با داشتن مدرک دیپلم چه انتخاب هایی برای ادامه تحصیل در کانادا داریم

بررسی و معرفی ۱۳۹۹/۰۴/۱۹

ادامه تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

خیلی از دانش آموزان این روزها ترجیح می دهند تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور را از همان مقطع لیسانس شروع کنند و برای نمونه تلاش می کنند تحصیل کارشناسی در کانادا  را تجربه کنند. به هر حال این انتخاب می تواند مزیت هایی داشته باشد. شما از همان ابتدا با مدل و الگوی تحصیلات دانشگاهی غربی آشنا می شوید. خیلی بهتر می توانید در مدت ۴ سال با این شرایط خو بگیرید و بتوانید برای آینده شغلی و تحصیلیتان انتخاب کنید. در این مدت فرصت دارید تا در جامعه خارجی هم چا بیفتید و ضمن تحصیل کار کنید و شبکه ارتباطی خود در جامعه جدید را شکل دهید.

ادامه تحصیل در کانادا

در ادامه این مطلب با ما باشید تا در مورد چگونگی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای شما توضیح دهیم. اینکه چه مسیری پیش روی شماست و چه الزماتی برای موفقیت در این مسیر باید رعایت کنید. با این ملاحظه که اگر نیاز به راهنمایی دقیق و تخصصی در این باره دارید توصیه می کنیم فرم ارزیابی رایگان اسمارت اپلای را پر کنید و یا با متخصصین مهاجرت تحصیلی در اسمارت اپلای تماس بگیرید.

 

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

گام اول موفقیت شما در این مسیر این است که شما در دوره متوسطه یک مدرک دیپلم منطبق با استاندارد های جهانی را اخذ کرده باشید .در ایران، دانش آموزان باید دیپلم دوازده ساله داشته باشند تا بتوانند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند.  افراد دارای مدرک دیپلم می توانند برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا درخواست بدهند . شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم، در اصل به شرایط کالج و یا دانشگاه مد نظر شما بستگی دارد، اما به طور عمومی، شما باید با ارائه ریز نمرات و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی را به دانشگاه مورد نظرتان ارسال و نامه پذیرش را کسب کنید .

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با معدل پایین دیپلم

خیلی از دانش آموزان، به ویژه آنها که در دوران متوسطه بیشتر از آن که درس بخوانند احتمالا مشغول ورزش و تفریح و … بوده اند نگران تاثیر معدل در پروسه تحصیلی آینده شان هستند. از ما سوال می کنند که آیا با این معدل پایین دیپلم امکان اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی مثل کانادا هست؟ یا برخی این دغدغه را دارند که آیا با معدل متوسط می توانند در بهترین دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهند؟

به هر حال واقعیت اینست که رزومه تحصیلی شما و به طور مشخص مولفه هایی مثل معدل، سطح زبان و … نقش تاثیرگذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند. برای تحصیل در برخی رشته ها ارائه معدل بالا (پایین تر از ۱۴ قابل قبول نیست) و یا گواهی قبولی در کنکور سراسری ایران ( دقیقا در همان رشته درخواستی شما در کانادا ) و همچنین ارائه نمره زبان مورد نیاز است.

اما ممکن است شما بتوانید با معدل پایین هم در دانشگاه های سطح پایین تر و یا کالج های کانادایی پذیرش بگیرید. اگر نیاز به کمک و مشاوره در این خصوص دارید با مشاوران ما در اسمارت اپلای صحبت کنید و از راهنمایی آنها استفاده کنید.

 

در کدام رشته ها تحصیل کنیم؟

دانشجویان وقتی که پای بحث ادامه تحصیل در کانادا به میان می آید در مورد انتخاب رشته گاه دچار سردرگمی می شوند. طیف متنوعی از رشته ها برای ادامه تحصیل وجود دارند اما دانش آموزان سعی می کنند رشته هایی را انتخاب کنند که فرصت های شغلی و درآمدی بهتر داشته باشند. همچنین رشته هایی در اولویت دانشجویان قرار داده می شود که به کسب اقامت دائم آنها پس از پایان تحصیلات کمک کند.

زمانی که شما پذیرش دانشگاه کسب کنید، استادی پرمیت یا مجوز تحصیلی به شما داده می شود. این مدرک به شما اجازه می دهد که در کانادا تحصیل و زندگی کنید.  برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم شما باید برای مقطع لیسانس اقدام کنید. از مزایای تحصیل در این مقطع، وفور و تعداد زیاد رشته های موجود است. به هر حال اغلب رشته های تحصیلی ذیل دسته بندی انواع رشته های هنر و علوم انسانی، کسب و کار و مدیریت، علوم کامپیوتر، پزشکی و علوم زیستی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مهندسی و فناوری و ریاضیات دسته بندی می شوند. دانشجویان با توجه این ملاحظات می توانند از بین رشته های یاد شده بهترین رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

 

انتخاب کالج برای ادامه تحصیل با مدرک دیپلم

علاوه بر تحصیل در دانشگاه های کانادا، تحصیل در کالج های کانادا هم برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان جذاب است. کالج ها در کانادا چیزی شبیه دوره های فنی حرفه ای کشورمان هستند. دانشجویان می توانند طیف متنوعی از رشته ها در زمینه های مهندسی، علوم کاربردی و رشته های هنری را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. طبیعی است که اخذ پذیرش از کالج ها به نسبت ساده تر از دانشگاه ها است . دانشجویان می توانند طی یک بازه زمانی دو تا چهار ساله در کالج ها مدرک تحصیلی دریافت کنند و وارد بازاز کار شوند.

در بسیاری از کالج ها امکان انتقال واحد های درسی به دانشگاه های کانادا هم فراهم است و بسیاری از دانشجویان بین المللی از این امکان استفاده می کنند .به واقع پذیرش از کالج ها پلی می شود برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها! این روش برای یک دانشجوی خارجی مقرون به صرفه می باشد . به این گونه که ابتدا وارد کالج شده و در یک محیط ساده و کوچکتر با هزینه کمتر شروع به تحصیل می کنند .

دانشجویانی که این روش را در پی می گیرند، پس از اتمام تحصیل، با ارائه نمره زبان بالاتر و معدل مناسب به دانشگاه مورد نظر و انتقال واحد های درسی پاس شده، تحصیل در دانشگاه را آغاز می کنند .

دانشجویان در کالج های کانادا می توانند مدارک متنوعی مانند مدرک دیپلم و یا سرتیفیکیت دریافت کنند. تفاوت این مدرک ها در این است که مدرک دیپلم یک سال به طول می انجامد که اگر دیپلم برای کارشناسی صادر شود در حد دیپلم ایران است.

این روش برای عزیزان علاقه مند برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم روش ایده آلی است . اطلاعات جامع تر را از مشاورین تحصیلی اسمارت اپلای بپرسید .

اپلای تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم شما باید سالانه هزینه ای بین ۱۴۰۰۰ دلار تا ۲۶.۰۰۰ دلار کانادا بر اساس رشته تحصیلی که انتخاب می کنید پرداخت نمایید. به عنوان مثال تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی برای شما هزینه ای بیشتر به دنبال خواهد داشت.

در عین حال علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه شما باید فکری هم به حال هزینه ها کنید و برای هزینه های زندگی خود هم رقمی در حدود ۲۰ هزار دلار کانادا برای هر نفر در نظر بگیرید. از این مبلغ بسته به محل زندگی شما و سبک زندگی که در پیش می گیرید رقمی در حدود ۶ تا ۹ هزار دلار به هزینه های زندگی باز می گردد. همچنین در نظر داشته باشید که سالیانه باید مبلغ ۶۰۰ دلار کانادا برای بیمه سلامت بپردازید.

آیا به عنوان دانشجو، اجازه کار در کانادا داریم؟

با توجه توضیحات بالا در مورد هزینه های زندگی در کانادا، شما ناگزیر از آن خواهید بود که برای تامین هزینه های تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم از امکانهای موجود برای کار در کانادا مطلع باشید و از آنها بهره مند شوید. خبر خوب اینکه در کانادا به دانشجویان اجازه داده می شود تا بتوانند به صورت پارت تایم و در حین تحصیلات خود ۲۰ ساعت در هفته به کار بپردازند و در طول تعطیلات تابستانی و زمستانی هم بدون نیاز به مجوز کار به کار فول تایم مشغول شوند.

مهم‌ترین شرط مشغول به کار شدن در کانادا، داشتن شماره بیمه اجتماعی (Social Insurance Number)  بوده که به کد SIN هم معروف است. این شماره ۹ رقمی گرفتن آن رایگان است و مانند کد ملی فرد عمل می کند. دانشجویان پس از شروع به کار با ویزای تحصیلی به سرعت و ظرف مدت ۳ روز باید کد SIN را دریافت کنند. در عین حال شما می توانید برای انجام کار پارت تایم، کار دانشجویی در محیط دانشگاه و یا کار دانشجویی در محیط خارج از دانشگاه  را انتخاب کنید

دریافت کمک شهریه برای تامین هزینه های تحصیل در کانادا

دریافت کمک شهریه یکی از گزینه های پیش رو برای تامین هزینه های زندگی در حین تحصیل در کانادا می باشد. خیلی از دانشجویان از همان ابتدا به تحصیل رایگان در کانادا فکر می کنند. اما باید واقع بین بود و فراموش نکرد که گرفتن بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی امری است دشوار. با این حال می توان امید داشت تحت شرایطی در صورتی که واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی باشید، این امر میسر شود.

از آنجا که بورسیه ها در هر زمان انواع و شرایط مختلفی دارند در صورتی که احساس نیاز به مشورت می کنید، می توانید با کارشناسان اسمارت اپلای تماس بگیرید.

 

یک مسیر هوشمند برای یک انتخاب هوشمندانه

دانشجویان برای انتخاب رشته و موسسه آموزشی مطلوبشان می توانند فاکتورهای متفاوتی را در نظر گیرند. به هر حال سابقه تحصیلی دانش آموزان روشن و رشته ها و دانشگاه های مختلف مدارک مشخصی برای پذیرش تحصیلی درخواست می کنند.

به شما توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر و برای جستجو میان موسسه های آموزشی، موتور جستجوی وبسایت اسمارت اپلای(mysmartapply.com) را امتحان کنید. این موتور جستجو از این قابلیت برخوردار است که به شما پیشنهاد هوشمند برای بهترین موسسه آموزشی بسته به هر نوع نیاز شما ارائه دهد.

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.