همه چیز درباره فرودگاه رشت

بررسی و معرفی ۱۳۹۹/۰۱/۲۴

فرودگاه رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت در بلوار ولیعصر شهر رشت واقع شده است و تاسیس آن به سال ۱۳۱۷ برمی‌گردد. این فرودگاه که سیزدهمین فرودگاه پر رفت و آمد کشور است، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به حساب می‌آید. قرار داشتن فرودگاه رشت در مرکز استان گیلان باعث شده تا تمامی سفرهای هوایی این استان و استان‌های همجوار تحت پوشش این فرودگاه باشد. این فرودگاه مقاصد مختلفی در سرتاسر کشور را پوشش می‌دهد، ولی تردد زیاد از شهر تهران به سمت رشت باعث شده تا بلیط هواپیما تهران به رشت یکی از پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیمایی باشد که روزانه رد و بدل می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل فرودگاه سردار جنگل رشت بپردازیم و امکانات و ویژگی‌های این فرودگاه را بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

فرودگاه رشت

تاریخچه فرودگاه رشت

فرودگاه رشت که در گذشته با نام سلیمان داراب شناخته میشد، در خرداد سال ۱۳۲۶ به همت نماینده وقت اداره هواپیمایی کشوری رسما افتتاح شد. در ابتدا پروازهای این فرودگاه محدود به مسیرهای رشت – تهران – تبریز و بالعکس بود. این فرودگاه بعدها پس از چندین سال فعالیت تعطیل شد و سپس، در سال ۱۳۴۴ تاسیسات آن به محل فعلی فرودگاه در بلوار ولیعصر شهر رشت منتقل شد و از سال ۱۳۴۷، به طور رسمی به عنوان اولین فرودگاه مدرن استان گیلان افتتاح شد. این فرودگاه در سال ۱۳۹۵ به دلیل دارا نبودن زیرساخت‌های لازم، موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی پروازهای خارجی نشد.

قطار، وسیله‌ای ایده‌آل برای سفر به رشت

 

مقصدها و آمار پروازی فرودگاه رشت

همانطور که گفته شد، پرواز از تهران به رشت و بالعکس پرتقاضاترین پروازی است که در این فرودگاه انجام می‌شود. با این وجود، مقاصد دیگری برای پرواز از فرودگاه رشت وجود دارد که عبارتند از: تبریز، اهواز، اصفهان، ساری، بندرعباس، شیراز، کیش، عسلویه و مشهد. طی ده سال گذشته درصد نشست و برخاست در فرودگاه رشت با وجود افزایش مسافر، از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است. این کاهش تعداد پرواز و از طرفی افزایش تقاضا برای بلیط، در زمان‌هایی موجب افزایش غیرقانونی قیمت بلیط در برخی مسیرهای پروازی فرودگاه رشت مانند مسیر تهران به رشت شده است. وجود چنین مسائلی باعث می‌شود تا افراد به دنبال خرید بلیط هواپیما تهران به رشت از مراکز معتبر و با قیمت استاندارد باشند؛ خرید بلیط هواپیما از علی بابا همواره این اطمینان را به شما می‌دهد که بلیط خود را با قیمتی استاندارد می‌خرید.

شاید شما نام فرودگاه رشت را با عنوان فرودگاه بین‌المللی رشت بشنوید، ولی همانطور که گفته شد در حال حاضر رشت تنها کلانشهری است که از فرودگاه آن هیچ پرواز بین‌المللی انجام نمی‌شود.

ترمینال‌های فرودگاه رشت

ترمینال مسافری جدید فرودگاه رشت در سال ۱۳۹۲ و به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع افتتاح شد که از آن به عنوان ترمینال پروازهای داخلی استفاده می‌شود. این ترمینال که با امکانات مدرن و تسهیلات رفاهی مناسبی ساخته شده است، نقاط ضعف مشهودی دارد که از میان آنها می‌توان به رفت و آمد پیاده مسافران از ترمینال به هواپیما و بالعکس اشاره کرد.

فاصله زمینی رشت تا تهران چقدر است؟

فرودگاه رشت یک ترمینال پروازهای خارجی هم دارد که به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب، پذیرای هیچ پرواز خارجی نیست. البته باید گفت که ساخت ترمینالی جدید مخصوص پروازهای خارجی از برنامه‌های این فرودگاه است. ترمینال دیگری که در فرودگاه رشت وجود دارد، ترمینال CIP یا پاویون است که ترمینال تشریفاتی این فرودگاه به حساب می‌آید. مساحت ساختمان این ترمینال ۳۳۰ متر مربع است که از طریق آن، ورود و خروج فرودگاهی مسافران ویژه و پروازهای اختصاصی دولتی و تجاری به طور اختصاصی و با رعایت آداب کامل تشریفات انجام می‌شود.

سفر به رشت

راه‌های دسترسی به فرودگاه رشت

برای دسترسی به فرودگاه رشت سه مسیر پیش روی شما قرار دارد: حرکت از سمت تهران، فومن و لاهیجان. با حرکت از هر کدام این مسیرها، به بلوار ولیعصر شهر رشت خواهید رسید. همان بلواری که فرودگاه در آن قرار دارد. برای رفتن از فرودگاه به نقاط مختلف شهر و حتی شهرهای همجوار، می‌توانید از تاکسی‌های عبوری و تاکسی‌های مخصوص فرودگاه استفاده کنید. البته اگر مقصد شما شهرهای اطراف است و هزینه بالایی که تاکسی‌های فرودگاه معمولا دریافت می‌کنند برای شما اهمیت دارد، می‌توانید به پایانه اتوبوسرانی شهر رشت بروید و از آنجا با اتوبوس به مقصد مورد نظر خود بروید.

 

امکانات فرودگاه رشت

در فرودگاه رشت تقریبا می‌توانید تمام امکاناتی که یک فرودگاه استاندارد به شما ارائه می‌دهد را پیدا کنید. امکاناتی از قبیل تاکسی‌های بیست و چهار ساعته، حمل و بسته‌بندی بار مسافران، پارکینگ اختصاصی برای مسافران، دفتر اشیای گم شده، خدمات بار، مراکز خرید، دستگاه‌های خودپرداز و چندین صرافی.

 

حرف آخر

سفر با هواپیما همیشه برای افرادی که دوست ندارند زمان زیادی را در مسیر باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصا برای ساکنان تهران که زیاد به شهر زیبای رشت سفر می‌کنند و سریع رسیدن به مقصد را به مناظر زیبای مسیر ترجیح می‌دهند. این مسائل باعث شده تا بلیط هواپیما تهران به رشت بلیط پرطرفداری در میان تهرانی‌هایی باشد که سفر با هواپیما را به انواع دیگر سفر ترجیح می‌دهند. البته فراموش نکنید که بلیط خود را از مراکز معتبری مانند علی بابا خریداری کنید تا از استاندارد بودن قیمت بلیط مطمئن باشید. نظرات و تجربیات خود در مورد خرید از کانال بلیط ارزان هواپیما علی بابا را با ما در میان بگذارید.

 

 

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.