معرفی جاذبه های گردشگری چین و بالی و اروپا

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۰۸/۲۰

تور چین

در این مقاله به معرفی نقاط تاریخی مختلف دنیا خواهیم پرداخت که در این بخش شامل اندونزی  چین و بخشهایی از اروپا میشود. در ابتدا به جاذبه های چین میپردازیم، غار موگای یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری چین به حساب می‌آید، این غار مجموعه ای از ۴۹۲ پرستشگاه است. اینجا بخشی بسیار مهمی از تاریخ فرهنگی شرق محسوب میشود و از نمونه های خاص هنر و فرهنگ بودیسم است. این غار اسرار آمیز دارای نقاشی های بسیار قدیمی و آثار تاریخی مذهبی نفیسی میشود. به جز این غار دو پرستشگاه سنگی دیگر در کل چین وجود دارد.

یکی دیگر از جاهای معروف چین در تور چین ، مجسمه بودای غول آسا است، این تندیس ۷۱ متر بلندی دارد. نام این تندیس بودای لشا است و در منطقه سیشوان واقع شده است. این تندیس در سال ۱۹۹۶ در فهرست جهانی یونسکو ثبت گردیده است. فاصله شانه های این مجسمه ۲۸ متر طول دارد و کوچکترین انگشت پای آن به اندازه یک انسان نشسته است. جالب است بدانید این مجسمه تماماً از تراش دادن صخره های کوه ساخته شده که به آن نمایی بسیار عظیم و با شکوه داده است.

از دیگر نقاط بسیار جالب چین به توصیه سفر باتو ، میتوان به مجموعه مجسمه هایی اشاره کرد که به ارتش تراکوتا معروف هستند این مجمسمه ها در شهر سیان واقع شده‌اند. نکته جالب در مورد این مجسمه ها این است که تک تک آنها بدون استفاده از قالب و با دست ساخته شده اند و نمایان گر یک شخص خاص هستند. این مجموعه در سال ۱۹۷۴ کشف شد و مشخص شد اینجا دارای ۷۰۰۰ سرباز و ۱۳۰ کالسکه نظامی و ۵۲۰ اسب است. امروزه این مکان یکی از جاذبه های اصلی برای علاقه مندان به آثار باستانی است.

از نقاط بسیار جالب و زیبای چین که در پکن واقع شده است میتوان به شهر ممنوعه اشاره کرد که در قرن ۱۵ میلادی ساخت شده است. اینجا یک مجموعه از کاخهای مختلف است که مربوط به خاندان سلطنتی امپراتوری چین میشد، به این دلیل اینجا به شهر ممنوعه معروف شده است که افراد عادی حق ورود به آن را نداشتند، محوطه اینجا ۷۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد. و دارای ۹۸۰ ساختمان مختلف است.

از شهرهای آسیایی دیگری که با داشتن تاریخ فرهنگی غنی معروف است باید به شهر بالی در تور بالی در کشور اندونزی اشاره کرد. بالی به عنوان جزیره معابد شناخته میشود زیرا دارای تعداد زیادی معبد زیبا و مختلف میشود که برگرفته از مذهب هندو و بودیسم میشود.

این شهر دارای یکی از زیباترین معابد جهان است است که به معبد روی آب مشهور است. موقعیت این معبد در کوهستان های بالی است و درون دریاچه براتان واقع شده است. این منطقه ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است و دارای هوایی خنک است. دریاچه به دلیل عدم وجود باد بسیار آرام و شیشه ای است و معبد در مرکز آن واقع شده است که جلوه ای رویایی به آن داده است. فضای اطراف معبد بسیار زیبا و سرسبز است و خود معبد با ساختاری باستانی و برگرفته از معماری شرق دور ساخته شده است، تاریخ ساخت معبد به سال ۱۶۳۳ میلادی برمیگردد و مکانی بوده که مردم هدایای خود را به آنجا می آوردند و اهدا می‌کردند.

از دیگر معابد قابل توجه بالی معبد بساکیه است، این معبد که به عنوان معبد مادر شناخته میشود این معبد در ارتفاع ۱۰۰۰ متری واقع شده است و در منطقه ای کوهستانی و دامنه کوه آگونگ هست. این معبد از مقدس ترین معابد بالی به حساب می آید و مردم محلی اعتقاد دارند باعث خیر و دوری شر از محیط منطقه میشود اینجا دارای ۲۳ معبد کوچک و جداگانه است که مربوط به مذهب هندوئیسم میشود.

به جز اروپا در کشورهای غربی هم مکانهای خاص تاریخی و فرهنگی قدیمی پیدا میشوند از مهمترین نقاط اروپایی برای سفرهای تاریخی و فرهنگی میتوان به فرانسه و شهر پاریس اشاره کرد. یکی از مهمترین نقاط تاریخی در پاریس برج نمادین ایفل است که به عنوان نماد پاریس شناخته میشود. این برج تماماً فلزی در میدانی به نام شان دو مارس قرار دارد. این برج در سال ۱۸۸۹ میلادی به بهره برداری رسیده است و امروز به عنوان پر بازدید ترین جاذبه گردشگری جهان شناخته میشود. جالب است بدانید بعد از ساخت این برج تعدادی از افراد مشهور مانند الکساندر دوما به ساخت آن اعتراض داشتند. امروز این برج در شب توسط ۳۳۶ پروژکتور قدرتمند نور پردازی میشود و برج را میتوان در شب تا فاصله ۸۰ کیلومتری مشاهده کرد.

از دیگر نقاط مهم پاریس کلیسای نوتردام  در تور اروپا است، این کلیسای غول پیکر ساختش دو قرن به طول انجامیده است. بسیاری این کلیسا را با اثر گوژپشت نوتردام میشناسند که کتابی از نویسنده مشهور ویکتور هوگو مربوط به سال ۱۸۳۱ است و از آن اقتباس های مختلف هنری سینمایی شده است. ناقوسهای این برج به شکل دوگانه هستند و ارتفاع هرکدام از برجکهای آن به ۶۹ متر میرسد. هر سال در حدود ۱۳ میلیون نفر از این کلیسا بازدید میکند. معماری این بنا به سبک گوتیک است و از این لحاظ یکی از کلیساههای بسیار باشکوه در این سبک است. در آوریل سال ۲۰۱۹ این کلیسا دچار آتش سوزی شد و به قسمت های داخلی آن آسیب جدی زده شد و سقف آن فرو ریخت ولی بعد از این واقعه بلافاصله مرمت و بازسازی آن آغاز شد و بعد از مدتی دوباره درهای آن به روی علاقمندان باز گردید. امروز با وجود ادامه عملیات مرمت میتوانید از این کلیسای زیبا دیدن فرمایید.

اگر علاقه به مکانهای تاریخی و فرهنگی دارید دیدار از هرکدام از این شهرها میتواند برای شما تجربه ای فراموش نشدنی باشد، امیدواریم که حتماً به یکی از این شهرها و آثار تاریخی و فرهنگی سر بزنید.

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.