راهنمای خرید یراق آلات درب

بررسی و معرفی ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

خرید یراق‌آلات باکیفیت برای درب به اندازه‌ی خود درب اهمیت دارد. بدون یراق‌آلات مناسب نمی‌توانید انتظار چندانی از درب داشته باشید. این مسئله به‌ویژه در مورد درب‌های اتوماتیک و ضد حریق اهمیت و نمود بیشتری دارد.

دو فاکتور اصلی در خرید یراق آلات مطرح هستند. اولین فاکتور، کیفیت و کارایی و دومی، ظاهر قطعات است. هردوی این ویژگی‌ها تنها با خرید از برندهای برتر و شناخته‌شده محقق می‌شوند.

در این مقاله در ابتدا شاخص‌های مهمی که هنگام خرید یراق‌آلات باید درنظر داشته باشید را مطرح می‌کنیم. در آخر نیز شما را با یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین یراق‌آلات در کشور آشنا خواهیم کرد. در پایان این مقاله، خواهید توانست یراق‌آلات مناسب برای درب خود را تشخیص داده و آن را از فروشگاهی معتبر و با قیمت مناسب تهیه کنید.

توجه به کاربری یراق آلات هنگام خرید آنها

اولین نکته‌ای که باید هنگام خرید یراق‌آلات مدنظر قرار دهید، کاربری یراق‌آلات است. هر نوع درب و مکانی به یراق‌آلات مخصوص خودش نیاز دارد. نمی‌توانید از یراق‌آلاتی که باید روی درب‌های معمولی و چوبی داخل واحدها نصب شوند، انتظار یراق‌آلات درب‌های ضدسرقت را داشته باشید. یراق‌آلات براساس کاربریشان به انواع زیادی تقسیم می‌شوند که در ادامه، مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

یراق آلات درب های ساختمانی

منظور از درب معمولی یا ساختمانی دربی است که از آن انتظار خاصی مانند ضد حریق یا اتوماتیک بودن نمی‌رود. درب ورودی ساختمان، درب سرویس بهداشتی و درب‌های داخلی واحدها و درب‌های آهنی انباری و تراس مهم‌ترین نمونه‌های این درب‌ها هستند. یراق‌آلات این درب‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • قفل‌های ضدسرقت، سوئیچی، تخت، یک یا دوطرفه
  • دستگیره درب در انواع مختلف پلاک یا یک‌تکه، رزتی یا دوتکه، گرد، دستگیره‌ی میله‌ای درب ورودی ساختمان در انواع یک یا دوطرفه
  • انواع لولا مانند قابلمه‌ای و پروانه‌ای و ضدسرقت

جنس یراق‌آلات معمولی ساختمانی نیز بسته به محلی که قرار است در آنجا نصب شوند متفاوت است. به‌عنوان‌مثال دستگیره‌های سرویس بهداشتی معمولا دارای روکش محافظ PVC هستند؛ اما یراق‌آلات دیگر، فلزی و عمدتا از جنس برنج، استیل، چدن، زاماک و غیره بوده و باید در برابر رطوبت مقاوم باشند.

یراق آلات درب پارکینگ

امروزه درب‌های اتوماتیک در بیشتر ساختمان‌ها دیده می‌شوند. مهم‌ترین کاربرد این درب‌ها به‌عنوان درب پارکینگ است؛ اما از آن‌ها در مکان‌های صنعتی، بیمارستانی، اداری و غیره نیز استفاده می‌شود. درب‌های مکانیکی انرژی الکتریکی را با استفاده از انواع جک و یراق‌آلات به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و حرکت می‌کنند. بنابراین یراق‌آلات آنها نیز بسیار متفاوت از یراق‌آلات معمولی است. انواع چرخ، قرقره، ریل، بازو، اهرم و لولاهای مخصوص درب‌های سنگین از مهم‌ترین یراق‌آلات درب اتوماتیک هستند.

یراق آلات ضد حریق

حتما تابه‌حال در مکان‌هایی مانند کارخانه‌ها یا بیمارستان‌ها درب‌های ضد حریق را مشاهده کرده‌اید. این درب‌ها هنگام آتش‌سوزی، مانع از انتشار دود و حریق شده و زمینه‌ی تخلیه‌ی آسان محل یا محافظت از جان افراد و تجهیزات موجود در یک اتاق یا سالن را فراهم می‌کنند. عملکرد این درب‌ها به‌شدت وابسته به یراق‌آلاتشان است. مهم‌ترین این یراق‌آلات عبارتند از:

  • دستگیره آنتی‌پنیک در انواع تاچ، اهرمی، میله‌ای، یک‌طرفه و دوطرفه
  • قفل ضد حریق
  • لولای ضد حریق
  • آرام‌بند ضد حریق

همچنین می‌توان روی درب‌های معمولی نیز یراق‌آلاتی نصب کرد که در برابر افزایش دما و در شرایط حریق، مقاوم باشند. به چنین یراق‌آلاتی، ضد حریق گفته می‌شود. جنس این یراق‌آلات معمولا از آلیاژهایی با دمای ذوب بالاست.

کیفیت یراق آلات

عامل دومی که باید هنگام خرید یراق‌آلات درنظر داشته باشید، کیفیت ساخت آنهاست. مهم‌ترین راه‌کار برای خرید یراق‌آلات باکیفیت، توجه به برند سازنده و گواهی‌نامه‌های کیفی آن است. یراق‌آلات باکیفیت، دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی‌
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه به ویژه ضرباتی که سارقین وارد می‌آورند
  • عملکرد روان، با کمترین اصطکاک و آلودگی صوتی
  • مقاومت بالا در برابر فشار و وزن درب

همچنین، هنگام خرید یراق‌آلات ضد حریق باید به استانداردهای لازمی که از سوی سازمان‌های مربوطه تعیین شده‌اند توجه داشت. مهم‌ترین این استانداردها در کشور ما تائیدیه‌ی سازمان آتش‌نشانی و نیز استاندارد اروپایی UL است.

ظاهر یراق آلات

ویژگی آخری که باید هنگام خرید یراق‌آلات به آن دقت کنید، ظاهر این قطعات است. بسته به سبک دکوراسیون داخلی، رنگ محیط و سلیقه‌ی خودتان باید در مورد رنگ و طرح یراق‌آلاتتان تصمیم‌گیری کنید. این فاکتور به‌ویژه درمورد یراق‌آلات ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. طرح یراق شما می‌تواند کلاسیک با تزئینات فراوان یا مینیمال و هندسی با گوشه‌های تیز یا گرد باشد. به‌عنوان‌مثال، امروزه دستگیره‌های رزتی دوتکه بسیار محبوب شده‌اند.

در تعیین رنگ یراق‌آلات به‌ویژه دستگیره‌ها نیز باید به رنگ درب، دیوارهای کناری و رنگ‌های اصلی و فرعی دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید. رنگ‌هایی مانند زیتونی و طلایی، لوکس و کلاسیک محسوب می‌شوند. این در حالی است که رنگ‌هایی مانند سفید و مشکی برای سبک‌های اسپرت یا مدرن نیز مناسب هستند.

آتی یراق، مرکز فروش برترین برندهای یراق آلات

تمامی معیارهایی که باید هنگام خرید یراق‌آلات درنظر داشته باشید، می‌توانند با خرید از یک مرکز فروش معتبر و بزرگ با برندهای برتر، پوشش داده شوند. شرکت آتی یراق در کشور با سابقه‌ای نزدیک به ۲۰ سال، یکی بزرگترین مراکز فروش این قطعات است. این شرکت در فروشگاه اینترنتی خود، محصولات برندهای اروپایی و برندهای برتر ایرانی و چینی را گردآوری کرده که NHN، SAFETY و کاوه‌صنعت نمونه‌هایی از آنها هستند. از مهم‌ترین مزایای خرید از این فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع گسترده محصولات
  • امکان خرید تمامی یراق‌آلات به‌صورت یکپارچه از دستگیره و لولا تا انواع جک آرام بند
  • ارائه‌ی خدمات نصب و پس از فروش
  • خرید و پرداخت آسان
  • ارسال در سریع‌ترین زمان ممکن

برای خرید و دریافت خدمات مشاوره از آتی یراق، می‌توانید از طریق وب‌سایت این شرکت به آدرس https://atiyaragh.com/ یا تماس با شماره‌ی ۰۲۱۸۸۸۰۸۱۱۱ اقدام کنید.

سخن آخر

هنگام خرید یراق‌آلات درب، معیارهای زیادی را باید در نظر داشته باشید. نوع کاربری و انتظاراتی که از درب داریم، کیفیت یراق‌آلات به ویژه مقاومت در برابر فشار، ضربه و رطوبت و ظاهر، مهم‌ترین این معیارها هستند. تمامی این موارد با خرید از برند و فروشگاهی معتبر تامین می‌شوند. آتی یراق، یکی از معتبرترین این فروشگاه‌ها در کشور ما با فروش تولیدات برندهای شناخته‌شده‌ی ایرانی و خارجی و خدمات پس‌ازفروش گسترده است.

 

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.