بهترین مقاصد برای سفر اقتصادی در ایام نوروز

بررسی و معرفی ۱۳۹۸/۱۲/۰۶

تور نوروز

سفر در ایام نوروز با هزینه های بسیاری همراه است و به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت و همچمین  افزایش قیمت های سال نوجز سفرهای اقتصادی محسوب نمی شود، اما با این وجود طرفداران بسیاری دارد. خیلی از افراد به دلیل مشغله های کاری که در طول سال دارند این ایام را برای مسافرتی چند روزه انتخاب می کنند و با تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت و رفتن به یکی مناطق گردشگری داخلی یا خارجی لحظات شادی را برای خود و خانواده ایجاد می کنند. داشتن سفری کم هزینه و کنترل هزینه ها در این ایام بسیار اهمیت دارد، اگرمی خواهید با بهترین مقاصد  داخلی برای داشتن سفری اقتصادی در نوروز آشنا شوید با ما همراه باشید.

تهران

یکی از بهترین مقاصد داخلی برای سفر در تعطیلات نوروز تهران است. تهران به دلیل موقعیت ویژه ای که دارد همیشه بسیار شلوغ است و آب و هوای آلوده ای دارد. اما در ایام نوروز بسیاری از ساکنین این شهر به شهرهای دیگر سفر می کنند و شهر در خلوت ترین حالت ممکن قرار دارد بنابراین می توانید به راحتی از تمام جاذبه های تفریحی و گردشگری این شهر دیدن نمایید.از طرفی به دلیل کاهش یافتن میزان مسافران و ازدحام جمعیت در تعطیلات نوروز هزینه اقامت، هزینه بازدید از اماکن مختلف و همچنین خورد و خوراک نیزکاهش می یابد و می تواند سفری لذت بخش و کم هزینه را برای شما به ارمغان آورد.

در سفر نوروزی به تهران می توانید از جاذبه ها و امکان مختلفی مانند پل طبیعت، دربند تهران، بام تهران، کاخ گلستان، موزه گیاه شناسی، مجموعه تفریحی چیتگر، بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس ، برج میلاد و آزادی  و … دیدن نمایید. همچنین شب گردی در خیابان های معروف تهران که محل عرضه غذاهای خیابانی خوشمزه و متنوع هستند نیز خالی از لطف نیست و می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. همچنین می توانید برای مدیریت هزینه های خود به جای رزرو هتل های چند ستاره از مهمانسراها یا اقامتگاه های ارزان قیمت استفاده نمایید . برای تهیه بلیط هواپیما تهران می توانید به صورت آنلاین و در سریع ترین زمان ممکن به صورت آنلاین اقدام نمایید و پرواز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یزد

تور نوروز

بهار و تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای سفر به شهر بناهای خشتی و بادگیرها است. یزد در فصل بهار و به ویژه فروردین ماه دارای آب و هوای بسیار مناسبی است و گردشگران بسیاری در این ایام به یزد سفر می کنند. به همین دلیل بلیط هواپیما یزد در تعطیلات نوروز یکی از پرفروش ترین بلیط ها است. در شهر یزد جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می توانید در سفر چند روزه خود از بسیاری از آن ها دیدن نمایید. از اماکن دیدنی این شهر می توان به  آب انبار شش بادگیر، مدرسه رضاییه، باغ دولت آباد، مسجد جامع، خانه لاری ها، میدان امیر چخماق، آسیاب آبی اشکذرو برج خاموشان اشاره نمود. با توجه به افزایش میزان مسافران در تعطیلات نوروز در شهر یزد مقدار هزینه های اقامت، خورد و خوراک و سایر هزینه ها در این شهر افزایش می یابد. اما می توان با مدیریت درست و انتخاب های منطقی میزان هزینه ها را کاهش داد. به عنوان مثال می توان به جای رزرو هتل های لوکس و گران قیمت اقامتگاه های بومی را انتخاب نمود، با این کار علاوه بر اینکه میزان هزینه های سفر کاهش می یابد می توان با سبک زندگی و بافت محلی یزد و غذاهای محلی آن منطقه بیشتر آشنا شد و سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کرد.

بوشهر

تور گردشگری

خیلی از افراد با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز به فکر مسافرت به مناطق شمالی ایران و مناطق کوهستانی هستند و کمتر شخصی سفر به بوشهر را انتخاب می نماید، اما شهرهای جنوبی ایران در فصل بهار که در بسیاری از شهرها هوا معمولا مقداری با سرما همراه است دارای آب و هوای بسیار دل پذیر و مناسبی هستند. علاوه بر این بوشهر ازجمله شهرهایی است که با وجود اماکن دیدنی که دارد دارای هزینه سفر بسیار کمی است، در نتیجه می توانید در کنارداشتن لحظاتی لذت بخش در کنار اعضای خانواده  سفری اقتصادی نیز تجربه کنید.

برای تهیه بلیط هواپیما و اتوبوس بوشهر می توانید به صورت آنلاین به یکی از وب سایت های معتبر مانند مستر بلیط مراجعه نمایند و با تعیین زمان و تاریخ سفر خود و مقایسه قیمت و شرایط بلیط ها مناسب ترین بلیط را انتخاب کنید. از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری بوشهر می توان به گنبد نمکی،عمارت ملک، سواحل زیبای بوشهر،موزه رئیس علی دلواری، کاخ بردک سیاه، آب انبار قوام، گور دختر قلعه خورموج و منطقه تاریخی توز اشاره نمود.

شیراز

تور شیراز

بهار شیراز بسیار زیبا است به همین دلیل شیراز یکی از مهم ترین و اصلی ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز است. با توجه به آنکه میزان مسافرت ها به شیراز در ایام نوروز به اوج خود می رسد باید برای رزرو بلیط هواپیما شیراز از چند مدت قبل از سفر اقدام نمود، زیرا در مدت زمان کوتاهی به تمامی بلیط ها فروش می رسند و یافتن بلیط هواپیما شیراز در روزهای آخر سال امری دشوار می شود. در شهر شیراز جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری وجود دارد که بازدید از آن ها مخصوصا در آب و هوای مطبوع بهار می تواند بسیار لذت بخش باشد. از جاذبه های گردشگری شیراز می توان به  باغ عفیف آباد، باغ ارم، باغ دلگشا، حافظیه و سعدیه شیراز، بازار و حمام وکیل، ارگ کریم خان یزد، مقبره کوروش کبیر در پاسارگاد، حرم شاهچراغ، دروازه قرآن شیراز، دریاچه مهارلو،دشت ارژن و مسجد نصیر الملک اشاره نمود.

لرستان

لرستان سرزمین آبشارها  یکی دیگر از گزینه های بسیار مناسب برای سفرهای نوروزی است. طبیعت استان لرستان، دشت ها و آبشارهای آن در فصل بهار بسیار زیبا هستند. سفر به لرستان نیز می تواند جز سفرهای اقتصادی محسوب شود و می توان با بازدید از جاذبه های منحصر به فرد این منطقه و اقامت در اقامتگاه های بومی لرستان لحظات شادی را تجربه نمود. این شهر دارای غذاهای محلی بسیار خوشمزه و خوش عطری مانند کباب بروجردی، آش شله ماش است که به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به لرستان حتما از آن ها امتحان نمایید. از جاذبه های گردشگری لرستان می توان به  قلعه فلک الافلاک، بام لرستان، دریاچه کیو، آبشار بیشه، تنگه شیرز، دریاچه گهر، دشت لاله های واژگون، تونل برفی ازنا، پل شاپوری اشاره نمود.

مازندران

مازندران نیز از اصلی ترین مقاصد سفرهای نوروزی است که طرفدارن بسیاری دارد. طبیعت زیبا و جنگل های سرسبز شمال کشور در کنار آب و هوای بسیار مناسب آن موجب شده است که سفر به این مناطق طرفداران بسیاری داشته باشد. به منظور کاهش هزینه ها برای سفر به مازندران می توان به جای رزرو بلیط هواپیما، با تهیه بلیط اتوبوس به مازندران سفر نمود. از جاذبه های گردشگری و تفریحی مازندران می توان به دشت آمل، جنگل دوهزار تنکابن، تالاب فراخین نوشهر، چشمه های باداب سورت ساری اشاره کرد.

در سفرهای نوروزی به هریک از مقاصد داخلی کشور می توان با انتخاب هتل های کم هزینه تر و حذف بازدید از اماکن دیدنی پر هزینه و پرهیز از میل نمودن غذا در رستوران های مجلل  به مقدار قابل توجهی هزینه های سفر را کاهش داد

آخرین نوشته ها

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]