چرا هر کسب و کاری نیاز به مشاوره بازاریابی دارد؟

بررسی و معرفی ۱۴۰۰/۰۵/۲۰

اگر کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید یا صاحب یک شرکت نوپا هستید، بهتر است ریسک‌ها و تجربه‌های آنی را برای زمانی بگذارید که چندین سال از فعالیتتان در بازار و صنعت گذشته است. هرچه پیش برویم نیازمان به متخصصین آگاه به بازار محصولات و خدمات، فروش و جذب مشتری به نام مشاور بازاریابی بیشتر می‌شود.

 

اگر می‌خواهید فروش کنید و سود ببرید یا در بازار واقعی جایگاه ویژه‌ای بدست آورید، نیاز به یک مهره دارید. این مهره در کسب‌و‌کار شما همیشه باقی می‌ماند، فعال است و می‌تواند در بسیاری از مراحل سخت و بحرانی، کسب‌و‌کار و برند شما را از شکست و سقوط نجات دهد و به سمت پیروزی و موفقیت سوق دهد.

مشاور بازاریابی همان متخصصیست که از آن صحبت می‌کنیم. این فرد نسبت به خیلی از مسائل روز بازار بخصوص در حوزه کاری شما آگاهی دارد. بنابراین با مشاوره بازاریابی با تجربه، ماهر و آگاه به تغییرات روز بازار می‌توانید خیلی سریعتر از آنچه که فکر می‌کنید به سود و بهره‌وری برسید.

مشاور بازاریابی کیست؟

کسی که بتواند کسب و کار و شرکت شما را به سوددهی و بهره‌وری نزدیک کند و اهدافتان و استراتژی‌های کاربردی و موثر در این راستا ارائه دهد مشاور بازاریابی است. مشاور بازاریابی با آگاهی کامل نسبت به تغییرات و اوضاع روز بازار کار شما می‌تواند مشتریان بیشتری برای برند تجاری شما جذب کند.

این فرد متخصص می‌تواند به شما و تیم کاریتان بیاموزد که چگونه و با چه ابزاری رضایت مشتری را کسب کنید و او را به خود وفادار نمایید. با داشتن یک مشاور متخصص بازاریابی می‌توانید مشتریان تحسین کننده و وفادار خود را تبدیل به اهرم افزایش فروش کنید، چراکه درآینده آنها هم خریدشان را تکرار می‌کنند و هم تبلیغ کننده شما خواهند بود.

 

به گفته دکتر پورنگ پایدار مشاور بازاریابی کسی است که حضور دائمی شما را در بازار فروش تضمین می‌کند، او دیدگاه‌های قدیمی را معمولا پشت سر می‌گذارد و تجربیاتی را با شما درمیان می‌گذارد که بکر هستند و رقبا هنوز به سراغشان نرفتند، یا اینکه فقط برخی از آن‌ها پتانسیل استفاده از این فرصت‌ها را دارند. بصورت کلی می‌توانیم مشاور بازاریاب را متخصص افزایش بهره‌وری، سود، فروش، جذب مشتری، ارتقای نوع تولید و عرضه و در نهایت تضمین بقا در بازار معرفی کنیم.

اهمیت مشاوره بازاریابی

  • استراتژی خاص

اهمیت مشاوره بازاریابی از این جهت است که روند کار کسب و کار و یا تجارت شما باید هدفمند باشد. شما در کارتان به چندین استراتژی سازنده نیاز دارید که در هر بخش تغییر می‌کند و روندهای متفاوتی دارد. مشاوره بازاریابی این فرصت را دارد که چشم‌اندازی از کل فعالیت شرکت شما بدست آورد.

او با استفاده از این تصویر می‌تواند راه‌کارهای خاص کسب و کارتان را پیشنهاد و در اجرایی کردن آن‌ها به شما کمک کند. بنابراین تمام آنچه که یک مشاور بازاریابی انجام می‌دهد هدفمند  اصولیست و تنها به تجربیاتش تکیه نمی‌کند. با استفاده از مشاور بازاریابی شما می‌توانید مشتریان و ذینفعان را تشویق به خرید و حمایت از خود کنید.

  • افزایش قدرت شناسایی نیازها

یک مشاور بازاریابی به خوبی می‌تواند نیازهای روز مشتریانی که در بازار محصولات و خدمات شما پرسه می‌زنند را شناسایی کند. شما نمی‌توانید انقدر ریزبین باشید، اما او به شما این آگاهی را می‌دهد که مشتریان چه چیزی می‌خواهند. مشاوره بازاریابی به شما کمک می‌کند که تصویری روشن از نیازهای بازار و مشتری ترسیم کنید و دقیقا محصول و خدماتی ارائه کنید که مشتری در سر می‌پروراند.

  • تجربه چالش و موفقیت

بدون استفاده از مشاوره بازاریابی ممکن است شما بتوانید به صورت سنتی استراتژی‌هایی را اجرایی کنید که بر تجربیاتتان تکیه دارد، اما این روندها ریسک بالایی دارند و هرلحظه باید منتظر بروز یک چالش باشید. با استفاده از مشاوره بازاریابی شما باز هم چالش‌های بازار را تجربه می‌کنید، اما این چالش‌ها در جهت پیشرفت و تغییر خواهند بود و برعکس بازاریابی و فروش سنتی شما را در انزوا فرو نمی‌برد و کاملا بین چند نفر برتر بازار کار خود قرار خواهید گرفت.

چرا شرکت‌ها و کسب‌ و کارها به مشاور بازاریابی نیاز دارند؟

  • رقابت

شما برای رقابت در بازار ممکن است فعالیت خود را افزایش دهید اما نتیجه عکس بگیرید. این اتفاق طبیعیست در هر کسب و کاری باید هدف‌ها و استراتژی‌های مختص تجارت و کسب وکار خودتان را دنبال کنید. این عجیب نیست که در شروع راه این موارد را ندانید، بزرگترین تجارت‌ها نیز در ابتدا چنین وضعیتی داشتند با این تفاوت که در آن دوره رقابت سنگینی مطرح نبود. بنابراین مشاور بازاریابی بعنوان کسی که آگاهی کافی از فضای رقابت شما دارد در کنارتان خواهد بود و راه و روش رقابت کردن با دیگر برندها را به شما می‌آموزد.

  • هموار شدن مسیر کسب و کار

ممکن است در مسیر رشد به چالش‌های گوناگونی بربخورید و ناامید شوید. اما با داشتن یک مشاور بازاریابی می‌توانید چالش‌ها را با کمترین آسیب پشت سر بگذارید و مسیر کسب و کار را هموار کنید.

  • ریسک شکست کاهش پیدا می‌کند

مسلما در حال حاضر که رقابت فوق‌العاده‌ای در هر زمینه شغلی وجود دارد شما شروع نمی‌کنید که شکست بخورید، بلکه در سر دارید کم کم به موفقیت برسید. بنابراین با استفاده از مشاوره و اطلاعات مشاور بازاریابی می‌توانید بدون شکست رقابت کنید و پیشرفت را در تولید، توزیع، فروش و جذب تجربه کنید.

 

  • یک تیم بازاریابی و فروش قوی تشکیل دهد.
  • قدرت مدیریت تیم بازاریابی را داشته باشد.
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش فروش و جذب مشتری ارائه کند.
  • استراتژی‌های قابل اجرا و با درصد موفقیت بالا ارائه کند.
  • بحران‌های احتمالی بازار فروش و رقابت را شناسایی کند.
  • قدرت کلامی خوبی داشته باشد و بتواند اهداف و تصویرهای ذهنی و انتظاراتش را به مشتری و پرسنل و مسئولین بخش‌های مختلف شرکت بقبولاند.

بهترین مشاور بازاریابی باید چه کارهایی انجام دهد و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • او تخصص در بازاریابی دارد، دانش خود را بروز می‌کند و تنها به تجربیات خود تکیه نمی‌کند.
  • مبتکر و خلاق است، می‌تواند نیازهای جدید و تنوع خدمات بازار و نیازهای مشتریان را مطابقت بدهد و بهترین ایده را ارائه کند.
  • او توانایی برندسازی دارد و می‌تواند لوگو و نامی را به شما پیشنهاد کند که امضا و شناسه خدمات و محصولاتتان باشد.
  • اصول تحلیل و آنالیز را می‌داند، یک بازاریاب خوب با هر تغییر مثبت و منفی شرایط فروش را ارزیابی می‌کند و حتی روند تولید و رفتار پرسنل را هم زیر نظر می‌گیرد. در نهایت برای اصلاح ایرادات می‌تواند از تحلیل‌های خود یک راه حل درست بسازد.
  • او در تعیین هدف مهارت دارد و می‌تواند اهداف کوچک و بزرگ، کوتاه مدت و بلند مدت شرکت را برایتان شرح دهد.
  • او هنر افزایش فروش دارد. اگر در دوره‌ای دچار نوسانات بازار شدید نگران نباشید مشاور بازاریابی می‌تواند شما را از این امواج بیرون بکشد و مجددا فروش خدمات و محصولات چند برابر کند.
  • صبور است و در مواقع بحرانی با گزیده گویی و استفاده از دانش خود به تنش‌ها پایان می‌دهد.

امتیازات یک کسب و کار که مشاور بازاریابی دارد

  • ریسک شکست کاهش پیدا می‌کند.
  • کسب و کارتان را هدفمند و با برنامه شروع می‌کنید.
  • می‌توانید برای هر بخش از شغل خود چندین استراتژی داشته باشید.
  • تیم بازاریابی و فروشتان قوی می‌شود.
  • فروش محصولات و خدماتتان چند برابر می‌شود.
  • رقابت در بازار برایتان راحتتر می‌شود.
  • هنگام مواجهه با چالش‌ها یک منبع اطلاعات قابل اتکا دارید.
  • بهره بردن از بازار خاص خود

آخرین نوشته ها

  • درمان روماتیسم مفصلی

    روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علا...

    با در - دیدگاه‌ها برای روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟ بسته هستند

    روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی است که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود و در سالمندان این بیماری ممکن است نتیجه فرآیند طبیعی پیری و فرسایش مفاصل باشد، علائم آن شامل درد، سفتی و تورم در مفاصل است و می‌ تواند تحت درمان‌های مختلفی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی کنترل شود، در […]

  • بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد

    بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو د...

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد بسته هستند

    بی نظمی تو کشوهای خونه کلافه کننده است، درسته؟ انگار هر بار که یه چیزی رو برمی داری، کل محتویات کشو میریزه بیرون! ما درکت می کنیم. به همین خاطر این راهنمایی رو تهیه کردیم تا بهت کمک کنه بهترین فروشگاه برای خرید نظم دهنده کشو در مشهد رو پیدا کنی.

  • آشپزخانه صنعتی

    طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سی...

    با در - دیدگاه‌ها برای طراحی آشپزخانه صنعتی | کابینت صنعتی + سینک صنعتی بسته هستند

    برای ورود به این صنعت پر سود، سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند که با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهند شد. برای کنترل مشکلات در زمان تولید غذا با روش های صنعتی، رعایت اصول حرفه‌ای آشپزخانه صنعتی ضروری است و بخش اساسی و تاثیرگذار آن، طراحی آشپزخانه صنعتی است.

  • بوشن پلاستیکی

    بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار

    با در - دیدگاه‌ها برای بهترین برند بوشن پلاستیکی در بازار بسته هستند

    انتخاب برند مناسب برای هر محصولی، دغدغه ای همیشگی برای خریداران بوده است. این موضوع در مورد بوشن ها که نقش مهمی در سیستم های لوله کشی ایفا می کنند، نیز صدق می کند. در این مطلب به بررسی انواع بوشن، مزایا و کاربرد هر کدام پرداخته و در آخر به معرفی بهترین برند بوشن […]

  • تالار عروسی

    مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعا...

    با در - دیدگاه‌ها برای مهم ترین مسائلی که باید در عروسی خود رعایت کنید بسته هستند

    روز عروسی شما نقطه عطف مهمی است که آغاز یک سفر مادام العمر با شریک زندگی شما است. با شروع این مناسبت شاد، توجه به برخی مسائل کلیدی برای تضمین یک جشن آرام و به یاد ماندنی ضروری است. در این مقاله، مهم‌ترین جنبه‌های عروسی و تالار عروسی ایده آل را بررسی می‌کنیم که برای […]