آیا مرز ترکیه باز شده است؟

بررسی و معرفی ۱۳۹۹/۰۵/۲۲

تور ترکیه

ترکیه بی شک یکی از مقاصد توریستی محبوب ایرانی هاست و به دلیل شهرهای جذاب و منحصر به فردی که در خود دارد میزبان مسافران و گردشگران مختلفی است. بعد از شیوع ویروس کرونا مشکلات متعددی برای صنعت گردشگری کشورهای مختلف به وجود آمد و هزینه های زیادی بر دوش مسئولان گذاشت. کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبود و در طول چند ماه اخیر ضررهای هنگفتی بر پیکر صنعت گردشگری اش وارد آمد. حالا که چند ماه از شیوع این ویروس می گذرد، مسافرت های خارجی در برخی از کشورها هنوز ممنوع است و سفر به آن ها ممکن نیست. مرز ایران و ترکیه در طول شیوع این ویروس بسته بود و بعد از رایزنی های مختلف تصمیم به بازگشایی مرزها گرفته شد. با این حال با افزایش نرخ مرگ و میر در ایران و افزایش نگرانی های حاصل از این ویروس، مرز این دو کشور مجددا بسته شد و مشکلات زیادی را برای مسافران ایرانی و ترکیه ای به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم تا این موضوع را از جوانب مختلفی بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

تور ترکیه

زمان دقیق باز شدن مرز ترکیه

با وجود وعده های داده شده، هنوز زمان بازگشایی دقیق مرزهای ایران و ترکیه و معلوم نیست. در طول چند ماه اخیر رایزنی های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است، اما بررسی های موجود نشان می دهد در حال حاضر تردد مسافران به ترکیه ممکن نیست. مقامات ترکیه بعد از رایزنی با وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند، مرز هوایی این دو کشور از ۱۱ مرداد ماه باز می شود. به دنبال همین توافق بود که فروش بلیت تهران-ترکیه آغاز شد و مسافران زیادی برای خرید این بلیت به سایت ها و مراکز مربوط به فروش بلیط هواپیما مراجعه کردند. با این حال ایرلاین داخلی که مسئول فروش بلیت های ایران-ترکیه بود؛ در بیانیه ای رسمی اعلام کرد تنها افرادی که اقامت دائم ترکیه را دارند و ویزای کاری شان معتبر است می توانند به این کشور سفر کنند.

به نظر می رسد اسامی مسافرانی که بلیت تهیه کرده اند به کشور ترکیه ارسال می شود و در صورت تایید نشدن، امکان ورود به آن ها داده نخواهد شد. این در حالی است که امکان استرداد وجه بلیت هم وجود ندارد. همه این موارد دست در دست هم داده اند تا مسافران ایرانی که عزم سفر به ترکیه را دارند، دچار سردرگمی نمایند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در تازه ترین صحبتی که داشته است، بدون اعلام زمان دقیق بازگشایی مرزهای هوایی ایران و ترکیه، خبر از توافق های جدید داده است. دولت ترکیه از ۱۱ مرداد مرزهای خود را به سوی کشورهایی که ویروس کرونا را کنترل کرده بودند، باز کرد. به نظر می رسد در حال حاضر شرایط سفر به ترکیه برای مسافران فراهم نیست و تنها افرادی که اقامت دائمی این کشور را داشته باشند، می توانند به آن سفر کنند. افرادی که نشانه بیماری را در خود داشته باشند یا کوچک ترین علامتی از بیماری در آن ها دیده شود به سرعت به کشور بازگردانده می شوند و از ورود آن ها به خاک ترکیه جلوگیری می شود.

مرز ترکیه

آیا مرز زمینی ترکیه هم بسته است ؟

۱۵ خرداد امسال، مرز زمینی ایران و ترکیه بر اساس توافقاتی که بین طرفین انجام شده بود، باز شد. با این حال گسترش و شیوع ویروس کرونا در ایران مشکلات زیادی به وجود آورد و افزایش نرخ مرگ و میر موجب شد کشور ترکیه مجددا مرزهای هوایی و زمینی خود را به روی مسافران ایرانی ببندد. بر اساس بررسی های انجام شده این بسته شدن مرزها موقتی است و به محض اینکه شرایط کنترل شود مسافران می توانند با خیال راحت به ترکیه سفر کنند.

از چه زمانی سفر به ترکیه آزاد می باشد؟

سفر به ترکیه از طریق خاک ایران در حال حاضر مقدور نیست. با رایزنی های انجام شده به زودی شاهد بازگشایی مرزهای بین دو کشور خواهیم بود. با این حال زمان دقیق این بازگشایی ها معلوم نیست و نمی توان تاریخ دقیقی را برای آن معین کرد. با توجه به محدودیت های جدیدی که کشور ترکیه برای مسافران خارجی وضع کرده است، پروازهای تهرانبه استانبول تا اطلاع ثانوی لغو شده و امکان سفر به این کشور وجود ندارد. اگر تصمیم دارید برای سفر کاری یا تفریحی به ترکیه سفر کنید، قبل از هر کاری از باز بودن مرزهای آن مطمئن شوید. بهترین کار این است که اطلاعات مربوط به مرزها را از مراجع مرتبط و ذی صلاح جویا شوید و از آژانس های مسافرتی کمک بگیرید. در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا سفر به ترکیه و بیشتر کشورهای جهان با محدودیت های مختلفی رو به رو شده است. با کنترل شدن این اوضاع می توان به بازگشت شرایط به وضعیت عادی امیدوار بود.پ

بلیط ترکیه

توجه داشته باشید که حتی پس از بازگشایی مرزهای ترکیه در هنگام سفر به ترکیه با تور تررکیه لحظه آخر همچنان می بایست پروتکل های بهداشتی متعددی را مد نظر داشته باشید، زیرا به گفته بسیاری از مسئولین پزشکی کشور، ساخت واکسن کرونا حداقل به یک سال زمان نیاز دارد، این در حالی است که هنوز هیچ یک از آزمایش های صورت گرفته در راستای رسیدن به واکسن کرونا ویروس به نتیجه قطعی نرسیده است، در نتیجه لازم است تا پس از باز شدن مرز ها و سفر به این کشور، همچنان مراقبت های بهداشتی را در دستور کار خود داشته باشید.

آخرین نوشته ها

  • درمان روماتیسم مفصلی

    روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علا...

    با در - دیدگاه‌ها برای روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟ بسته هستند

    روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی است که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود و در سالمندان این بیماری ممکن است نتیجه فرآیند طبیعی پیری و فرسایش مفاصل باشد، علائم آن شامل درد، سفتی و تورم در مفاصل است و می‌ تواند تحت درمان‌های مختلفی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی کنترل شود، در […]

  • بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد

    بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو د...

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد بسته هستند

    بی نظمی تو کشوهای خونه کلافه کننده است، درسته؟ انگار هر بار که یه چیزی رو برمی داری، کل محتویات کشو میریزه بیرون! ما درکت می کنیم. به همین خاطر این راهنمایی رو تهیه کردیم تا بهت کمک کنه بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد رو پیدا کنی.

  • آشپزخانه صنعتی

    طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سی...

    با در - دیدگاه‌ها برای طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سینک صنعتی بسته هستند

    برای ورود به این صنعت پر سود، سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند که با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهند شد. برای کنترل مشکلات در زمان تولید غذا با روش های صنعتی، رعایت اصول حرفه‌ای آشپزخانه صنعتی ضروری است و بخش اساسی و تاثیرگذار آن، طراحی آشپزخانه صنعتی است.

  • بوشن پلاستیکی

    بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار بسته هستند

    انتخاب برند مناسب برای هر محصولی، دغدغه ای همیشگی برای خریداران بوده است. این موضوع در مورد بوشن ها که نقش مهمی در سیستم های لوله کشی ایفا می کنند، نیز صدق می کند. در این مطلب به بررسی انواع بوشن، مزایا و کاربرد هر کدام پرداخته و در آخر به معرفی بهترین برند بوشن […]

  • تالار عروسی

    مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعا...

    با در - دیدگاه‌ها برای مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعایت کنید بسته هستند

    روز عروسی شما نقطه عطف مهمی است که آغاز یک سفر مادام العمر با شریک زندگی شما است. با شروع این مناسبت شاد، توجه به برخی مسائل کلیدی برای تضمین یک جشن آرام و به یاد ماندنی ضروری است. در این مقاله، مهم‌ترین جنبه‌های عروسی و تالار عروسی ایده آل را بررسی می‌کنیم که برای […]