استفاده از درب‌ های استیل در اماکن مختلف

بررسی و معرفی ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

درب های استیل یکی از پرکاربردترین انواع درب های ساختمانی هستند. در این مطلب تصمیم داریم تا به توضیح درباره کارکرد آن در موقعیت های مختلف بپردازیم. پس همراه ما باشید.

معرفی کارکرد درب های استیل در اماکن مختلف

مقاومت بالای درب های استیل، امکان استفاده از آن را در اماکن مختلف فراهم کرده است. به طور کلی از آن در ورودی ساختمان هایی همچون موارد زیر استفاده می شود.

۱.    درب های استیل در ورودی ساختمان های مسکونی

در گذشته های نه چندان دور، استفاده از درب های چوبی، به درب های استیل اولویت داشت. چرا که درب های فولادی از مشخصات ظاهری مطلوبی برای پوشش ورودی ساختمان های مسکونی برخوردار نبودند. اما در حال حاضر، تکنولوژی ساخت درب های مدرن به کارگاه های تولیدکننده درب استیل، راه یافته است. همین امر موجب شده تا تنوع زیبایی از درب های استیل روی کار بیایند. به همین خاطر است که در حال حاضر رد پای درب های فولادی را در بسیاری از ساختمان های مسکونی ارزشمند می بینیم.

از آنجایی که درب فولادی قادر است سطح بالایی از امنیت را تأمین کنید، برای استفاده در ساختمان های مسکونی بزرگ و ارزشمند، گزینه مناسبی به نظر می رسد. از سوی دیگر این درب ها قابلیت تجهیز به قفل های هوشمند و چشمی های دیجیتال را دارند. می توان با نصب این تجهیزات بر روی درب ورودی ساختمان مسکونی، ساکنین را در کنترل رفت و آمدها و همچنین افزایش امنیت ساختمان، یاری داد.

کیفیت و کارآیی این دسته از درب های ساختمانی، به هیچ وجه تحت تأثیر آسیب های فیزیکی، قرار نمی گیرد. اگر یک ساختمان مسکونی بزرگ در اختیار دارید، در خرید و انتخاب درب استیل مدرن، تردید نکنید. این درب می تواند تا سالیان سال، امنیت ساختمان شما را به طور کامل، تأمین کند.

۲.    استفاده از درب استیل در ورودی مغازه های تجاری

مغازه های تجاری از دیگر اماکنی هستند که در ورودی آن ها از درب های استیل استفاده می شود. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از طلافروشی ها و همچنین صرافی ها به درب های استیل ضد سرقت مجهز شده اند. این یعنی درب استیل یکی از مقاوم ترین و ایمن ترین درب هاست که می توانید امنیت سرمایه گذاران بزرگ را تأمین کند.

خوشبختانه رویه مقاوم و اتصالات مستحکم درب های استیل مانع از نفوذ سارقین به محیط داخلی مغازه می شود. ضربات سهمگین، فشار شدید و یا حتی حریق و آتش سوزی نیز نمی توانند درب استیل را از سر راه سارقین بردارد. همین ایمنی بالا در برابر آسیب های محیطی است که درب استیل را به گزینه اول سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

بسیاری از سرمایه گذاران در انتخاب درب استیل از نمونه هایی که به متریال شیشه نشکن و ضد گلوله مجهز شده، استفاده می کنند. همچنین از سیستم های کنترل از راه دور نیز برای کنترل رفت و آمد استفاده می کنند. با این کار می توانند علاوه بر تأمین امنیت فروشگاه خود، شکل زیبا و شکیلی به ورودی مغازه خود دهند. شما نیز می توانید با انتخاب درب استیل برای ورودی فروشگاه خود، خیال خود را به یکباره از بابت عدم بروز سرقت در مغازه، راحت کنید.

۳.    به کارگیری درب های استیل در ورودی ساختمان های اداری

در اغلب ساختمان های اداری، از درب های استیل مقاوم و مستحکم استفاده می شود. این دسته از درب ها قادرند در برابر رفت و آمدهای مکرری که در ساختمان های اداری صورت می گیرد، مقاومت کافی نشان دهند. همانطور که می دانید، بخشی از درب ورودی استیل ضد سرقت، در محیط خارجی ساختمان قرار می گیرد. خوشبختانه متریال استیل قادر است، اثرات مخرب ناشی از سایش، استهلاک، تماس مستقیم با نور خورشید، سرما، گرمای شدید، ضربه، فشار و همچنین خط و خش را خنثی کند.

همین مقاومت بی نظیر در برابر آسیب های محیطی است که درب های استیل را برای پوشش ورودی ساختمان های پر تردد اداری، مناسب ساخته است. از آنجایی که تنوع قابل توجهی در میان درب های فولادی وجود دارد، می توانید به راحتی نمای ساختمان های اداری را با شکل ظاهری درب استیل هماهنگ کنید. این یکی دیگر از ویژگی های مثبت درب استیل است که استفاده از آن را در ساختمان های اداری، رایج ساخته است.

۴.    درب استیل در ورودی ساختمان های بزرگ و پرتردد

در برج ها، مجتمع های مسکونی، اداری و یا تجاری، استفاده از درب استیل، اولویت دارد. چرا که سطح تردد در ورودی این ساختمان ها بالاست. هیچ یک از انواع درب های ساختمانی اعم از شیشه ای یا چوبی، قابلیت مقاومت در برابر ترددهای بالا را ندارند. اما درب های استیل قادرند با رویه مستحکم و اتصالات مقاوم خود، در برابر کلیه آسیب های فیزیکی و محیطی، مقاومت کنند.

اگر دقت کرده باشید، در ورودی هیچ یک از ساختمان های پر تردد و برج های چند طبقه، از درب های چوبی و تزئینی استفاده نمی شود. پس می توان گفت یکی از اصلی ترین اماکنی که در آن از درب استیل به عنوان درب ورودی ساختمان استفاده می شود، برج های مسکونی و یا مجتمع های تجاری و اداری هستند.

نتیجه گیری

در میان تمام درب های ساختمانی، درب های استیل گزینه مناسب تری برای پوشش ورودی ساختمان هستند. این دسته از درب ها قادرند در طول کارکردهای طولانی مدت نیز شکل ظاهری و کارآیی خود را حفظ کنند. به همین خاطر است که برای پوشش ورودی ساختمان های ارزشمند، از درب استیل و فولادی استفاده می شود.

آخرین نوشته ها

  • انواع ماساژ

    آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آر...

    با در - دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آرامش و سلامتی بسته هستند

    ماساژ، هنر لمس درمانی، قدمتی دیرینه در تاریخ بشر دارد.از گذشته‌های دور، انسان‌ها از قدرت لمس برای التیام درد، آرامش عضلات و ارتقای سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز ماساژ به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های طب جایگزین، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما […]

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]