11 مکان دیدنی و تفریحی که در سفر به کوش آداسی باید رفت

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۰۸/۰۸

تور کوش آداسی

کوش‌آداسی شهری ساحلی در ترکیه است که بندر کشتی‌های دریای مدیترانه است. چه مسافران ترکیه و چه گردشگران خارجی معمولا این شهر را برای تفریح و آرامش کنار ساحلش انتخاب می‌کنند. اما کوش آداسی علاوه بر تفریحات آبی، بازارهای رنگارنگ و دیدنی‎‌های تاریخی و طبیعی خاصی دارد که تنوع اوقات فراغت شما را بیش از پیش می‌کند و به همین دلیل نیز هرساله گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به این شهر توصیه می کنیم  سری به صفحات تور لحظه آخری کوش آداسی و قیمت تور کوش آداسی در کی سفر بزنید. در کی سفر می توانید  بهترین قیمت تورهای ترکیه از جمله تور ارزان کوش آداسی را بیابید. با این نوشته از مجله گردشگری کی سفر (keysafar.com) همراه باشید تا به معرفی دیدنی های شهر کوش آداسی بپردازیم.

تمام فصل‌ها برای سفر به این شهر مناسب است چه تابستان های گرمش و چه زمستان‌های بارانی و معتدلش. اما زیباترین فصل کوش آداسی بهار است. سواحل کوش‌آداسی یکی از پرطرفدارترین سواحل برای ورزش‌ها و بازی‌های ساحلی است مثل اسکی، غواصی و شنا است. هتل‌هایی زیبا در راستای ساحل قرار گرفته‌اند که در نیمه اول سال پرجمعیت هستند. این شهر فرودگاه ندارد و برای سفر هوایی به آن‌جا باید از نزدیک‌ترین فرودگاه یعنی ازمیر استفاده کرد. برای سفر به ترکیه و کوش آداسی می‌توانید از تورهای ترکیه کی‌سفر استفاده کنید.

از آن‌جا که مناطق دیدنی و تفریحی کوش آداسی زیاد است، کی‌سفر لیستی از آن‌ها برای شما تهیه کرده که با توجه به سلیقه خودتان برنامه بازدید و تماشای آن‌ها را مرتب کنید.

تور لحظه آخری کوش آداسی

منطقه بندرگاهی:

در بندرگاه کاروانسرایی قدیمی وجود دارد که از سال ۱۹۶۷ بازسازی شد و به نام هتل کروانسرا فعالیت خود را از سر گرفت. بازار محلی شهر نیز از مقابل بندر شروع می‌شود. خانه‌های سنتی و نیمه چوبی به جا مانده از قرن نوزدهم نیز در جنوب غربی بندرگاه قابل مشاهده است. در کل یک بندرگاه است و جزئیات خیره کننده و مسخ کننده.

جزیره کبوتر:

بسیاری کوش آداسی را به جزیره کبوترش می‌شناسند. البته معنای لغوی کوش آداسی نیز همین جزیره کبوتر است. جزیره کبوتر، جزیره‌‌ای باستانی که زمانی میزبان دزدان دریایی بوده است. در واقع دزدان دریایی در قلعه بیزانسی که متعلق به قرن سیزدهم میلادی است، استقرار داشتند.

تور کوش آداسی

معبد دیدایما:

دومین معبد بزرگ باستانی یعنی آپولو در دیدایما قرار گرفته است که به جا مانده از معماری یونان باستان است. ستون‌های بلند نمادی از این معبد است که زمانی ۱۲۲ عدد بودند. نام دیدایما را به علت یک پیشگویی مرتبط با این محل مذهبی بر این منطقه گذاشته‌اند.

افسوس:

افسوس یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی است که در واقع بین شهرهای ازمیر و کوش آداسی قرار گرفته است. افسوس شهر چندهزارساله بازمانده  از امپراطوری رم است که جنگ گلادیاتورهای بسیاری را در خود دیده است. معمولا یک تور نیم روزه برای افسوس برگذار می‌کنند که نهار را هم در یکی از رستوران‌های محلی سرو می‌کنند. قبل از رسیدن به افسوس خانه‌ای قدیمی می‌بینید که در واقع خانه‌ای است که حضرت مریم ده سال پایانی عمرش را در آن‌جا گذراند. اینجا بهتر است توقف کنید و از این خانه بازدید کنید. بازدیدکنندگان معمولا شمعی روی دیوارهای بیرون خانه روشن می‌کنند یا از چشمه آرزوها آبی می‌نوشند. گفته می‌شود کوه‌های افسوس شمالی همان کوه‌هایی هستند که اصحاب کهف ۲۰۰ سال در غاری از دامنه آن خوابیده‌اند. قطعا از بازدید این شهر پر از راز و قصه پشیمان نمی‌شوید.

میتلوس:

میلتوس نیز مانند پیرنه، یک شهر بندری متعلق به دوران هلنیستی است، اما با این تفاوت که تا قرن چهاردهم و دوران سلجوقیان قابل سکونت بود. پس ویرانه‌ها و بناهایی که در این منطقه وجود دارد مربوط به دوره‌های مختلف تاریخ هستند. اگر به میلتوس رفتید بازدید از سالن تئاتر بزرگ منسوب به معماران یونانی را از دست ندهید. دقیقا بالای این سالن تئاتر قلعه بیزانسی وجود دارد و در شرق آن بقایای معبد آپولو قابل مشاهده است. از دیگر جاهای دیدنی این منطقه حمام قدیمی و کاروان‌سرای سلجوقی و موزه‌ای از تاریخ پرینه و میلتوس است.

روستای کرازلی:

پیشنهاد دیگری که برای دور شدن از فضای شهری برای شما داریم روستای زیبای کرازلی است که با باغ‌های میوه احاطه شده است. برای گذراندن یک بعد ازظهر دلچسب در کوچه‌باغ‌های این روستا قدم بزنید و برای رفع خستگی یکی از کافه‌های زیبای این روستا را انتخاب کنید و چای یا قهوه‌ای ترکی بنوشید. اگر از دوستداران بازارها و محصولات محلی هستید در روز شنبه به کرازلی بروید چراکه کشاورزان روستا محصولات باغ خود را به فروش می‌گذارند.

شبه جزیره دیلک:

اگر بخواهید اندکی از شهر و هیاهویش دور باشید شبه جزیره زیبای دیلک منتظر شما است. این شبه جزیره یک پارک ملی و یک منطقه کوهستانی_ساحلی است و ۲۶ کیلومتر از کوش آداسی فاصله دارد. این منطقه ساحل‌های زیادی را برای شنا و آفتاب گرفتن دارد و یکی از مقاصد سفرهای یک روزه اهالی بومی و گردشگران است.

تور کوش آداسی

پاموک‌کاله:

پاموک‌کاله یا همان قصر پنبه‌ای یکی مناطق توریستی زیبا و بی نطیر است که در نزدیکی کوش آداسی وبدروم قرار دارد. پاموک کاله یک منطقه با پله‌های سفید و شیب‌دار که چشم‌اندازی فوق‌العاده را ساخته است. بهتر است فکر شنا در این منطقه به سرتان نزند چرا که ۱۷ چشمه آب‌گرم با دمای خیلی بالا دارد. رسوبات املاح این آب‌ها باعث ایجاد شکل پنبه‌ای در این حوضچه‌ها شده است.

پارک‌های آبی کوش‌آداسی:

در این شهر ۳ پارک آبی وجود دارد. پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی جزو بزرگترین پارک‌های آبی اروپا هستند اما لانگ بیچ آکواریزورت به بزرگی آن دوتای دیگر نیست. پارک‌های آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعداز ظهر باز هستند و در مجموع ۳۰ نوع بازی و سرسره مختلف دارند. پارک آبی آدالند را تقریبا تمام مسافران پیشنهاد می‌کنند. آدالند استخر کودکان و سرسره، جکوزی، استخر موج، استخر سرگرمی، استخر اقیانوس، رودخانه کُند، رودخانه رفتینگ (رودگردی) به طول یک کیلومتر، برج‌های پرش و تشک‌های پرش دارد. همچنین انواع غذاها و نوشیدنی‌ها برای رضایت گردشگران سرو می‌شود.

آخرین نوشته ها

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]