چرا استعدادیابی در مراحل زندگی کودکان مهم است؟

بررسی و معرفی ۱۴۰۱/۰۵/۰۷

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا استعداد در کودکان یک ویژگی نهانی است؟ یا چگونه مغز کودک خود را باز کنید و استعداد هایش را مشاهده کنید؟

باید بگویم بله استعداد در کودکان نهانی است و از همه مهم تر استعداد را باید یافت، کشف و آن را تقویت کرد. استعداد غیر قابل تغییر می باشد، کمیاب و نادر است اما مانند یک راز مخفی هنگام متولد شدن در کودک شما می باشد.

پس استعداد از طریق آموزش به دست نمی آید و به تلاش نیاز نیست. تست هوش کودکان یکی از دغدغه های بزرگ پدر و مادر برای فرزندانشان بوده و خواهد بود. شناخت استعداد، کودک شما را از موفقیت های زندگی با خبر می کند.

در واقع می توان گفت استعداد در کودکان به معنی فهمیدن یک مهارت در زمان کم و با گذاشتن انرژی کم به دست می آید. کودکان صاحب استعداد خود نیستند بلکه، مدیر استعداد خود هستند.

ما را همراهی کنید تا در ادامه این مطالب استعداد های فرزندانتان را بشناسید و در پیدا کردن مسیر مهم زندگی اش او را همراهی کنید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا استعداد را می توان در کودکان تغییر داد؟

طلایی ترین سن استعدادیابی برای کودکان از چه سنی است؟

چگونه باید استعداد کودک را کشف کرد؟

درباره هوش های ۹ گانه گاردنر چه می دانید؟

مهارت در کودکان به چه معناست؟

تفاوت بین مهارت و استعداد در چیست؟

 

 

آیا استعداد را می توان در کودکان تغییر داد؟

استعداد قابل تغییر است و امکان دارد چیزی که ما می بینیم نباشد. کودکان استعداد را با مهارت های مختلف بدست می آورند، فرزند شما با یک استعداد ویژه متولد می شود اما نمی تواند آن را پیدا کند، پس در شرایط مناسبی قرار نمی گیرد، در نتیجه باعث نابودی استعدادش می شود.

 

سن مناسب استعدادیابی برای کودکان از چه سنی است؟

برای شما شاید همیشه این سوال پیش آمده باشد که استعدادیابی از چه رنج سنی شروع می شود و یا طلایی ترین سن استعداد یابی از چه سنی است؟ باید برایتان بگوییم که سن طلایی و ایده آل برای استعدادیابی از ۵/۲ سالگی شروع می شود.

در واقع در این سن کودک به مرور زمان شخصیتش شکل می گیرد و این آمادگی را جهت گرفتن تست استعدادیابی و کشف آن پیدا می کند همینطور از سن ۵/۲ سال به بالا استعدادیابی خیلی راحت تر صورت می گیرد ولی یادتان باشد هرچقدر سن کودک جهت کشف استعداد پایین تر باشد او بهتر میتواند مسیر استعدادش را دنبال کند و احتمال رسیدن به موفقیت خیلی بیشتر می شود.

چگونه باید استعداد کودک را کشف کرد؟

  • به بازی کردن کودکتان و طرز سوال پرسیدنش توجه کنید.
  • با کودکتان درباره علایق و توانایی هایش صحبت کنید.
  • کودکتان را آزاد بگذارید تا به دنبال علاقه اش برود.
  • اجازه دهید کودکتان کار اشتباه انجام دهد تا زودتر استعدادش را کشف شود.
  • هیچ وقت کودک خود را به انجام کاری که در آن استعداد ندارد، مجبور نکنید زیرا استعدادش را از بین می برید.
  • انتظار زیاد از کودک خود نداشته باشید.
  • می توانید به مراکز استعدادیابی بروید تا استعداد کودک خود را کشف کنید.

درباره هوش های ۹ گانه گاردنر چه می دانید؟

  • هوش زبانی کلامی: استفاده از کلمات صحیح برای رساندن منظورتان
  • هوش منطقی ریاضی: محاسبات قوی حل مسئله ها و فرضیه سازی کردن و ثابت کردن آن
  • هوش دیداری فضایی: حس کردن و دیدن دنیا به صورت ۳ d
  • هوش موسیقی آوایی: حس کردن صداهایی که می شنویم تشخیص ریتم و تن
  • هوش جنبشی حرکتی: هماهنگ کردن بدن همراه با ذهن
  • هوش طبیعت گرا: بر قراری ارتباط با موجودات زنده و حس کردن طبیعت
  • هوش هستی گرا: پاسخ دادن به پرسش هایی نظیر چرا میمیری چرا زندگی میکنیم
  • هوش درون فردی: حس کردن و درک درونی خود
  • هوش بین فردی: فهمیدن و درک احساسات

مهارت در کودکان به چه معناست؟

مهارت در کودکان به معنی توانایی در یادگرفتن است و از طریق آموزش مستقیم به دست نمی آید یعنی  به معنی داشتن علم و دانش نیست بلکه می توان آن را از طریق تمرین های فراوان کسب کرد هرچقدر تکرار و تمرین بیشتر باشد، تسلط کودک نیز بر آن مهارت بیشتر می شود. در واقع می توان گفت مهارت به سادگی در کودکان شکل نمی گیرد، بلکه نیاز به تکرار و تمرین دارد.

مهارت های مشترک مهارتی است که توسط چند نفر به دست آید مثل کارهای جمعی و ….. مهارت های اختصاصی، مهارت هایی هستند که مخصوص انجام یک کار است. همانطور که معنی مهارت را متوجه شدید، در ادامه مقاله به تفاوت بین مهارت و استعداد می پردازیم پس با ما همراه باشید.

تفاوت بین مهارت و استعداد:

بین مهارت و استعداد تفاوت های زیادی وجود دارد.

استعداد یک توانایی طبیعی در کودک است ولی مهارت با آموزش فراوان و یادگیری به دست می آید.

استعداد ممکن است در کودک شما اصلا کشف نشود و غیر قابل استفاده باشد.

خوانندگی یک نوع استعداد است و آن را می‌توان شناخت ولی سفالگری یک نوع مهارت است که با آموزش ، تکرار های مکرر و تمرین به دست می‌آید.

استعداد در کل در کودکان کم است ولی مهارت اینطور نیست اگر کودک شما  آمادگی و انگیزه یادگیری داشته باشد می‌تواند آن را کسب کند.

نتیجه گیری:

در این مقاله معنی مهارت و استعداد را متوجه شدیم، سن مناسب استعدادیابی را فهمیدیم، تفاوت بین استعداد و مهارت را بیان کردیم درباره هوش های ۹ گانه گاردنر صحبت کردیم تفاوت های بین استعداد و مهارت را توضیح دادیم. و در نهایت این نتیجه را کسب کردیم که  استعداد، توانایی ذاتی و درونی است اما مهارت کسب کردنی و با تمرین های مکرر و فراوان  به دست می آید. اگره شما از استعداد خود آگاه باشید می توانید چناچه فردی از استعدادش آگاه باشد می تواند اهداف خود را به راحتی پیش ببرد. والدین عزیز جهت انجام تست هوش و استعدادیابی به مرکز ما می توانید مراجعه فرمایید.

هم اکنون با شماره زیر تماس گرفته و از تمام موارد فوق در خصوص کودک خود آگاه شوید:

۰۲۱-۷۷۸۹۱۵۷۸

۰۹۰۲۶۰۶۰۸۵۲

Hooshenik.com ا

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در 6 ساعت قبل - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.