7 دیدنی برتر تور قبرس که نمی توانید در سال 2023 از دست بدهید!

بررسی و معرفی ۱۴۰۱/۱۲/۲۷

آیا نمی دانید در قبرس چه کاری انجام دهید؟ پس در این مقاله دقیقا حق با شماست! قبرس یک مقصد سفر فوق العاده متنوع با نکات برجسته است. می‌توانید تعطیلات ساحلی فوق‌العاده‌ای را در تور قبرس شمالی (ترک) سپری کنید ، از سایت‌های کاوش‌های باستان‌شناسی و طبیعت زیبا دیدن در این مقاله تمام دیدنی های برتر قبرس را برای شما خلاصه کرده ایم و حتی یک نقشه تعاملی ایجاد کرده ایم که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

ما می‌خواهیم به شما نمای کلی از جایی که می‌توانید در قسمت یونانی جزیره، یعنی جمهوری قبرس، تجربه کنید، و کدام «باید ببینید» و مکان‌های دیدنی تور اروپا را می‌توانید به راحتی با هم ترکیب کنید، ارائه دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید آفرودیت در کجا به دنیا آمده است، در کدام ساحل می‌توانید لاک‌پشت‌هایی را که تخم‌گذاری می‌کنند تماشا کنید یا کدام مقاصد گردشگری واقعاً ارزشمند هستند، ادامه مطلب را بخوانید.

آیاناپا

آیاناپا به دو دلیل در تور قبرس جنوبی یک مکان ضروری است. از یک طرف به دلیل سواحل شنی خارق العاده (ساحل نیسی، لاندا، ساحل، …) و از طرف دیگر به دلیل اینکه مرکز آیاناپا نیز نقطه ی داغ برای جغدهای شب است . بنابراین اگر به دنبال باشگاه، بارهای ساحلی و مهمانی هستید، باید اقامتگاه در آیا ناپا رزرو کنید.

کیپ گرکو

شبه جزیره ای در شرق دور جمهوری قبرس کیپ گرکو نام دارد و یکی از برترین جاذبه های طبیعی است. دماغه به عنوان یک پارک ملی محافظت می شود و بنابراین بسیار طبیعی است. نه هتل و نه رستوران وجود دارد، بلکه صخره های زیبا، نقاط دیدنی و مکان های حمام وجود دارد . با یک ماشین کرایه ای می توانید کیپ گرکو را در یک روز کشف کنید. ارزش توقف در مکان های زیر را دارد:

  • پل عشق
  • غارهای دریایی
  • تالاب آبی
  • نقطه دید کیپ گرکو
  • ساحل کونوس
  • خلیج سبز

دریاچه های نمک در لارناکا

یک دریاچه نمک ۱۰ کیلومتر مربعی درست در کنار فرودگاه لارناکا وجود دارد. “دریاچه سفید” به ویژه برای فلامینگوهایی که از نوامبر تا مارس در اینجا دیده می شوند، شناخته شده است . پرندگان صورتی رنگ در این تالاب در زمستان احساس راحتی می کنند. گفته می شود سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ فلامینگوی بزرگتر در اینجا فرود می آیند. یکی دیگر از نقاط برجسته در قبرس درست در کنار دریاچه نمک لارناکا است: مسجد حله سلطان تکه ، یکی از مهم ترین مکان های زیارتی اسلامی. .

نکته ۱: همچنین می توانید بازدید خود از دریاچه نمک لارناکا را با یک مسیر انحرافی به سمت مسجد تکه هالا سلطان ترکیب کنید . مطمئن شوید که لباس مناسب و بلند بپوشید. نکته ۲: در شمال لارناکا دومین دریاچه نمک به نام دریاچه اوروکلینی وجود دارد .در آنجا می توانید فلامینگوهای عالی را در ماه های زمستان تماشا کنید. از آنجایی که دریاچه کوچکتر است، به حیوانات نزدیک می شوید.

ساحل مکنزی

تصور کنید در دریا شنا می کنید و ناگهان هواپیما در چند متری شما پرواز می کند . دقیقاً این منظره هر روز در ساحل مکنزی در نزدیکی لارناکا اتفاق می افتد. ساحل درست بین فرودگاه و مرکز شهر است است . اتفاقاً اینجا مکانی عالی برای گذراندن آخرین روز یا آخرین ساعات قبل از حرکت است. ما ساحل مکنزی را آنقدر خارق‌العاده یافتیم که مجبور شدیم آن را به لیست بهترین مکان‌های دیدنی در قبرس اضافه کنیم.

کشتی غرق شده زنوبیا

کشتی غرق شده Zenobia رویای یک غواص است. در سال ۱۹۸۰، کشتی پر از کامیون در اولین سفر خود به سوریه در مقابل بندر لارناکا غرق شد. این کشتی غرق شده به طول ۱۷۲ متر و عرض ۲۳ متر در عمق ۴۰ متری قرار دارد و بزرگترین کشتی غرق شده در دریای مدیترانه است . کشتی غرق شده زنوبیا قبرس که در زیر آب باید دید، غواصان را از سراسر جهان جذب می کند. با گواهینامه PADI Open Water Advanced می توانید در عمق ۳۰ متری شیرجه بزنید و بسیاری از قسمت های کشتی را از نزدیک کاوش کنید: ملخ عظیم، قایق ها، کامیون ها، غذاخوری سابق و کابین کاپیتان.. بله، شما حتی می توانید تا حدی از میان کشتی غواصی کنید. اما مراقب باشید، هنوز کابل هایی از سقف آویزان هستند.

نکته: ما می توانیم مدرسه غواصی مرکز غواصی قبرس را به شدت توصیه کنیم . دانیل، رئیس مدرسه غواصی، اهل سوئیس است، بسیار خوب بود و مدرسه غواصی را بسیار حرفه ای اداره می کند. او همچنین دوره های غواصی و غواصی مقدماتی را ارائه می دهد.

محوطه باستانی کوریون

به نظر ما، کوریون یکی از سه مکان باستانی جالب در قبرس است. به طور دقیق، کوریون در قرن سیزدهم قبل از میلاد بود. یک پادشاهی شهری . اگرچه معماری در طول هزاران سال تغییر کرده است، کوریون یک شهر مهم باقی مانده است. جای تعجب نیست که مردم عاشق زندگی در اینجا هستند، زیرا از بالای تپه منظره ای باشکوه از ساحل وجود دارد . در سایت کاوش همیشه تابلوهای کوچک اطلاعاتی با توضیحاتی در مورد بقایایی که امروزه هنوز هم از دوره های مختلف شهر دیده می شود، پیدا خواهید کرد . گاهی فقط بقایای دیوار دیده می‌شود، گاهی ستون‌ها یا کف‌های موزاییکی زیبا در ویلاهای سابق.. همچنین حمام ها و خانه استولیوس (قرن ۵ پس از میلاد)، خانه گلادیاتورها (قرن ۳ پس از میلاد) و تئاتر، که رویدادهای امروزی نیز در آن برگزار می شود، ارزش دیدن دارند.

صخره آفرودیت

آفرودیت نه تنها الهه زیبایی و عشق یونانی است، بلکه تقریباً قهرمان ملی جزیره است. به همین دلیل، صخره معروف آفرودیت یکی از دیدنی های قبرس است. در مقایسه با حمام‌های آفرودیت، می‌توانیم ساحل سنگ‌ریزه و صخره‌های ساحل جنوبی قبرس را نیز توصیه کنیم. اینجاست که گفته می شود آفرودیت به دنیا آمده یا از آب برخاسته است . طبق یک افسانه ، زوج هایی که در طول ماه کامل سه بار در اطراف صخره شنا می کنند ، عشق ابدی را تجربه می کنند.. در واقع، زمانی که ماه کامل می شود، مردم محلی و گردشگران ساحل را ازدحام می کنند تا شانس خود را امتحان کنند. اما همچنین ارزش آن را دارد که در طول روز (صرف نظر از دوره قمری) به ساحل بروید.

آخرین نوشته ها

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]

  • شرکت پست بین المللی

    ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت...

    با در - دیدگاه‌ها برای ارسال هر نوع باری به خارج با بهترین شرکت پست بین المللی بسته هستند

    کی از دغدغه های اصلی تجار، بازرگانان، شرکت­ها و نیز بسیاری از مسافران کشورها، حمل بار از ایران به کشور مقصد یا بالعکس است. همه می­دانیم که حمل بار برای مسافران هوایی بیشتر از ۲۰-۳۰ کیلو مجاز نمی­باشد و در صورت اضافه بار باید جریمه آن­ پرداخت شود؛ همچنین از نظر قوانین هواپیمایی و گمرکی […]

  • جک s3

    جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب

    با در - دیدگاه‌ها برای جک S3 | بررسی کامل یک کراس اوور محبوب بسته هستند

    جک S3، یک کراس اوور چینی است که از سال ۱۳۹۵ توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها در بازار ایران تبدیل شد. در این مقاله، به بررسی کامل جک S3 در تمامی جوانب می‌پردازیم.