چگونه بلیط لحظه آخری بگیریم؟

بررسی و معرفی ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

بلیط لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتر است با این تفاوت که به دلیل نزدیکی به زمان پرواز قیمت آن کاهش می یابد. برای بسیاری از مسافران سوال این است که چگونه می توانند به سرعت بلیط لحظه آخری را رزرو کنند؟ در ادامه با ماهمراه باشید تا رمز و راز رزرو سریع این دسته از بلیط هواپیما را بیان کنیم

بلیط لحظه آخری چیست؟

در واقع ماهیت بلیط لحظه آخری از نوع بلیط چارتر است که به دلیل پر نشدن صندلی هواپیما چارتر کننده تصمیم می گیرد که با کاهش قیمت بلیط هواپیما صندلی ها را به فروش رسانده و هواپیما پرواز کند. خرید بلیط هواپیما لحظه آخری دارای قوانینی می باشد که با اطلاع از آنها امکان خرید ارزان ترین و بهترین بلیط را خواهید داشت. اگر برای اولین بار قصد خرید چنین بلیطی دارید بهتر است ادامه مطالب را با دقت بخوانید.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

بسیاری از افراد تصور می کنند که سفر با هواپیما پرهزینه و گران قیمت است و از خرید بلیط آن منصرف می شوند. در حالی که اگر اطلاعات کافی درباره انواع بلیط هواپیما و چگونگی رزرو آنها داشته باشند، به راحتی می توانند به طرز چشمگیری از هزینه های خود را کاهش دهند و بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنند. یکی از این راهکارها خرید بلیط هواپیما لحظه آخری است که با داشتن اطلاعات کافی درباره زمان خرید این بلیط می توانید ارزان تر از همیشه سفر کنید.

چرا خرید بلیط لحظه آخری به صرفه است؟

یکی از مهمترین دلایلی که باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما می شود، عدم تقاضا از طرف مسافران برای پرواز است. ممکن است در تبلیغات با آفر بلیط هواپیما، خرید بلیط دقیقه ۹۰، خرید بلیط ارزان لحظه آخری و غیره برخورد کرده باشید.

در واقع هنگامی که تقاضا برای مسیری کم باشد و صندلی های یک هواپیما که از قبل چارتر شده، خالی بماند، قیمت آن کاهشی می شود. چارتر کننده برای کاهش ضررو زیان خود ناچار قیمت بلیط هواپیما را به طور قابل توجهی پایین می آورد تا بلیط های هواپیما به فروش برسد. در این صورت هم مسافر و هم شرکت چارتر کننده سود می برند. بنابراین توصیه می شود در مسیرهای کم مسافر و یا زمان های کم متقاضی و نزدیک به پرواز اقدام به خرید بلیط لحظه آخری کنید.

نکته این است که اگر برای مسیری متقاضی زیاد باشد، نتیجه عکس است. یعنی قیمت بلیط لحظه آخری در این شرایط نه تنها کاهشی نیست بلکه به دلیل استقبال مسافران افزایش نیز می یابد! به طور مثال قیمت بلیط لحظه آخری تهران مشهد در ایام خاص گرانتر از روزهای عادی است.

خرید آنلاین بلیط لحظه آخری

یکی از بهترین راهها برای جستجو و خرید بلیط هواپیما، رزرو آنلاین است. مراجعه به سایت هایی که انواع بلیط مسافرتی را به صورت اینترنتی ارائه می دهند کمک بزرگی به خرید بلیط لحظه آخری می کند. با استفاده از این روش می توانید لیست کاملی از پروازها را در مسیر مورد نظر مشاهده کنید و با پرداخت آنلاین بلیط خود را در کمترین زمان رزرو کنید. خرید بلیط ارزان دقیقه ۹۰ یکی از مزایای خرید اینترنتی است. فقط کافیست به سایت های معتبر مراجعه کنید و با مشخص کردن مبدا و مقصد بلیط خود را رزرو کنید.

مزایا و معایب خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

در ادامه با مزایا و معایب بلیط هواپیما لحظه آخری آشنا می شویم. احتمالا شنیده اید که این بلیط ها بسیار ارزان هستند اما همیشه هم اینگونه نیست و نباید با این تصور به رزرو بلیط لحظه آخری بپردازید. با کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید بلیط هواپیما را به قیمت بسیار پایین خریداری کنید.

همان امکانات اما ارزان تر

برخی از مسافران تصور می کنند که بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل ارزانتر بودن امکانات کمتری دارد. اما این تصور اشتباه است! بلیط لحظه آخری با بلیط‌ سیستمی هیچ فرقی ندارد. تمامی مسافرانی که یک پرواز را خریداری می کنند، از امکانات یکسانی برخوردار هستند مگر این که بلیط شان بیزینس کلاس یا فرست کلاس باشد.

برای بلیط لحظه آخری همیشه آماده باشید

بلیط لحظه آخری مناسب افرادی است که همیشه آماده سفر هستند تا در هر زمان که موفق به رزرو بلیط هواپیما شدند، سفر کنند. بنابراین اگر هر لحظه آماده سفر هستید، حتما نسبت به خرید بلیط لحظه آخری اقدام کنید. معمولا بلیط های لحظه آخری ۲۴ ساعت قبل از پرواز عرضه می شوند. بر همین اساس امکان خرید بلیط در آخرین لحظات مانده به پرواز با کمترین قیمت را دارید.

 

کاهش تقاضا کاهش قیمت بلیط لحظه آخری

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت بلیط لحظه آخری، میزان تقاضاست. معمولا در زمان های پر مسافر مانند ایام نوروز و تعطیلات رسمی قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند حتی بلیط لحظه آخری.

چرا که در روزهای پر مسافر سال همه بلیط‌های چارتر به فروش می رسند و صندلی خالی برای پرواز وجود ندارد. به همین دلیل بلیط های لحظه آخری نیز با افزایش قیمت مواجه می شود. اما در زمان هایی که مسافر کم است و یا به اصطلاح او سیزن است قیمت این دسته از بلیط ها نیز کاهشی و فرصت مناسبی برای سفر می باشد.

بلیط لحظه آخری مناسب سفرهای کاری

اگر قصد سفر خانوادگی دارید، بهتر است قید بلیط لحظه آخری را بزنید. برای سفر با این بلیط ها باید هر لحظه آماده باشید تا به محض رزرو بلیط سفر کنید. یکی دیگر از معایب این بلیط ها برای سفرهای دسته جمعی این است که ممکن است به تعداد کافی موجود نباشد.

بلیط لحظه آخری غیر قابل استرداد است

یکی از ویژگی های بلیط لحظه آخری این است که معمولا غیر قابل استرداد می باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید این بلیط ها به زمان سفر خود دقت کنید تا درصورت کنسلی مبلغ بلیط شما سوخت نشود. البته در برخی از موارد امکان کنسلی بلیط وجود دارد اما باز هم جریمه کنسلی بسیار بالایی دارد.

 بلیط لحظه آخری را از این سایت بخرید

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام رزرو بلیط لحظه آخری به آن دقت کنید، سایت ارائه دهنده بلیط است. امروزه سایت های زیادی ارائه دهنده انواع بلیط هواپیما هستند اما این که کدام سایت ها معتبرند و می توانند بلیط لحظه آخری را با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار دهند، مهم است. سایت تیک بان به عنوان سامانه معتبر خرید بلیط هواپیما با همکاری ایرلاین های مختلف می تواند در تمامی مسیرها بلیط هواپیما را با قیمت های متنوع در اختیارتان بگذارد. کافیست به www.tikban.com مراجعه نمایید.

 

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.