بررسی محدودیت های استخراج اتریوم کلاسیک

بررسی و معرفی ۱۴۰۱/۰۴/۲۵

یک اسم آشنا در دنیای ارز دیجیتال، اتریوم کلاسیک است که طرف‌داران خاص خود را دارد. این ارز یکی از پلتفرم‌های ارز دیجیتال توزیع شده منبع باز، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند.

برای یک کاربر فعال در زمینه ارز دیجیتال دانستن مطالبی مانند چیستی ارزها و استخراج آن‌ها بسیار اهمیت دارد و ما در ادامه مطلب با جوانب مختلف اتریوم کلاسیک آشنا می‌شویم.

مانند تمام ارزهای دیگر این ارز دیجیتال نیز مزایا و معایبی دارد اما نکته دیگری که در مورد اتریوم کلاسیک حائز اهمیت است، محدودیت‌های آن است که در ادامه مفصلاً به بررسی محدودیت‌های استخراج اتریوم کلاسیک نیز خواهیم پرداخت.

اتریوم کلاسیک چیست و چگونه به وجود آمد؟

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) یک رمز ارز پایه، توزیع شده مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز است که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. تولد اتریوم کلاسیک درنتیجه اتفاقی جالب رخ داد. اتریوم کلاسیک طی اتفاقی نادر پس از یک هک در سال ۲۰۱۶ به وجود آمد، زمانی که جامعه اتریوم در مورد پرداخت غرامت به کاربران آسیب دیده در شبکه به توافق نرسیدند، بلاک چین اصلی به دو قسمت تقسیم شد و اتریوم کلاسیک به عنوان زنجیره اصلی و تغییرناپذیر باقی ماند و اتریوم به عنوان یک هارد فورک (یک بخش دائمی) تحت هدایت ویتالیک بوترین ادامه داد.

اتریوم کلاسیک چه ویژگی هایی دارد که باید بدانیم؟

اول این  که باید بدانید اتریوم کلاسیک متمایز است زیرا بلاک چین اصلی این اتریوم را حفظ کرده است. بلاک چین کلاسیک اتریوم از پروتکل اثبات کار برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند که به منابع محاسباتی گسترده‌ای برای استخراج ETC نیاز دارد. البته خوب است بدانید که هم اتریوم کلاسیک و هم اتریوم در حال حاضر از روش اثبات کار استفاده می‌کنند.

اتریوم کلاسیک (ETC) یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز، مبتنی بر بلاک چین و منبع باز و همچنین یک ارز دیجیتال است. این به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند بسازند و بکار گیرند درنتیجه بلوک‌هایی دارای کد مستقل و خود اجرا، کار خود را که اقدامات خاص بر اساس شرایط از پیش تعریف‌شده است آغاز می‌کنند. هر کسی می‌تواند به شبکه اتریوم کلاسیک بپیوندد و تراکنش‌ها را انجام دهد، البته تا زمانی که یک کیف پول ارز دیجیتال سازگار داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توانید مقاله معرفی بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال را مطالعه نمایید.

 

منظور از قرارداد هوشمند در اتریوم کلاسیک چیست؟

به عبارت ساده، قرارداد هوشمند توافقی است بین دو طرف که به صورت کد نوشته شده است. زمانی که شرایط مورد توافق دو طرف برآورده شود، بلاک چین شرایط قرارداد را به صورت خودکار اجرا می‌کند. از آنجایی که بلاک چین‌ها نیز تغییرناپذیر هستند (سوابق آنها قابل تغییر نیست)، قراردادهای هوشمند فرصت‌های زیادی را برای مشاغل خاص ایجاد می‌کند تا کارها را سریع‌تر، کارآمدتر و به گونه‌ای انجام دهند که برای انجام تراکنش نیازی به شخص ثالث نباشد.

قراردادهای هوشمند به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به بخش بزرگ‌تری از نحوه کار کریپتو هستند. بسیاری از انواع مختلف ارزهای دیجیتال می‌توانند از قراردادهای هوشمند استفاده کنند، اما اتریوم اولین بود و برجسته‌ترین رهبر در این فضا باقی ماند.

چگونه اتریوم کلاسیک استخراج کنیم؟

کامپیوترهای قدرتمند ETC را استخراج کرده و آن را به منبع در گردش اضافه می‌کنند. در حالی که اتریوم کلاسیک را می‌توان با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی گسترده استخراج کرد، به احتمال زیاد سودآور نیست مگر اینکه از ای­سیک (ASIC) استفاده کنید، دستگاهی تخصصی که برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده است استفاده کنید تا استخراجی مقرون به‌صرفه داشته باشید. ای­سیک­های مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال، مدارهای مجتمع خاصی هستند که صرفاً برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

فرایند استخراج اتریوم کلاسیک همانند فرایند استخراج سایر ارزهای دیجیتال است. شبکه‌ای از رایانه‌ها که توسط ماینرهای رمزنگاری اداره می‌شود، برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌های اتریوم کلاسیک و برش ETC جدید با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استخراج‌کنندگان اتریوم کلاسیک پاداش‌هایی را دریافت می‌کنند که با ارز اتریوم کلاسیک به آن‌ها پرداخت می‌شود. این پاداش‌ها در قالب هزینه‌های تراکنش و شبکه ایجاد می‌شوند که از کاربرانی که در اتریوم کلاسیک تراکنش دارند یا از بلاک چین کلاسیک اتریوم استفاده می‌کنند، دریافت می‌شود.

چگونه اتریوم کلاسیک بخریم؟

می‌توانید اتریوم کلاسیک را از طریق بسیاری از صرافی‌های رایج ارزهای دیجیتال و برخی کارگزاری‌های خرده‌فروشی خریداری کنید. خرید اتریوم کلاسیک مستلزم داشتن کیف پول ارز دیجیتال سازگار با اتریوم کلاسیک است. همچنین می‌توانید از یک کیف پول رمزنگاری متعلق به خود برای خرید ارز دیجیتال از طریق یک صرافی غیرمتمرکز استفاده کنید. اگر قصد خرید اتریوم دارید می‌توانید به سایت صرافی تبدیل مراجعه نمایید.

استخراج اتریوم کلاسیک با چه محدودیت هایی همراه است؟

یکی از تفاوت‌های اتریوم کلاسیک با اتریوم محدودیتی است که برای اتریوم کلاسیک وجود دارد. طبق یک نظر سنجی در دسامبر ۲۰۱۷ تصمیم گرفته شد که برای اتریوم کلاسیک سقفی تعیین شود بنابراین حداکثر عرضه ۲۱۰,۷۰۰,۰۰۰ ETC  در نظر گرفته شد که دیگر قابل ویرایش و تغییر نیست و فقط این مقدار ثابت سکه در گردش خواهد بود که پس از دستیابی استخراج تعداد سکه مشخص شده، دیگر استخراج جدیدی صورت نخواهد گرفت و ماینرها فقط در قالب کسب پاداش کارمزد تراکنش به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های اتریوم کلاسیک است. البته محدودیت‌های دیگری از نظر زمان و هزینه وجود دارد که آن‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد. خوب است بدانید در مورد انتخاب صرافی با محدودیت خاصی مواجه نیستید چرا که اکثر صرافی‌ها از این ارز پشتیبانی می‌کنند.

استخراج اتریوم کلاسیک چه میزان زمان نیاز دارد؟

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Blockscout به صورت بلادرنگ گزارش می‌دهد که چقدر طول می‌کشد تا یک بلوک جدید اتریوم کلاسیک استخراج شود. این عدد به طور مداوم در نوسان است. مدت زمانی که برای پردازش یک تراکنش کلاسیک اتریوم نیاز است، بر اساس میزان شلوغی شبکه اتریوم کلاسیک متفاوت است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که دستگاهی که از آن برای استخراج استفاده می‌شود در مدت زمان هر استخراج تأثیر بسیار زیادی دارد.

هزینه تراکنش اتریوم کلاسیک چقدر است؟

مانند زمان تراکنش، کارمزد پردازش شبکه و تراکنش می‌تواند بر اساس ازدحام شبکه اتریوم کلاسیک متفاوت باشد. همچنین هزینه‌ها بر اساس پلتفرم یا صرافی مورد استفاده برای خرید نیز متفاوت هستند. از دیگر هزینه‌هایی که باید آن را در نظر بگیرید، هزینه تهیه ماینر، رم، خنک‌کننده‌ها و هزینه‌های برق شما هستند که ممکن است موجب بروز محدودیت برای فعالیت شما شوند.

نتیجه

ما در این متن متوجه شدیم که اتریوم کلاسیک در نتیجه یک هک به وجود آمد. این ارز دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با اتریوم است و قابلیت انجام قراردادهای هوشمند را به کاربران خود می‌دهد تا برای انجام تراکنش نیاز به شخص ثالث نباشد. برای استخراج مقرون به صرفه اتریوم کلاسیک می‌توان از دستگاه‌های ماینر استفاده کرد و مدارهای ای­سیک در این امر عملکرد مناسبی از خود ارائه می‌دهند.

در صورت نیاز به خرید اتریوم کلاسیک می‌توان به صرافی‌ها و یا کارگزاری‌ها مراجعه کرد. اما در کل سیاست پولی در نظر گرفته شده برای این ارز، سقفی است که برای آن در نظر گرفته‌اند و با تعداد مشخصی که برای این ارز انتخاب کرده‌اند دیگر نمی‌توان بیشتر از آن استخراج نمود و این ویژگی یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های اتریوم کلاسیک است.

 

آخرین نوشته ها

  • انواع ماساژ

    آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آر...

    با در - دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آرامش و سلامتی بسته هستند

    ماساژ، هنر لمس درمانی، قدمتی دیرینه در تاریخ بشر دارد.از گذشته‌های دور، انسان‌ها از قدرت لمس برای التیام درد، آرامش عضلات و ارتقای سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز ماساژ به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های طب جایگزین، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما […]

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]