آشنایی با انواع رادیاتور گرمایشی، نحوه عملکرد و برندهای مطرح

بررسی و معرفی ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

خرید انواع رادیاتور

شوفاژ و رادیاتور را می‌توان از قدیمی‌ترین سیستم‌های گرمایشی دانست که در منازل، اداره ها و مکانهای تجاری استفاده می‌شوند. استفاده از انواع رادیاتور گرمایشی به دلیل گرمای مطبوعی که تولید می‌کنند و خطر کمی که دارند؛ در ساختمان‌های مختلف شخصی و عمومی گسترش یافته است. اگر می‌خواهید با انواع این رادیاتورها و برندهای مطرح تولیدکننده آن آشنا شوید؛ تا انتها با ین مقاله همراه باشید.

خرید انواع رادیاتور

انواع رادیاتور گرمایشی

معیارهای مختلفی برای تقسیم بندی رادیاتورهای گرمایشی وجود دارد که آن‌ها را در گروه‌های مختلفی قرار می‌دهد. هریک از این انواع دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌تواند برای برطرف کردن نیاز خاصی مورد استفاده قرار گیرد. بسته به ویژگی‌ها و امکاناتی که این محصولات در اختیار شما قرار می‌دهند؛ قیمت رادیاتور هم متفاوت خواهد بود. انواع رادیاتور گرمایشی از قرار زیر هستند:

۱.      رادیاتور پره ای

قدیمی‌ترین نوع رادیاتور گرمایشی، رادیاتور پره ای است که از ترکیب تعداد مشخصی پره ساخته شده است. هریک از این پره‌ها به مقدار مشخصی گرما تولید می‌کنند و مجموع آن‌ها ظرفیت حرارتی کلی را تعیین می‌کند. در صورت خراب شدن بخشی از رادیاتور پره ای می‌توانید به راحتی یک پره را تعویض کنید. به علاوه می‌توانید با تغییر تعداد پره‌ها، آن را در فضاهایی با ابعاد مختلف به کار ببرید.

۲.      رادیاتور پنلی

رادیاتور پنلی دارای یک سطح صاف است؛ درنتیجه گرما را به صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کند. علاوه بر این گردش آب کمتری در این نوع رادیاتور نیاز است. اما نکته مهم اینجا است که اگر بخشی از رادیاتور پنلی دچار آسیب یا زنگ‌زدگی شود؛ برای اصلاح و تعمیر آن باید کل رادیاتور را تعویض کنید.

۳.      رادیاتور برقی

در این رادیاتور برقی که قابل‌حمل است؛ به جای آب از روغن استفاده شده است. گرم شدن روغن با المنت می‌تواند گرمای لازم را ایجاد کند. این رادیاتورها نیازی به تعویض روغن ندارند و راحت نصب می‌شوند؛ اما صدای زیادی تولید می‌کنند. به علاوه مصرف برق بالایی دارند و ممکن است با سیم‌کشی‌های قدیمی ساختمان همخوانی نداشته باشند.

علاوه بر مواردی که گفتیم، انواع رادیاتور گرمایشی به توجه به جنس هم طبقه‌بندی می‌شوند. بر این اساس می‌توان گفت که رادیاتورها در سه دسته قرار می‌گیرند:

۴.      رادیاتور آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی وزن بسیار کمی دارد. شما می‌توانید انواع رادیاتور آلومینیومی پره ای را در بازار پیدا کنید؛ اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن این ماده در برابر آسیب‌های فیزیکی، معمولا برای ساخت انواع پانلی از آن استفاده نمی‌شود. رادیاتورهای آلومینیومی ظرفیت حرارتی بالایی دارند؛ درنتیجه خیلی سریع گرم شده و گرمای خود را منتقل می‌کنند. اما نکته مهم اینجا است که در صورت قطع منبع انرژی، این نوع رادیاتورها به سرعت سرد شده و گرمای خود را از دست می‌دهند.

۵.      رادیاتور فولادی

رادیاتور فولادی به دلیل ضدزنگ بودن و مقاومت زیادی که در برابر رسوبات آب از خود نشان می‌دهد؛ در میان مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. انواع رادیاتور پنلی از جنس فولاد ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل ساختار بدنه بسیار محکمی دارند. وزن این رادیاتورها زیاد است و زمان زیادی را نیاز دارند تا گرم شوند. بااین‌حال گرمای خود را دیر از دست می‌دهند.

۶.      رادیاتور شیشه ای

یکی از انواع رادیاتور تزیینی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ رادیاتور شیشه ای است. این رادیاتورها در اتاق‌های کوچک استفاده می‌شوند. برای ساخت این رادیاتورها از شیشه نشکن استفاده می‌شود و توانایی انتقال حرارت نسبتا خوبی دارند.

نحوه عملکرد

اساس کار انواع رادیاتور گرمایشی، چرخه‌ای است که توسط یک سیال طی می‌شود. این سیال در رادیاتور برقی روغن است؛ اما سایر انواع رادیاتورهای گرمایشی از آب استفاده می‌کنند. آب موجود در رادیاتورها با استفاده از سیستم حرارت مرکزی گرم شده و از طریق لوله‌کشی‌ها وارد رادیاتور می‌شود.

هوایی که اطراف لوله‌ها وجود دارد؛ گرما را از آب می‌گیرد و آن را در محیط پخش می‌کند. به این ترتیب آب، گرمای خود را از دست می‌دهد و مجددا از طریق لوله وارد سیستم گرمایش مرکزی خواهد شد تا چرخه مجددا تکرار شود.

خرید انواع رادیاتور گرمایشی

اگر می‌خواهید دست بازتری در زمان خرید این محصول داشته باشید؛ ما به شما خرید اینترنتی رادیاتور پنلی و دیگر انواع رادیاتور گرمایشی را پیشنهاد می‌دهیم. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت ویژگی‌های مختلف گزینه‌های موجود را بررسی کنید. به علاوه می‌توانید با مقایسه گزینه‌های موجود، بهترین قیمت رادیاتور گرمایشی را متناسب با بودجه و نیاز خود به دست آورید. به همین دلیل خرید اینترنتی گزینه‌های انتخابی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

خرید رادیاتور

برندهای مطرح تولیدکننده رادیاتور گرمایشی پره ای

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید رادیاتور گرمایشی به آن توجه کنید؛ برند تولیدکننده آن است. زیرا برندهای مختلف از فناوری‌های متفاوتی برای تولید انواع رادیاتور استفاده می‌کنند. به همین دلیل کیفیت محصولات آن‌ها با هم متفاوت است و انتظارات متفاوتی را برآورده می‌کنند. در حال حاضر بهترین برندهای تولیدکننده انواع رادیاتور پره ای از قرار زیر هستند:

۱.      ایران رادیاتور

ایران رادیاتور با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در صنعت تولید انواع محصولات گرمایشی و تهویه مطبوع، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این حوزه است. رادیاتور آلومینیومی پره ای از اصلی‌ترین تولیدات این شرکت است. این محصولات در سری‌های مختلف ترمو، ماکسی، کال، سولار و اکو با ده سال گارانتی به بازار عرضه می‌شوند.

۲.      بوتان

رادیاتورهای پره ای بوتان از جنس آلومینیوم هستند. یکی از مزیت‌های انواع رادیاتور گرمایشی پره ای بوتان، این است که تمامی فرایند تولید توسط ربات‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل دقت ساخت بسیار بالایی دارند و کیفیت عملکرد مطلوبی را از خود نشان می‌دهند. رادیاتورهای پره ای بوتان در مدل‌های النا، پرایم و ویکتوریا به بازار عرضه شده‌اند.

۳.      آنیت

آنیت از برندهای مطرح تولیدکننده انواع رادیاتور پره‌ای و دکوراتیو است. محصولات این برند دارای گرید انرژی A++ هستند؛ به همین دلیل مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. به‌علاوه از جنس آلومینیوم ساخته شده و در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

نکته مهم این است که طراحی هر پره از رادیاتور آلومینیومی آنیت به صورت لوله‌هایی است که در جداره داخلی آن‌ها یک مایکروفین تعبیه شده است. به همین دلیل است که سطح تماس هر پره افزایش پیدا کرده و در نتیجه ظرفیت حرارتی نهایی بهبود پیدا می‌کند.

انواع رادیاتور

برندهای مطرح تولیدکننده انواع رادیاتورهای گرمایشی پنلی

تا اینجای درباره برندهایی صحبت کردیم که بهترین رادیاتورهای پره ای را به بازار عرضه کرده‌اند. اما بهترین تولیدکنندگان رادیاتورهای پنلی چه برندهایی هستند؟

۱.      ایران رادیاتور

رادیاتورهای پنلی ایران رادیاتور از جنس فولاد هستند؛ به همین دلیل مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر رسوبات از خود نشان می‌دهند. این محصولات در ظرفیت‌های حرارتی بسیار متنوعی از ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوکالری ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل می‌توان این رادیاتورها را در اتاق‌هایی با ابعاد مختلف نصب کرد.

۲.      بوتان

رادیاتور پنلی بوتان به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد؛ در میان مصرف‌کنندگان بسیار محبوب شده است. این نوع رادیاتورها قیمت مناسبی دارند و خدمات پس از فروش خوبی دارند. ابعاد رادیاتورهای پنلی بوتان از ۸۰ سانت تا ۱۸۰ سانتی‌متر متفاوت هستند و بر این اساس می‌توان آن‌ها را در اتاق‌هایی با متراژ مختلف نصب کرد.

۳.      لورچ

شرکت لورچ یکی از بهترین برندهای تولیدکننده انواع رادیاتور پنلی است که آن‌ها را در سه نمونه پربازده، آذر و افروز در ابعاد ۶۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متری به بازار عرضه می‌کند. کیفیت بالای تولید، داشتن بازده حرارتی بالا، مقاومت زیاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی از بزرگ‌ترین مزیت‌های رادیاتور لورچ به شمار می‌رود.

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.