روش های پیشگیری از بروز مشکلات فاضلاب ساختمان

بررسی و معرفی ۱۴۰۰/۰۴/۱۸

تاسیساتی

با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی ، مسئله طراحی یک سیستم تاسیسات ساختمانی مثل فاضلاب بیشتر از گذشته مطرح شده است.با پیشرفت تاسیسات ، شبکه های آبرسانی و گسترش آن در زندگی افراد جامعه ، روش های دور کردن فاضلاب ها از خانه ها و اماکن عمومی شکل جدیدی پیدا کرده و روش های کاملا حرفه ای و اصولی برای آن بوجود امده است.

در ایران از گذشته تا به امروز مسئله فاضلاب ها به دو روش مدیریت شده است.روش اول که روش سنتی حفر چاه ها و هدایت فاضلاب ها به داخل ان ها بوده و روش دوم تاسیسات پیشرفته که با ایجاد کانال های فاضلاب و انتقال آن به خارج از محدوده شهری انجام میشود.

سیستم فاضلاب

فاضلاب درواقع به بازمانده ها و اضافات شهری یا صنعتی گفته میشود و نقش بسیار مهمی در حفظ  پاکیزگی محیط زیست دارد.حجم بیشتر قسمت فاضلاب را آب تشکبل میدهد و در کل شامل زباله های مایع و محصولات خانگی و شهری است که از طریق یک لوله و گاهی مواقع در یک مخزن دفع میشود.سیستم فاضلاب آلاینده ها را تخلیه میکند به همین علت از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حتما باید مطابق شرایط و محیط هر منطقه طراحی شود.

اگر  فاضلاب تصفیه نشده روی هم انباشته شود مقدار بسیار زیادی گاز بدبو تولید میکند و همینطور منجر به بیماری و به خطر افتادن سلامت افراد میشود. علت بوی بد فاضلاب گاز فاضلاب میباشد و وقتی کار لوله کشی منزل غیر استاندارد و غیر حرفه ای باشد یا در هنگام انجام اشتباهی رخ داده باشد دچار این مشکل میشود.وقتی با چنین مشکلی برخورد کنیم باید از تاسیسات و خدمات لوله بازکنی برای رفع بوی بد فاضلاب کمک بگیریم.

خدمات تخلیه چاه و رفع گرفتگی فاضلاب ها خدماتی است که توسط متخصصان و افراد ماهر در این زمینه انجام میشود. 

انواع فاضلاب

  • فاضلاب شهری
  • فاضلاب صنعتی
  • فاضلاب کشاورزی
  • فاضلاب آب های سطحی

فاضلاب شهری شامل دستشویی ، توالت ، حمام ، ظرفشویی میشود.نکته هائز اهمیت ان است که فاضلاب مغازه ها و رستوران ها و سایز خدمان این چنینی جزء فاضلاب شهری به حساب می آیند.

فاضلاب صنعتی از مراکز صنعتی مانند کارخانه ها و کارگاه ها بوجود می آید.این فاضلاب ها دارای مواد خطرناکی هستند مثل سرب ، جیوه ، مواد اسیدی و … که بستگی به نوع و یخش صنعتی دارد.

فاضلاب کشاورزی شامل ضدآفت ها و سموم میشود.باغ ها و زمین های کشاورزی منشاء این فاضلاب ها هستند.به علت تماس داشتن کودهای شیمیایی و آب این فاضلاب ها دارای مواد شیمیایی هستند.

فاضلاب سطحی بر اثر بارندگی و ذوب شدن برف و موارد مشابه بوجود می آید.این فاضلب ها در مسیر خود با آلاینده ها و مواد معدنی تماس پیدا می کنند.این فاضلاب ها با فاضلاب های شهری ترکیب شده و به سمت تصفیه خانه حرکت میکنند.

 

تاسیساتی

لوله کشی آب و فاضلاب در ساختمان ها

از ساختارهای اصلی یک ساختمان طراحی لوله کشی آن است زیرا بعد از تمام شدن مراحل به راحتی نمیشود تغییراتی در آن ایجاد کرد.لوله کشی ساختمان شامل: لوله کشی آب ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی گاز میباشد.در ساختمان های مسکونی باید از نصب لوله های اب آشامیدنی و فاضلاب در کنار هم اجتناب کرد زیرا با گذشت زمان و بوجود امدن پوسیدگی در لوله ها احتمال دارد آلودگی آب های آشامیدنی و بهداشتی باعث آلودگی ان میشود.

در لوله کشی ساختمان برای لوله های آب باید فشار و اندازه مصرف آن را بررسی کرد تا بر اساس ان بتوان اندازه ی لوله ها ، جنس لوله ها ، و سیستم لوله کشی ان را اجرا کرد.میزان فشار آب شهری بیشتر از هر چیز دیگر در لوله کشی ساختمان تاثر دارد.

از مهم‌ ترین موارد طراحی سیستم فاضلاب ساختمان این است که در شرایط خاص و شرایط بحرانی مانند نشست یا لرزش ساختمان، کارایی خود را به بهترین نحو ممکن حفظ نماید.
باید از تجهیزات لوله ‌کشی با کیفیت استفاده شود، زیرا کوچکترین مشکل فنی در این سیستم به شدت باعث آلودگی و به‌ هم ریختگی سیستم داخلی ساختمان می‌گردد.

چاه بازکنی

چه عواملی نشان میدهد که نیاز به خدمات لوله بازکنی داریم؟

  • بالا زدن سرویس بهداشتی
  • گرفتی و کند شدن خروجی آب
  • گرفتگی سینک ظرفشویی و روشویی
  • پیچیدن بوی بد فضلاب در محیط ساختمان

بروز هر کدام از این موارد نشان دهنده ی این است که در زمینه مشکلی بوجود امده است و حتما لازم است برای حل آن و به خصوص پیشگیری برای بروز مشکلات بعدی اقدامات لازم انجام داده شود.

گرفتگی لوله

خدمات لوله کشی، تعویض و تعمیر لوله ها و تاسیسات ساختمان  از موارد مهم و اصولی منازل و شرکت ها است و حتما بباید همراه متخصصان با تجربه و ماهر انجام شود.برای همه ما در مواقع پیدا کردن لوله کش های با تجربه و ماهر یک دغدغه مهم و اساسی به حساب می آید.لوله بازکنی تهران با ارائه خدمات تاسیساتی و لوله کشی آب و فاضلاب با بهره مندی از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند.

 

آخرین نوشته ها

  • انواع ماساژ

    آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آر...

    با در - دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آرامش و سلامتی بسته هستند

    ماساژ، هنر لمس درمانی، قدمتی دیرینه در تاریخ بشر دارد.از گذشته‌های دور، انسان‌ها از قدرت لمس برای التیام درد، آرامش عضلات و ارتقای سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز ماساژ به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های طب جایگزین، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما […]

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]