تجربه تجارت عمده فروشی با سندبادسل

بررسی و معرفی ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

طبق اطلاعات چشم‌انداز صنعت و تجارت ایالات‌متحده، منتشرشده توسط شرکت McGraw-Hill، وزارت بازرگانی و اداره تجارت بین‌الملل، تجارت عمده ‌فروشی شامل مؤسساتی است که محصولات را به خرده‌فروشان، بازرگانان، پیمانکاران و یا کاربران صنعتی، نهادی و تجاری می‌فروشند.

بنگاه‌های پخش عمده‌فروش هم کالاهای بادوام مانند مبلمان، تجهیزات اداری، تجهیزات صنعتی و کالاهای دیگر که به‌طور مکرر قابل‌استفاده هستند و هم کالاهای غیرقابل‌مصرف مانند چاپ و نوشتن کاغذ، مواد غذایی، مواد شیمیایی و نشریات و غیره را به فروش می‌رسانند، اما به مصرف‌کنندگان خانگی نهایی نمی‌فروشند.

بخش های تشکیل دهنده تجارت عمده فروشی

عملیات تجارت عمده‌فروشی‌ها شامل ۳ نوع می‌شود که عبارت‌اند از: توزیع‌کنندگان عمده‌فروشی/ شعبه‌ها و دفاتر فروش تولیدکنندگان و نمایندگان، کارگزاران و نمایندگان کمیسیون. یک توزیع‌کننده عمده‌فروشی احتمالاً یک شرکت مستقل را اداره می‌کند که محصولاتی را که مالکیت آن‌ها را خریداری کرده، به فروش می‌رساند. معمولاً چنین عملیاتی در یک یا چند انبار که کالاهای موجود را دریافت و سپس به مشتری می‌فروشد، انجام می‌شود.

به عبارتی دیگر، شما به‌عنوان صاحب یک توزیع عمده فروشی، کالاهایی را خریداری می‌کنید که بتوانید با سود بفروشید، درست مثل یک خرده‌فروش. تنها تفاوت این است که شما با فروش به شرکت‌های خرده‌فروشی و سایر شرکت‌های عمده‌فروشی مانند خودتان در یک حوزه تجارت شغلی، کار می‌کنید و نه خرید عمومی.

مهارت های ضروری برای پخش و توزیع عمده فروشی

زمینه توزیع عمده‌فروشی یک بازی خریدوفروش واقعی است، که به مهارت‌های خوب مذاکره نیاز دارد. ایده اصلی این است که محصول را باقیمتی اندک خریداری کنید، سپس با حساب قیمتی که هنوز هم برای مشتری جذاب است، به او بفروشید و سود کسب کنید.

کارشناسان قبول دارند که برای موفقیت در تجارت عمده‌فروشی، فرد باید دارای سابقه کار متنوعی باشد. اکثر کارشناسان معتقدند که داشتند پیش‌زمینه فروش و تجربه فروشندگی برای عمده‌فروشان نیز لازم است و باید بلد باشند که به جستجوی مشتریان جدید بروند. علاوه بر مهارت‌های فروش، صاحب یک شرکت توزیع عمده‌فروشی جدید به مهارت‌های عملیاتی لازم برای اداره چنین شرکتی نیز نیاز دارد.

به‌عنوان‌مثال، مهارت‌هایی مانند مهارت مدیریت مالی و مدیریت کسب‌وکار لازم است، همچنین توانایی رسیدگی به فعالیت‌هایی که در پشت‌صحنه اتفاق می‌افتد مانند راه‌اندازی انبار و سازمان، حمل‌ونقل و دریافت، خدمت به مشتری و غیره. البته این کارکردهای back-end را درصورتی‌که بودجه مناسب داشته باشید می‌توانید به کارمندان و افراد باتجربه در این زمینه بسپارید تا انجام دهند.

به عبارتی کار عمده‌فروشی یک سرویس خدماتی است که برخلاف مصرف‌کنندگان عمومی با مشتریان تجاری سروکار دارد و یک عمده‌فروش باید بتواند نیازهای مشتری را درک کند و یاد بگیرد که چگونه به خوبی به آن‌ها خدمت کنند.

عمده‌فروش یک فرد در زنجیره تولید و توزیع است که محصولات خود را به مقدار انبوه و باقیمت‌های کمتر از قیمت بازار، ولی با حاشیه سود، به خرده‌فروشان می‌فروشد.

عمده فروش به عنوان رابط بین تولیدکننده و خرده‌فروش فعالیت می‌کند. آن‌ها کالاهای زیادی را از تولید کننده با هدف دریافت تخفیف‌های زیاد خریداری می‌کند و در مقیاس مشابه با خرده فروشان می‌فروشند.

در بیشتر موارد عمده فروشان در مورد یک کالای خاصی تخصص دارند که به آن‌ها عمده فروشان تخصصی می‌گویند. با این حال در اکثر اوقات عمده فروشان روی برخی از محصولات متنوع‌تری متمرکز می‌شوند.

به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟

در اولین گام از پاسخ به سوال چگونه عمده فروش شویم یکی از شروط مهمی که در شروع کار باید آن را برآورده کرد میزان سرمایه موجود برای شروع آن است. شاید شنیده باشید که می‌توانید یک تجارت (عمده فروشی) با سرمایه صفر یا خیلی اندک سرمایه شروع کنید. در رابطه با این موضوع بسیاری از متخصصان در حوزه کسب و کار معتقدند که این امر تقریباً غیرممکن است.

 

بحث انبارداری در عمده فروشی

حالا که قرار است محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانید، باید جایی برای نگهداری اجناس خریداری شده در نظر داشته باشید. با این حال، تخصیص سرمایه شما تعیین خواهد کرد که آیا می‌خواهید یک انبار اجاره کنید یا بخرید. خرید فضای انبار می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد، اما همیشه وضعیت خود را در چند ماه آینده تخمین بزنید تا بهتر تصمیم‌گیری کنید.

انتخاب محصول مورد نظر

به عنوان عمده فروش، سعی کنید در یک محصول خاص تخصص داشته باشید. با این کار می‌توانید جایگاه مناسبی برای خودتان ایجاد کنید و از دیگران متفاوت باقی بمانید.

تمام این موارد براساس پاسخ دادن به سوالات خاص از جمله اینکه، محصولی که می‌خواهید بفروشید کدام مشکل یا مشکلات برطرف خواهد کرد؟ یا علاقه و عشق شما فروختن چه اجناسی است؟ برایتان صرفه اقتصادی خواهد داشت؟

با این قبیل سوالات می‌توانید فیلترهایتان را بیشتر و بیشتر کنید و در نهایت به گزینه‌ی نهایی برسید.

بحث قیمت و تخفیفات را جدی بگیرید

شاید تصور کنید بحث برای این مرحله کمی زود است ولی سخت در اشتباه هستید. از همین حالا باید برای خودتان مشتری جمع کنید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای خریدار عمده فروشی باید آماده ارائه پیشنهادات و هدایای ویژه باشید. این باعث می‌شود مشتریان به بازار شما بیایند و پایه مشتری شما را افزایش دهند.

الف) در مورد مدل شغلی خود تصمیم بگیرید

اولین قدم در تبدیل شدن به یک عمده‌فروش بررسی این است که چه مدل تجاری می‌خواهید انتخاب کنید. اساسا هر عمده‌فروشی می‌تواند جنس را خودش تولید کند و هم می‌تواند از تولیدکنندگان مختلف تامین کند. پیش از اینکه فعالیت خود را به عنوان عمده فروش در نظر بگیرید، در این رابطه تصمیم بگیرید.

ب) صنعتی را که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید با دقت انتخاب کنید

انتخاب صنعتی که می‌خواهید در آن فعالیت داشته باشید، امر مهمی است. در انتخاب این صنعت عوامل مختلفی نظیرِ عوامل شخصی (عشق/علاقه و دانش/تجربه)، محیط، بازار و منافع شما دخیل هستند.

همچنین می‌توانید برای بررسی‌های مختلف به سوالات زیر پاسخ‌های منطقی پیدا کنید:

  • مبنای مشتری احتمالی شما چه خواهد بود؟
  • سرویس شما به دنبال حل چه مشکلی است؟
  • محصول شما چه ارزشی به محصول و تجربه مشتری تان اضافه می‌کند؟
  • کدام ویژگی خاص به کسب‌وکار شما مزیت رقابتی می‌دهد؟

ج) به صورت آنلاین عمده فروش شوید

تبدیل شدن به یک عمده فروش نیاز به انتخاب یک برند جذاب دارد. مراقب سایر رقبای خود باشید هرگز یک نام تجاری که توسط آن‌ها استفاده می‌شود را انتخاب نکنید.

اینکه بخواهید به صورت آنلاین کار کنید، جسارت بسیار بالایی می‌خواهد البته از طرفی، این کار می‌تواند مزایای بسیاری را در پی داشته باشد. در فضای آنلاین به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید، مشتریان و خریداران به دنبال شما خواهند بود.

سندبادسل، پلتفرم عمده فروشی آنلاین، با ارایه خدماتی کاملا رایگان و بدون کارمزد توانسته است به یکی از قابل اعتماد‌ترین پلتفرم‌های عمده فروشی اینترنتی تبدیل شود. سندبادسل، یک بازار جامع از کسب و کار شما خواهد بود. در سندبادسل شما می توانید به عنوان یک عمده فروشی آجیل و خشکبار، عمده فروشی موادغذایی ،  عمده فروشی محصولات کشاورزی و عمده فروشی صنایع دستی  فعالیت کنید.

شما با ثبت نام رایگان در سندبادسل  www.sandbadcell.com ، می‌توانید تمام امکاناتی که برای عمده فروشی نیاز دارید، یکجا دریافت کنید.

آخرین نوشته ها

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.

  • درمان روماتیسم مفصلی

    روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علا...

    با در - دیدگاه‌ها برای روماتیسم مفصلی در سالمندان چیست و چه علائمی دارد؟ بسته هستند

    روماتیسم مفصلی یک بیماری التهابی است که باعث التهاب و درد مفاصل می‌شود و در سالمندان این بیماری ممکن است نتیجه فرآیند طبیعی پیری و فرسایش مفاصل باشد، علائم آن شامل درد، سفتی و تورم در مفاصل است و می‌ تواند تحت درمان‌های مختلفی مانند داروها، فیزیوتراپی و تغییرات در سبک زندگی کنترل شود، در […]