آموزش خرید و فروش شرکت ثبت شده و برند آماده

بررسی و معرفی ۱۴۰۲/۱۲/۰۹

خرید فروش شرکت ثبت شده به عنوان یکی از معاملات مهم و بزرگ تجاری محسوب می‌ شود. معاملات تجاری به بخش‌ های مختلفی تقسیم می‌ شوند که هر کدام با هدف کسب سود می‌ باشند. یعنی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد که در زمان معاملات بگوید: قصدش عدم کسب سود است.

معامله شرکت ثبت شده نیز از موضوع اخیر مستثنی نیست و اشخاص به جهت کسب سود اقدام به تملیک شرکت‌ ها می‌ کنند. اما گاهی اوقات تملیک بعضی از شرکت‌ ها به جهت کسب سود فعلی یا سودهای در دسترس نیست. بلکه اهداف مهم‌تری وجود دارند که اشخاص برای رسیدن به آنها اقدام به خرید فروش شرکت ثبت شده می‌ کنند.

خرید و فروش شرکت در سایت آگهی رایگان

خرید فروش شرکت ثبت شده در سایت آگهی رایگان اداری چی به دلایل گوناگونی انجام می‌ شود. هر کدام از این دلایل را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد و نکات آنها را بازگو می‌ کنیم. اولین دلیلی که باعث می‌شود اشخاص اقدام به خرید و فروش شرکت‌ ها کنند، گذر از مراحل ثبت است.

بسیاری از اشخاص تمایلی به طی کردن مراحل طولانی ثبت شرکت‌ ها ندارند و از شرکت‌ های آماده و ثبت شده استفاده می‌ کنند. دومین دلیل مهمی که باعث معامله شرکت‌ ها می‌شود عبارت است از: برند تجاری. برند تجاری یکی از موضوعات بسیار پر اهمیت در دنیای تجارت است. برند تجاری که در کنار لوگوی شرکت مورد بحث قرار می‌گیرد می‌تواند در سود دهی شرکت‌ ها موثر باشد.

شاید بپرسید که: خرید فروش شرکت ثبت شده و برند تجاری چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ در دنیای تجارت مسائل مهمی وجود دارند که هر کدام به تنهایی در سوددهی شرکت‌ ها موثر هستند. یکی از مسائل مهم که حتی می‌ تواند به طور مستقل و مجزا مورد معامله قرار گیرد، برند و لوگوی تجاری شرکت است. برند و لوگوی تجاری شرکت می‌توانند یکسان طراحی شوند و یا اینکه با یکدیگر تفاوت‌ های متعددی در قسمت‌ های مختلفی داشته باشند.

اجازه دهید در قالب یک مثال توضیحات بیشتری دهیم تا متوجه منظورمان بشوید. برند تجاری شرکت معروف اپل دقیقاً به نام Apple است و لوگوی تجاری آن، همان سیب گاز زده می‌ باشد. بنابراین تمام مشتریان این شرکت اگر لوگوی تجاری یا همان سیب را بر روی محصولی ببینند می‌فهمند که متعلق به شرکت اپل است.

آیا برند و لوگوی تجاری نیز در خرید فروش شرکت ثبت شده وجود دارند؟

یک سوال مهم در مورد خرید فروش شرکت ثبت شده برای بعضی از اشخاص وجود دارد. این سوال مربوط به وجود داشتن برند و لوگوی تجاری در قرارداد معامله شرکت ثبت شده است. همانگونه که در قسمت بالا توضیح دادیم، برند و لوگوی تجاری هر کدام به تنهایی می‌توانند در طی یک قرارداد جداگانه به فروش برسند.

بنابراین هیچ الزامی وجود ندارد که برند و لوگوی تجاری در زمان خرید یا فروش شرکت ثبت شده، منتقل گردند. یادتان باشد که عرف مسلم در زمان خرید و فروش شرکت‌ های ثبت شده این است که برند یا لوگوی تجاری به طور جداگانه ای به فروش برسند. پس اگر در قرارداد، نسبت به خرید برند آماده شرکت هیچ نوع سخنی به میان نیامده بود نمی‌توانید ادعای مالکیت آنها را داشته باشید.

روشن شد که اگر در خرید فروش شرکت ثبت شده می‌خواهید که برند و لوگوی تجاری را مالک شوید باید آنها را در قرارداد ذکر کنید. شاید هنوز دلایل گوناگون اقتصادی و تجاری خرید و فروش برند و لوگوی شرکت را متوجه نشده باشید. اجازه دهید این بار از یک شرکت ایرانی استفاده کنیم تا متوجه علت اقتصادی معامله ی برند و لوگوی تجاری بشوید. به طور مثال شرکت داروگر را در نظر بگیرید. نام تجاری یا همان برند تجاری این شرکت محصولات آرایشی و بهداشتی، داروگر است.

اما لوگوی تجاری آن، همان نخل است که بر روی محصولاتش چاپ می‌ کند. شرکت اخیر می‌تواند کل شرکت را به همراه نام تجاری‌اش بفروشد؛ ولی لوگوی آن را نفروشد. یعنی شرکت اخیر می‌تواند با نام تجاری متفاوت، ولی با همان لوگوی قدیمی، محصولات خود را مجدداً به فروش برساند.

همچین این مقاله ممکن است مفید باشد: هزینه ثبت شرکت

سایر دلایل برای خرید و فروش شرکت ثبت شده چیست؟

دلیل دیگر برای خرید فروش شرکت ثبت شده مربوط به نوع شرکت می‌ شود. بعضی از شرکت‌ ها دارای موقعیت و جایگاه‌ های خاصی در دنیای تجارت هستند. یعنی بعضی از شرکت‌ ها به عنوان لیدر در تولید و توزیع بعضی از محصولات، فقط در بازار داخل کشور عمل می‌ کنند. اما شرکت‌ هایی وجود دارند که در تجارت بین‌ الملل حضور فعال دارند و به طور کاملاً شناخته شده می‌ باشند. مثلاً شرکت گلدمن ساکس یکی از شرکت‌ های معروف آمریکایی است که سهامش حدود ۲ میلیارد دلار می‌ارزد.

شرکت اخیر در دنیای بین الملل نیز کاملاً شناخته شده است و نشریه‌ هایش را تمام دولت‌ ها می‌خوانند. شرکت‌ های داخلی نیز دقیقاً به همین صورت هستند و بعضی از آنها از موقعیت و جایگاه خاصی برخوردار می‌ باشند.

معامله شرکت ثبت شده باید مطابق با قوانین خاصی انجام گیرد. این قوانین مربوط به حوزه تجارت و ثبت اسناد می‌ باشند. البته بدیهی است که به علت تخصصی بودن این نوع معامله ها باید از متخصصین این حوزه یعنی وکلا استفاده کنید. نکاتی برای انجام معامله ی شرکت‌ ها وجود دارند که توجه کردن به آنها می‌ تواند مفید باشد. این نکات در چند بخش هستند که اولین بخش از آنها مربوط به قراردادهای شرکت می‌ شود.

نکاتی که قبل از انعقاد قرارداد باید به آنها توجه کنید

اولین نکته‌ ای که در زمان خرید فروش شرکت ثبت شده باید بررسی کنید، احراز ثبت شدن شرکت است. مطابق قانون تجارت، ثبت شدن به منزله ی تشکیل شخصیت حقوقی شرکت نیست. اما ثبت شدن شرکت باعث می‌شود که تعهدات قانونی شرکت جنبه رسمی بیابند و شرکت بتواند در مجامع قانونی حضور یابد.

بنابراین حتی شرکتی که در حال طی کردن روند ثبت قانونی می باشد نیز قابل معامله است. دومین نکته در زمان معامله شرکت‌ ها مربوط به قراردادهای آنها می‌ شود. این قراردادها به دو دسته کلی تقسیم می‌ شوند.

قراردادهای شرکت را چگونه بررسی کنیم؟

دومین موضوع مهم در زمان خرید فروش شرکت ثبت شده مربوط به قراردادهای تجاری شرکت می‌ شود. حتماً باید تمام قراردادهای تجاری شرکت را به طور دقیق بررسی کنید. این قراردادهای تجاری در دو دسته ی کلی تقسیم بندی می‌ شوند.

  • دسته اول شامل قراردادهایی می‌ باشند که برای شرکت تعهد آور هستند. یعنی شرکت در طی آن قراردادها ملزم شده است تا خدماتی را انجام داده یا محصولاتی را به طرف مقابل قرارداد تحویل دهد.
  • دسته دوم قراردادها مربوط به مواردی می‌ شود که به نفع شرکت می‌ باشند. یعنی قرار است که محصولات یا محصولی در طی آن قراردادها به شرکت تحویل داده شود.

آخرین نوشته ها

  • انواع ماساژ

    آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آر...

    با در - دیدگاه‌ها برای آشنایی با انواع ماساژ : سفری به دنیای آرامش و سلامتی بسته هستند

    ماساژ، هنر لمس درمانی، قدمتی دیرینه در تاریخ بشر دارد.از گذشته‌های دور، انسان‌ها از قدرت لمس برای التیام درد، آرامش عضلات و ارتقای سلامت جسم و روح خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز ماساژ به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های طب جایگزین، جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم شما […]

  • چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار

    با در - دیدگاه‌ها برای چاپ آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار بسته هستند

    به طور کلی آگهی ها در راستای رسیدن به اهداف مختلفی در روزنامه چاپ می شوند. بسیاری از افراد جهت اهداف تبلیغاتی و آگاهی دادن در خصوص کسب و کار خود این اقدام را انجام می دهند و برخی دیگر اهداف دیگری دارند. در این راستا برای مشاهده نمونه آگهی غرفه نمایشگاه در تهران و […]

  • چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟

    با در - دیدگاه‌ها برای چگونه یک چرخکار ماهر شویم؟ بسته هستند

    چرخکاری مهارتی ارزشمند است که می‌تواند درها را به سوی فرصت‌های شغلی و خلاقانه متعددی بگشاید. چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیاطی خانگی باشید یا صرفاً می‌خواهید مهارت‌های خود را در تعمیر و اصلاح لباس ارتقا دهید، دستیابی به تسلط در چرخ خیاطی می‌تواند هدف ارزشمندی باشد. در این مقاله، گام‌هایی را برای تبدیل […]

  • باربری پرند – اتوبارپرند – و...

    با در - دیدگاه‌ها برای باربری پرند – اتوبارپرند – وانت بار پرند بسته هستند

    حساس بار در محدوده غرب تهران خدمات حمل بار و باربری پرند، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه منزل را با ارزان ترین قیمت و زیر نظر اتحادیه حمل و نقل زمینی کالا انجام می دهد. هر خودرویی نیاز داشته باشید اعم از وانت ، نیسان ، کامیون و کامیونت را با راننده و کارگر […]

  • هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی ا...

    با در - دیدگاه‌ها برای هنر و معماری ایرانی در خانه‌های تاریخی اصفهان بسته هستند

    معماری ایرانی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای جهان محسوب می‌شود که طرح‌ها و نقوش خاص آن چشم هر بیننده‌ای را جذب می‌کند. اگر بلیط قطار قم اصفهان را خریداری کرده‌اید یا از هر مبدأ دیگری راهی این شهر زیبا هستید، پیشنهاد می‌شود که فرصت تماشای عالی‌ترین طرح‌های معماری ایرانی را در خانه‌های تاریخی این شهر […]