همه چیز درباره تخته وایت برد

بررسی و معرفی ۱۳۹۴/۰۶/۰۶

تخته وایت برد

مقوله آموزش از زمان های گذشته تا کنون از مهمترین دغدغه های بشر بوده است .از زمانی که انسان زبان را اختراع کرد و توانست با همنوعان خود ارتباط کلامی برقرار کند به طور ناخودآگاه وارد امر آموزش شد تا بتواند دانسته ها و یافته های خود را به دیگران انتقال دهد .
با ورود یک کودک به مدرسه، وی بصورت جدی در یک محیط آموزشی قرار میگرد و این دوره جزو ماندگار و خاطره انگیزی و البته اثر گذاری در زندگی او خواهد بود .در هر سنی که باشیم همواره تصویر محیط کلاس درس و معلم و تخته سیاه در ذهن ما تداعی میشود و ما را به یاد خاطرات شیرین و گاهی تلخ مدرسه می اندازد .
تخته سیاه یا همان تخته گچی جزو جدا نشدنی مدرسه و کلاس است که تاثیر بسزایی در فراگیری بصری دارد . همه ما کم و بیش تجربه استفاده و نوشتن روی این تخته های گچی را داریم ، تخته سیاهی که در عین ظاهر مهربانش گاهی باعث بروز مشکلاتی از جمله سرفه کردن، آلرژی و یا کثیف شدن لباس نیز میشد .
با گذشت زمان لوازم آموزشی جدیدی از قبیل تخته های هوشمند ، ویدئو پروژکتور ، کامپیوتر و … وارد محیط های آموزشی و کلاس های درس شدند . در این میان تخته سیاه نیز جای خود را به اختراع جالبی به نام وایت برد یا همان تخته سفید داد . وسیله ای که دشواری های استفاده از تخته گچی را پایان داد.

مزایای استفاده از وایت برد

وایت برد مزایای زیادی نسبت به تخته های سنتی دارد که از جمله میتوان به پاک شدن آسان نوشته ها، تنوع رنگ بیشتر ، عدم ایجاد گرد و غبار و بروز آلرژی ، خاصیت آهنربایی یا مغناطیسی ، وضوح بهتر و عدم نیاز به فشار دادن ماژیک اشاره کرد .
همچنین وایت برد در تعامل با وسایل کمک آموزشی دیگر نیز بسیار کارآمد است مثلا در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور میتوان بطور همزمان به کمک ماژیک، نکات مهم را در کنار تصویر بر روی وایت بورد نوشت .
مزیت دیگر وایت برد آن است که افراد معلول و کم توان نیز میتوانند بدون نیاز به وارد کردن فشار زیاد بر روی تخته بنویسند .
اما وایت برد از کجا آمد؟

فروش تخته وایت برد

تاریخچه وایت برد

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، عکاسی به نام مارتین هیت که در جنگ کره حضور داشت، بطور اتفاقی و هنگام کار با نوارهای نگاتیو عکاسی متوجه آن شد که اگر با ماژیک بر روی این نگاتیو ها بنویسد، نوشته ها به راحتی به کمک یک دستمال نمناک پاک خواهند شد .
این موضوع جرقه ای بود تا مارتین نخستین گام را برای وارد کردن وایت برد به دنیای آموزش بردارد . سپس وی ایده خود را به دری مارک فروخت و بدینوسیله در اوایل دهه ۶۰ میلادی نخستین نمونه های وایت برد وارد بازار شد .
این وسیله با تاخیری ۲۰ ساله بطور گسترده وارد کلاس های درس شد و دانش آموزان و معلمان را از آلرژی و بیماری های ریوی که در دهه ۱۹۹۰ رایج شده بود مصونیت بخشید .

 

جنس و انواع وایت برد

اولین نمونه های وایت برد از جنس ملامین بودند که قیمت بالایی نیز داشتند .اما به مرور زمان دچار لکه و تیرگی میشدند و پاک کردن نوشته های روی آنها نیز سخت میشد .بعد ها با لعاب دادن روی صفحه توانستند کیفیت آنها را بهبود بخشند .
انواع ورق های به کار رفته در وایت برد های امروزی :
– ورق های صمغ که با کاغذ ادغام شده اند و معمولا کیفیت پایینی دارند و زود دچار لک و تیرگی میشوند. این ورق ها بر روی چوب هایی از جنس MDF چسبانده میشوند .
– ورق های فولادی و آلومینیومی رنگ شده که از لایه های مختلف با کیفیت های متفاوتی ساخته میشوند، این وایت برد ها دوام بالایی و وزن نسبتا سبکی دارند. سطح صاف و لطیف آنها باعث میشود تا به راحتی پاک شوند و همین مزایا باعث شده تا جزو پرفروش ترین مدل ها در بازار باشند .این تخته ها خاصیت مغناطیسی دارند و در جنس های گوناگونی تولید میگردند .
– ورق های لعاب داده شده که از پاشیدن سرامیک و رنگ روی فولاد ساخته میشوند .این تخته ها کیفیت بسیار بالایی دارند و به دلیل داشتن قیمت بالا معمولا در صنعت از آنها استفاده میگردد .

تخته وایت برد

نحوه استفاده صحیح از وایت برد

برای طولانی تر شدن عمر وایت بورد به این چند نکته دقت کنید:
– برای پاک کردن وایت برد از تخته پاک کن های مخصوص ، دستمال کاغذی و یا پارچه نرم استفاده کنید .
– بعد از هر روز کاری تخته را پاک کنید زیرا باقی ماندن جوهر روی صفحه و مخلوط شدن آن با غبار باعث خراب شدن سطح میگردد .
– فقط از ماژیک های مخصوص وایت برد استفاده کنید و آن را از فروشگاههای معتبر خریداری نمایید .
– پس از پایان استفاده از ماژیک چنانچه به آن نیاز ندارید، درب ماژیک را ببندید تا عمر آن طولانی تر شود .
– برای تمیز نگه داشتن سطح وایت برد از پارچه خشک استفاده کنید و برای از بین بردن لکه ها نیز میتوانید اسپری مخصوص پاک کننده وایت برد تهیه فرمایید

 

وایت برد در ایران

زمان دقیق ورود تخته وایت برد به ایران مشخص نیست اما آنچه که مشهود است آن می باشد که این وسیله در سالهای اخیر جایگاه بسیار خوبی را در مدارس ، دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشورمان پیدا کرده است و شرکت های گوناگون داخلی و خارجی در بازار ایران ارائه دهنده این محصول میباشند .
حال مسئله اینجاست که یک وایت برد مرغوب چه مشخصاتی دارد و باید از کجا تهیه شود؟

 

معرفی شرکت پایانگار مهرگان

مجموعه مهرگان در سال ۱۳۸۵ با هدف تولید کالای ایرانی مرغوب تاسیس شد .این شرکت به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجتمع تولید کننده لوازم کمک آموزشی ، تجهیزات اداری و انواع تخته وایت برد پا به عرصه تولید داخلی نهاده است و توانسته تا با بهره گیری از کادری مجرب شامل گروهی از متخصصین طراحی، مهندسی ، برنامه ریزی و کنترل کیفیت ، با تولید کنندگان خارجی رقابت کند و با تکیه بر محصولات با کیفیت خود، جایگاه و اعتبار مناسبی را در دانشگاه ها، وزارتخانه ها و موسسات آموزش عالی کسب نماید .
در ساختن محصولات شرکت از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده میشود و تمامی استانداردهای تولید و بسته بندی رعایت میگردند .
این شرکت در حال حاضر دارای ۳۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور میباشد و تعداد بسیار زیادی فروشگاه نیز کار توزیع محصولات را بر عهده دارند .

اگر قصد خرید وایت برد با کیفیت و یا سایر محصولات اداری و کمک آموزشی را دارید میتوانید به مهرگان اعتماد کنید .
برخی از محصولات شرکت مهرگان:
– تخته وایت برد معناطیسی
– وایت برد مدیریتی
– میز نقشه کشی با پایه پویا
– وایت برد پایه دار مهد کودکی، وایت برد و تخته گچی کودکان
– وايت برد و گرين برد (تخته گچی) کشویی”دانشگاهی” مهرگان
– تابلو اعلانات ساده فریم ام دی اف مهرگان
– میز نور طراحی مهرگان
– برد رسامی با نوار پیویسی PVC
– و …

برای مشاهده سایر محصولات و اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت پایانگار مهرگان مراجعه فرمایید

ورود به سایت مهرگان

آخرین نوشته ها

  • انواع ماساژ

    آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آر...

    با در - دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آرامش و سلامتی بسته هستند

    ماساژ، هنر لمس درمانی، قدمتی دیرینه در تاریخ بشر دارد.از گذشته‌های دور، انسان‌ها از قدرت لمس برای التیام درد، آرامش عضلات و ارتقای سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز ماساژ به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های طب جایگزین، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما […]

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]