کدام چاپ روی کارتن فلکسو یا افست؟

بررسی و معرفی ۱۴۰۰/۰۵/۲۱

چاپ روی مقوا

در دنیایی که  زندگی میکنیم انواع و اقسام لوازم و وسایل به تولید میرسند که هر کدام به یک بسته بندی مناسب احتیاج دارند بنابراین، توجه داشتن به این صنعت بسیار مهم بوده و می بایست در انتخاب پک کالاها دقت ویژه ای اعمال کرد. متاسفانه در اکثر مواقع بسته بندی را به عنوان یک بسته دورانداختنی تلقی میکنند که ارزش خود را پس از بازکردن توسط مشتری از دست میدهد. حتی اگر چنین هم باشد باید در نحوه انتخاب آن دقت لازم را به خرج داد.

 

یکی دیگر از عواملی که بعد از انتخاب نوع بسته بندی بسیار حائز اهمیت است و افراد شاید از نوع و فرآیند آن اطلاعی نداشته باشند چاپ کارتن میباشد که در این مقاله درباره انواع چاپ و مزایا هر یک توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد که پیشنهاد میشود تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

در این حوزه معمولا مشتریان اطلاعی از چاپ بسته بندی ندارند و ممکن است برایشان مهم نباشد اما تولیدکنندگان با توجه به نوع محصولی که دارند می بايست درباره هر یک از این چاپ ها اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند بسته بندی های مناسب کالاهایشان را سفارش دهند.

در این خصوص و درک بهتر ماجرا که بتوانید یک انتخاب درست برای پک کالاهایتان داشته باشید میتوانید این سوالات را از خودتان بپرسید.

کالای شما قرار است درون قفسه های یک فروشگاه بزرگ قرار بگیرد؟ یا قرار است محصول را آنلاین به فروش رسانده و به دست مشتری برسانید؟

آیا محصولات شما صادراتی میباشد یا قرار است درون بازارهای داخلی عرضه گردد و به فروش برسد؟ پاسخ هر یک از این سوالات میتواند تا حد زیادی به شما در انتخاب بسته بندی کمک کند.

اگر میخواهید محصولاتتان را از طریق فروشگاه ها به فروش برسانید، باید بدانید که قرار است کالاهایتان در کنار محصولات دیگر قرار بگیرند پس از لحاظ بسته بندی باید جذاب بوده تا بتواند مشتریان زیادی را به خرید ترغیب نماید.

یا اگر قرار است محصولاتتان به بازراهای خارجی عرضه شوند در کنار جذاب بودن بسته بندی هایشان باید مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشند تا بتوانند درون کانتینر ها در حین حمل و نقل شکل ظاهری خود را از دست ندهند و به محصول نیز آسیبی وارد نکنند.

 

 

انتخاب نوع بسته بندی بسیار به حفاظت محصول شما کمک میکند. برای مثال اگر قصد عرضه محصولات شیشه ای و شکستنی را دارید می بایست از کارتنهای ۳ لایه و ۵ لایه استفاده کنید تا با مقاومت بالا از کالاهای شما در برابر آسیب های وارده محافظت نمایند.

نوع چاپی که به عنوان یک تولید کننده برای محصولاتتان انتخاب میکنید بسیار در جذابیت آن کالا مهم میباشد. برای مثال اگر تولیدکننده محصولات صادراتی هستید و سهم انبوهی از تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر میکنید بهترین نوع چاپی که میتوان استفاده کرد، چاپ افست به همراه فرآیند لمینت است تا با ویژگی هایی که دارد، باعث مدرن و جذاب به نظر رسیدن کالای شما میگردد.

حال در این قسمت درباره انواع چاپ سخن میگوییم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

چاپ هایی که برای کارتن و مقوا استفاده میگردد به سه نوع تقسیم بندی میشود:

  1. چاپ سیلک ۲. چاپ فلکسو ۳.چاپ افست

چاپ سیلک: در این نوع چاپ از شابلون استفاده میشود و از طریق آن رنگ بر روی سطح چاپ میگردد. در چاپ سیلک رنگ به صورت مستقیم بر روی کارتن چاپ میشود. شما میتوانید در تیراژهای پایین با قیمت به صرفه تری که این چاپ در اختیار شما میگذارد یک چاپ مناسب را بر روی کارتن های بسته بندی خود داشته باشید. البته ساده بودن این چاپ و استفاده از رنگ های محدود در مقایسه با چاپ های دیگر آنرا در میان تولیدکنندگان خیلی معروف نکرده است.

چاپ فلکسو: طرح و رنگی که از طریق این نوع چاپ بر روی سطح مورد نظر درج میگردد و از طریق کلیشه و پلیت میباشد که همانند یک مهر لاستیکی بر روی دستگاه نصب شده و رنگ موردنظر روی سطح چاپ میشود. این نوع چاپ به دلیل ارزان بودن آن تولیدکنندگان بسیاری را به سمت و سوی خود کشانده است البته باید توجه داشته باشید که محدودیت رنگ در چاپ فلکسو باعث شده است که در محصولات صادراتی از این نوع چاپ کمتر استفاده گردد.

چاپ روی مقوا

چاپ افست: یکی از مناسب ترین چاپی که میتوان برای اکثر محصولات مخصوصا کالاهای صادراتی استفاده نمود، چاپ افست میباشد. در چاپ افست چهار رنگ اصلی آبی، قرمز، زرد و مشکی دخیل است که رنگ و طرح از طریق زینک بر روی سطح چاپ میشوند.

اکثر محصولاتی همانند کاتالوگ ها، پوستر، بروشور، کارت های ویزیت و غیره توسط چاپ افست تولید میشوند. یکی از شاخص ترین ویژگی که این چاپ دارد فرآیند لمینت آن است. در فرآیند لمینت طرح و تصویر دلخواه روی کاغذ چاپ خورده و به شکل یک پوستر در می آید، این پوستر آماده بر روی کارتن بسته بندی توسط چسب های مخصوص با ماشین آلات حرفه ای چسبانده میشود هم چنین داشتن خدماتی همچون: طلاکوبی، برجسته سازی، یووی و انواع سلفون مات و براق از جمله کارهایی است که میتوان در ادامه فرآیند لمینت برای زیبایی بیشتر اعمال کرد.

خب شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات نسبی از انواع چاپ دریافت کرده اید و میتوانید با توجه به محصولتان، مناسب ترین نوع چاپی که میتوان روی کارتن بسته بندی درج کرد را انتخاب کنید.

برخی نکات مهم

  • توجه داشته باشید هرچه تعداد تیراژ شما بالاتر باشد هزینه بسته بندی های شما پایین تر و به صرفه تر خواهد بود.
  • سلفون یک فرآیند اختیاری در چاپ افست میباشد امابرای محصولاتی همانند میوه و صیفی جات صادراتی که قرار است مدت زمان طولانی تری در کانتینرها و انبارها بمانند میتواند گزینه الزامی باشد.
  • درست است که چاپ افست تنها دارای چهار رنگ است اما بنا به درخواست تولیدکننده از ترکیب رنگ ها میتوان طیف رنگی گسترده تری را تولید نمود.
  • اگرچه چاپ فلکسو ساده میباشد اما میتوان برای محصولات صادراتی نیز از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال: کارتن موزی

کارتن آوین

کارتن سازی آوین پک با داشتن تجهیزات و ماشین آلات مدرن و به روز در زمینه چاپ توانایی تولید مناسب ترین بسته بندی ها را برای محصولات شما دارد. شما عزیزان میتوانید با طرح موردنظر خود به شرکت کارتن سازی آوین پک مراجعه نمایید و اطمینان داشته باشید که در پایان پک های جذاب و زیبایی را تحویل خواهید گرفت.

راه های ارتباطی با ما:

۹۱۰۰۱۹۱۹_۰۲۶

۰۹۱۲۵۶۰۲۷۸۵

 

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.