چرا باید شرکت خود را ثبت کنیم

بررسی و معرفی ۱۳۹۹/۰۳/۲۶

ثبت شرکت

شرکت به مجموعه ای از سهامداران و یا شرکا گفته می شود که برای یک فعالیت مشخص و هدف از پیش تعیین شده در کنار یگدیگر قرار می گیرند. این افراد ممکن است شخصیت های حقیقی یا حقوقی باشند. شرکا باید بعد از بستن قرارداد طبق چهارچوب های خاص رفتار کنند. شرکت ها انواع گوناگونی دارند که با مسئولیت محدود راه اندازی می شوند و هر کدام دارای ویژگی و ضوابط مشخص هستند.

ثبت شرکت

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می توانیم بدون ثبت شرکت فعالیت کنیم؟ چرا باید شرکت خود را ثبت کنیم؟

در پاسخ به سوالات بالا باید اینطور بگوییم که تاجران و فعالان اقتصادی بیشتر به شرکت ها اعتماد دارند نه شرکت های ثبت نشده و افراد معمولی. معمولا تسهیلات کاری به شرکت ها تعلق می گیرد. با ثبت شرکت، افراد به موفقیت بیشتری در کسب و کار خود می رسند.

شرکت چگونه باید راه اندازی شود؟

ابتدا باید حوزه فعالیتتان را مشخص کنید و بعد از آن تحقیق کنید که آیا حوزه کاری شما به ثبت شدن نیاز دارد و یا بدون مجوز هم می تواند فعالیت داشته باشد. در مرحله بعد باید شرکا و همکاران خود را انتخاب کنید. می توانید حداقل با ۲ نفر فعالیت خود را آغاز کنید.

این تعداد برای شرکت های نسبی، تضامنی و با مسئولیت محدود است. شرکت های سهامی عام با ۵ نفر و شرکت های سهامی خاص با ۳ نفر می توانند فعالیت کنند. در مرحله بعد باید برای شرکت خود نام مناسب انتخاب کنید تا دیگران بتوانند برند شما را با آن نام بشناسند. تعیین میزان سرمایه نیز در راه اندازی شرکت نقش مهمی دارد. باید اساسنامه ای برای شرکت تدوین شود. در پایان یز باید یک آدرس معتبر برای شرکت تعیین شود. حال زمان آن فرا رسیده است تا شرکت خود را ثبت کنید.

ثبت شرکت چیست؟

افراد پس از اینکه تصمیم گرفتند شرکت را تاسیس کنند برای قانونی کردن فعالیت های خود و بهره مندی از مزایای شرکت باید آن را ثبت کنند. با این کار شرکت ها به رسمیت شناخته می شوند و می توانند راحت تر اعتماد افراد را جلب کنند.

البته در حال حاضر فرآیند ثبت شرکت کمی پیچیده شده است. از جمله آن می توان به فعالیت های تجاری و بازرگانی اشاره کرد که این روزها از شاکله فردی خود خارج شده اند و باید در چارچوب قوانین خاص اجرا شوند. این قوانین برای اولین بار در سال ۱۳۱۰ و در ۱۲ ماده تنظیم و به تصویب مجلس رسیده است.

طبق این قوانین عدم ثبت شرکت مجازات قانونی در پی دارد و تمام شرکت های ایرانی یا خارجی برای فعالیت در کشور ایران باید برای ثبت شرکت و ثبت برند خود به مراجع ثبتی مراجعه کنند. در غیر این صورت ایران آن ها را به رسمیت نمی شناسد و توسط دولت حکم ممنوعیت فعالیت برای آن ها صادر می شود.

ثبت شرکت در کرج چگونه است؟

برای ثبت شرکت در کرج نیز متناسب با نوع شرکت باید به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به آدرس www.irsherkat.ssaa.ir مراجعه شود. پس از وارد شدن به سایت فرمی در مقابل شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله فرم را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز خواسته شده را در قسمت های مختلف آن بارگذاری کنید.

اطلاعات مرتبط با فرد متقاضی، اولین موضوعی است که باید در این فرم قرار بگیرد که شامل مواردی مانند نام، نام خانوادگی، تابعیت، سمت، شماره ملی و شماره همراه است.

شما می توانید فرآیند کامل ثبت شرکت را از طریق وبسایت آراز ثبت بخوانید. همچنین می توانید کلیه خدمات ثبتی و خرید برند آماده را از طریق این سایت انجام دهید. ما در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید کارهای ثبتی خود را با خیالی آسوده پیش ببرید.

بدون برچسب

  

آخرین نوشته ها

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.

  • درمان روماتیسم مفصلی

    روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علا...

    با در - دیدگاه‌ها برای روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟ بسته هستند

    روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی است که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود و در سالمندان این بیماری ممکن است نتیجه فرآیند طبیعی پیری و فرسایش مفاصل باشد، علائم آن شامل درد، سفتی و تورم در مفاصل است و می‌ تواند تحت درمان‌های مختلفی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی کنترل شود، در […]