجی شینکاوا (آرتیست) را هم در قسمت­هایی از گروه تولیدکنندگانش دارد، کپیِ اشکال‌داری ازThe Phantom Pain بود و با توجه ‌به بعضی داشته‌هایش، لایق گرفتن صفت «نسبتا خوب و البته تکراری» را به دست می‌آورد. چرا که اثر ذکرشده، در بیشتر مواقع، قابل بازی هم نیست! به آن دلیل که عنصرهایی با نام طراحی مراحل، چیدمان صحیح دشمنان در نقشه و از همه مهم‌تر حتی چگونگی همراه­کردن بازیکن با خود را برای یک ثانیه نمی­داند و عقیده دارد که دادن سلاح و آیتم‌های متفاوت به دست شما و دشمنان‌تان، برای تبدیل شدن به یک تجربه‌ی قابل قبول، کافی است.

در همین راستا، وجود سلاح‌ها و آیتم‌هایی مختلف در طول بازی که هرکدام عملکرد خاص خودشان را دارند و با Loot کردن مواردی به‌خصوص در جای­به­جای نقشه، بازیکن شانس تولید کردنش را به دست می‌آورد، می‌توانست به یکی از نقاط قوت Left Alive تبدیل بشود و هر مرحله از بازی را تبدیل به چالش فکری تازه‌ای برای گیمر از منظر رفتن یا نرفتن به دنبال هر یک از این آیتم‌ها کند. اما اشکالات طراحی همه مراحل، باعث می‌شوند که در بیشتر مواقع و مخصوصا در بین دقایق دو سوم شروع زمان گیم‌پلی بازی، شما نه به جست­وجو اسلحه و نه به سراغ آیتم‌ها بروید و تنها تلاش کنید با حرکت­کردن در زاویه‌ها و راه­های تعیین‌شده، بدون دیده شدن توسط دشمنان، خودتان را به مقصد برسانید.

از جایی ماجرا جالب‌تر می‌شود که هر بار و به خاطر هر مرگ منصفانه یا ناعادلانه، شما را آن‌قدر به عقب برمی‌گرداند، به این دلیل که سیستم ذخیره‌سازی بازی ضعیف است، که گاها حتی تصور مجدد پیمودن راهی که پشت­سر گذاشته‌اید، برای‌ شما غیرممکن باشد. خصوصا به این علت که موفقیت شما در پشت سرگذاشتن تمام دشمنان، نه به سعی و زحمت و خوش‌فکری‌تان، که به پشت سرگذاشتن راه­های معین شده و انجام راحت­ترین کارها خلاصه شود. در همه‌ی درجه‌های سختی بازی Left Alive، عملا طوری ساخته شده که اگر بازیکن در ساعت­های آغازی بازی بوسیله دشمنان دیده شد، دیگر هیچ گزینه­ای برای زنده ماندن او باقی نماند. تفاوتی ندارد که شما بازی را به صورت آسان‌ترین یا سخت‌ترین حالت پیش ببرید. زیرا که در هر حالتی به محض اینکه دیده شدید، شما را چند نفر از دشمنان با چند گلوله خواهند کشت و امیدواری به پیروز شدن بر آن‌ها در مبارزه اکشن نیز رویایی بدون معنی است. تمام آن‌ها از شما به صورت غیرمنطقی قوی­تر هستند و سبب می‌شوند مژده تولیدکنندگان، Left Alive به‌جای تبدیل شدن به اثری که دست بازیکن در رفتن به دنبال نزاع‌های مستقیم یا مخفی‌کاری را باز بگذارد، عملا تبدیل به دروغ‌هایی فریبنده برای فروش آن بشوند. به بیان روشن­تر، تنها در ده درصد از سراسر گیم‌پلی بازی، بازیکنان اقبالی برای انتخاب وسط این دو را دارند و در تمام شرایط دیگر، یا باید به غلت زدن پشت موانعی معلوم ادامه دهند. دقت کنید که هرگز موردی مخلوط­شده از هر دو گزینه گفته‌شده هم در بازی وجود نخواهد داشت و با توجه ‌به هوش مصنوعی بسیار ضعیف ساخته‌ی Square Enix، بازیکنان حتی در آن مراحل کم هم باید از آغاز به انتخاب یکی از این دو روش تصمیم بگیرند و به تجربه‌ای چندلایه و غیرمنتظره نمی‌توانند امید داشته باشند.

برخلاف انتظارتان کمبود هوش مصنوعی بازی، الزاما به ‌معنی قوی نبودن دشمنان در تشخیص بازیکن نیست. بلکه موضوع این‌جا است که Left Alive به شکلی عجیب، بعضی مواقع دشمنانی بالاتر از اندازه هوشمند را نشان‌مان می‌دهد که احتمال دارد وقتی مشغول حرکت در پشت سرشان و از آن‌ها با فاصله‌ای دورتر هستیم، به ناگهان تشخیص‌مان دهند و به دنبا‌ل­مان بیایند و در عین حال، اصلا دور از انتظار نیست که از جلوی چشمان‌شان در فاصله‌ای کمتر عبور کنید و به دلیل طولانی بودن مراحل پر شدن نوار شک‌شان به شما، اصلا پروتاگونیست‌تان را مورد حمله قرار ندهند! همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر مرگ‌های بازی، ناعادلانه و بی‌معنی باشند و پیروزی‌های شما در مواجه بر این گیم‌پلی غیرحرفه‌ای و سخت، بی‌معنی‌تر باشد. موفقیت­هایی که حتی نمی‌توانید برای به دست آوردن‌شان نقشه بریزید یا به دنبال سو استفاده از سیستم مدیریت آیتم‌های نمایشی و شلوغ بازی بروید. راستی، به خاطر داشته باشید که بعضی اوقات دشمنان بازی حرکت کردناز یادشان می­رود(!) و با تمرکز کامل روی تک‌ راهی که باید شخصیت را از آن‌جا عبور داد، گمان موفق بودن پنهان ‌کاری‌هایمان را به صفر می‌رسانند. از طرفی همان­طور که گفته شد، نتیجه‌ی برخورد مستقیم با دشمنان در بیشتر مراحل، به جز مرگ چیزی نیست و این یعنی Left Alive در بعضی مواقع، هیچ گزینه­ای به جز مردن و برگشتن به نقطه‌ی آغاز چندین و چند دقیقه‌ی ملالت آور را تقدیم‌ شما نخواهد کرد.

Left Alive به گونه­ای تولید شده است که جدا از مسائل گرافیکی، فقط در عکس‌هایش شبیه به بازی‌های بی­نظیر ژانر خود به نظر بیاید و در نهان، محصول پس­افتاده و به دور از استانداردهای روز باشد که حتی عاشقان مجموعه‌ی کم‌وبیش از یادرفته‌ی Front Mission نمی‌توانند به خاطر معرفی شدنش به‌عنوان اسپین-آف آن، دنبالش را بگیرند. اثری که بعضی اوقات بازی­کننده بیشتر از ۳۰ دقیقه از زمان گرانبهایش را برای پایان دادن به یکی از مراحل بدهیبتش می‌گذارد و بعد با نتیجه تازجدیدی از طرف هوش مصنوعی، کشته می‌شود و به کیلومترها قبل­تر از جایی که بود، بر می‌گردد.

برای دانلود این بازی و همچنین دانلود بازیهای دوبله فارسی به سایت وی جی دانلود (www.vgdl.ir) مراجعه نمایید.

 

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.